peacemaker
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 20:39 Dziwna sprawa. Czasy wtrysku i dziwne dźwięki w wydechu
witam wszystkich chcę się podzielić swoimi problemami które rozwiązałem stosunkowo niskim kosztem we własnym zakresie - może komuś się to przyda
1. Podciśnienie, wysokie czasy wtrysku, oraz spalanie
2. dziwny metaliczny dźwięk na odcinku wydech - katalizator
ad.1 Otóż okazało się że miałem przestawiony rozrząd o 2 ząbki, podciśnienie 0,65 czasy wtrysku 4,5 - 5,8ms, spalanie 14,5/100 miasto, 10/100 trasa .. ustawiony na blokadach: wtrysk 3,5-3,6ms, spalanie miasto ok 11/100, trasa jeszcze nie testowałem .
ad.2 Wymiana katalizatora i.... dalej dziwne dźwięki. Zdemontowałem kolektor wydechowy i zauważyłem, że są jakieś jakby 4 blaszane kanały w środku, ściśnięte do kupy takim niby pierścieniem. Dwa z nich były lekko luźne dlatego wszystkie zostały zespawane i całość dodatkowo dospawana do kolektora. Dźwięki ustały i zrobiło się cichutko.
P.S. Katalizator był tak wypalony że przez środek była widoczna dziura.
Ostatnio zmieniony przez pedro 17 Czerwiec 2016, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008 Pomógł: 32 razy Dołączył: 01 Lut 2014 Posty: 1409 Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 22:29
Ok, już wszystko wiem.
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
peacemaker
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Cze 2016 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 22:40
__Robert__ napisał/a:
Ok, już wszystko wiem.
tzn. co wiesz ? bo ja walczę ze swoją cytrynką już dłuższy czas i nie ukrywam że diagnoza padła na główkę, ale ja ostrożny jestem i nie dałem się .. jutro zamieszczę obrazki z kolektora spawanego.. a co do katalizatora to kompletny dedykowany 595zł
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Czerwiec 2016, 09:40
Prawidlowe podcisnienie powinno byc w zakresie okolo 300 do 360 mBar.
Stopienie sie katalizatora spowodowane bylo zbyt uboga mieszanka i zbyt dlugim wypalaniem sie paliwa. Powodowane to bylo zmienionymi czasami otwarcia zaworow. Podobne objawy czesto wystepuja przy spadku cisnienia paliwa w magistrali, spowodowane uszkodzeniem zaworu reg., lub uszkodzeniem pompy paliwowej. Spotkalem rowniez wytopienie kata przez jazde na mieszance benzyny z dieslem-rowniez dlugi czas spalania w komorach silnika.
Michal1992
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: LPG
Wersja:: Sedan SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 28 Skąd: Gdańsk/Ustka
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 20:37
Ad. 2. Mam to samo w swojej 2.0 benz- wszyscy mi chcą wymieniać katalizator, a już nie raz czytałem, że to kolektor wydechowy. Nie wiem dokąd mógłbym z tym pojechać... Jakbyś wstawił zdjęcia to byłbym bardzo wdzięczny bo bym to pokazał mechanikowi to może by się za to zabrał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum