Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna sprawa. Czasy wtrysku i dziwne dźwięki w wydechu
Autor Wiadomość
peacemaker

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 20:39   Dziwna sprawa. Czasy wtrysku i dziwne dźwięki w wydechu

witam wszystkich chcę się podzielić swoimi problemami które rozwiązałem stosunkowo niskim kosztem we własnym zakresie - może komuś się to przyda ;)

1. Podciśnienie, wysokie czasy wtrysku, oraz spalanie
2. dziwny metaliczny dźwięk na odcinku wydech - katalizator

ad.1 Otóż okazało się że miałem przestawiony rozrząd o 2 ząbki, podciśnienie 0,65 czasy wtrysku 4,5 - 5,8ms, spalanie 14,5/100 miasto, 10/100 trasa .. ustawiony na blokadach: wtrysk 3,5-3,6ms, spalanie miasto ok 11/100, trasa jeszcze nie testowałem ;) .

ad.2 Wymiana katalizatora i.... dalej dziwne dźwięki. Zdemontowałem kolektor wydechowy i zauważyłem, że są jakieś jakby 4 blaszane kanały w środku, ściśnięte do kupy takim niby pierścieniem. Dwa z nich były lekko luźne dlatego wszystkie zostały zespawane i całość dodatkowo dospawana do kolektora. Dźwięki ustały i zrobiło się cichutko.

P.S. Katalizator był tak wypalony że przez środek była widoczna dziura.

Ostatnio zmieniony przez pedro 17 Czerwiec 2016, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 22:25   

peacemaker, masz C5 Fl czy w starej budzie?

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
peacemaker

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 22:27   

__Robert__ napisał/a:
peacemaker, masz C5 Fl czy w starej budzie?


FL

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 22:29   

Ok, już wszystko wiem. :-)

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
peacemaker

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Czerwiec 2016, 22:40   

__Robert__ napisał/a:
Ok, już wszystko wiem. :-)


tzn. co wiesz ? bo ja walczę ze swoją cytrynką już dłuższy czas i nie ukrywam że diagnoza padła na główkę, ale ja ostrożny jestem i nie dałem się :D .. jutro zamieszczę obrazki z kolektora spawanego.. a co do katalizatora to kompletny dedykowany 595zł :D

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Czerwiec 2016, 08:00   

A podcisnienie po rozrzadzie? Bo przed napisałeś

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
peacemaker

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Cze 2016
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Czerwiec 2016, 19:25   

pedro napisał/a:
A podcisnienie po rozrzadzie? Bo przed napisałeś

Przed rozrządem - po rozrządzie jest ok ;)

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Czerwiec 2016, 21:14   

Ok tzn... ile

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 18 Czerwiec 2016, 09:40   

Prawidlowe podcisnienie powinno byc w zakresie okolo 300 do 360 mBar.
Stopienie sie katalizatora spowodowane bylo zbyt uboga mieszanka i zbyt dlugim wypalaniem sie paliwa. Powodowane to bylo zmienionymi czasami otwarcia zaworow. Podobne objawy czesto wystepuja przy spadku cisnienia paliwa w magistrali, spowodowane uszkodzeniem zaworu reg., lub uszkodzeniem pompy paliwowej. Spotkalem rowniez wytopienie kata przez jazde na mieszance benzyny z dieslem-rowniez dlugi czas spalania w komorach silnika.

 
 
Michal1992

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: LPG
Wersja:: Sedan SX
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 28
Skąd: Gdańsk/Ustka
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 20:37   

Ad. 2. Mam to samo w swojej 2.0 benz- wszyscy mi chcą wymieniać katalizator, a już nie raz czytałem, że to kolektor wydechowy. Nie wiem dokąd mógłbym z tym pojechać... Jakbyś wstawił zdjęcia to byłbym bardzo wdzięczny bo bym to pokazał mechanikowi to może by się za to zabrał.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Czerwiec 2016, 21:24   

Jedź do mechanika i powiedz że jak po wymianie tylko i wylacznie katalizatora problem nie zniknie to nie placisz ☺ no i pilnuj żeby tylko to zrobili

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
phini

Mój samochód: Citroen C4 mk1
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Czerwiec 2016, 09:31   

Chyba chodzi o taki kolektor:


Widać tutaj te blaszki w środku. U mnie tez coś tam pobrzdękuje, ale jakoś nie mam chęci do zabrania tego do mechanika ;)

 
 
pecet

Mój samochód: C5 FL
Poj. silnika (cm3): 1800 116KM
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Wrzesień 2018, 17:33   

pospawane na krzyż do kupy i po brzęczeniu :-P

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA