Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Lejący wtrysk.
Autor Wiadomość
QOOBA

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5 III X7
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: podlaskie
  Wysłany: 21 Wrzesień 2018, 11:45   Lejący wtrysk.

Witam serdecznie wszystkich :-D Mój pierwszy post :mrgreen:

Wiem, że temat ogólnie oklepany, ale każdy przypadek jest inny i chciałbym się upewnić. Przejdźmy do meritum.

Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0Hdi 163KM
R. prod.: 2011
Układ paliwowy: Delphi
Jakiś czas temu jadąc w trasie auto zgasło i miałem problem z odpaleniem (objawy podobne do zapowietrzenia silnika). Problem powtarzał się przy mocniejszym wciśnięciu gazu (ale niekoniecznie do podłogi). Po powrocie od razu wymieniłem filtr paliwa (Purflux) niestety nic to nie dało. Po wstępnej diagnostyce, okazało się, że pojawiał się najpierw błąd P0087 (za niskie ciśnienie w listwie wtryskowej paliwa). Samo ciśnienie paliwa w listwie na postoju skakało +/-30bar od wart. zadanej (teoretycznie powinno zmieniać się w granicach kilku barów). Wymieniłem zawór regulujący ciśnienie w tej listwie (Delphi) i nieznacznie to pomogło. Teraz przy mocniejszym przyspieszaniu auto nie gaśnie, pojawia się błąd ale po 5 sek. gaśnie lampka servie (CE ciągle się świeci do 3 kolejnych uruchomień silnika) i można jechać dalej bez nawet zatrzymywania się. Ciśnienie paliwa ciągle skacze w podobnych granicach. Generalnie po aucie nic nie widać i nie czuć, żeby mu coś dolegało. Pali bez problemu, umiejętnie przyspieszając to jęździ bez zakłóceń, nie stuka, nie puka nie szarpie, pracuje bardzo ładnie. Byłem w ASO na diagnostyce, to stwierdzili że wtryski. Wartości korekcji na wtryskiwaczach:
nr 1: 1
nr 2: 23
nr 3: 17
nr 4: -42
Ostatni ewidentnie jest jakby zablokowany, ale mechanik powiedział, że 3 są do dupy a ten 1 ewentualnie dobrze pracuje. Jednak mi się wydaje, że ten 4 można byłoby zregenerować i wtedy zobaczyć czy coś się poprawi. Moje pytanie brzmi, czy w tym przypadku pomogłoby wymontowanie 4 wtrysku, wymycie go w myjce ultradźwiękowej (mam dostęp do takowej) oraz wymiana zaworka przelewowego (chciałbym to zrobić swoimi siłami), czy lepiej wyjąć wszystko i dać do regeneracji jakiejś firmie? Poproszę od razu o namiary na fachowców trudniących się tym w podlaskim/warmińsko-mazurskim.
Próby przelewowej nie robiłem jeszcze, ale zamierzam może w przyszłym tygodniu.
Pozdrawiam i liczę na konkretne odpowiedzi ;-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Wrzesień 2018, 13:04   

Moze Cie zaskocze, ale moim zdaniem to tylko 4 pracuje poprawnie! Reszta jest do regeneracji, wzglednie wymiany. Dla pewnosci wyciagaj wszystkie i do sprawdzenia! Tylko w ten sposob bedziesz wiedzial, gdzie jest problem. Przed demontazem oznacz wtryski, albo porob zdjecia kodow, aby dobre wrocily w to samo miejsce.

 
 
QOOBA

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5 III X7
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: podlaskie
Wysłany: 23 Wrzesień 2018, 13:36   

To rzeczywiście mnie zaskoczyłeś. Czemu tak twierdzisz? Gdyby nie to, że przy mocniejszym przyspieszaniu w pewnym momencie odcina paliwo, to żadnych nieprawidłowości nie ma w pracy silnika, stąd mi się wydaje, że po prostu wtrysk daje na przelew i dlatego spada ciśnienie na listwie.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Wrzesień 2018, 18:18   

Gdybys wiedzial jak dziala korekcja, nie mialbys zadnych pytan. Korekcja na - oznacza, ze w danym cylindrze jest zbyt duzo "mocy" , a to moze tylko oznaczac idealne spalanie. Korekcja na + oznacza, ze aby uzyskac nominalna moc trzeba wtrysnac wiecej paliwa, a tak sie dzieje przy slabej kompresji, albo przy zle pracujacym wtrysku. Najczesciej zapychaja sie otworki ( wtryski CR sa wielootworkowe) i przez jeden , albo wiecej , otworkow wtryskiwana jest mniejsza ilosc paliwa w tym samym czasie i musi nastapic dotrysk na +. Na tak uszkodzonym wtrysku pojawia sie rowniez wiekszy przelew, co mozna zaobserwowac na probie przelewowej. 100 % pewnosci mozna uzyskac tylko na tescie wtrysku na specjalnej maszynie, ktora drukuje rowniez wynik testu w calym zakresie pracy badanego wtrysku. Tylko za pomoca takiego testu mozna okreslic stan wtryskiwacza. Korekcje i proba przelewowanie sa miarodajne, wykorzystuje sie je tylko do wstepnej diagnozy.

To ze silnik gasnie przy gwaltownym dodaniu gazu spowodowane jest zbyt duzym przelewem wtryskiwaczy i rowniez kondycja pompy HD. Przy spadku cisnienia ponizej wymaganego (bedacego wypadkowa wydajnosci pompy i sumy przelewow) silnik gasnie i tyle. Zacznij od filtra, wtryskow, a potem , ewentualnie od pompy. Sprawdzenie nie kosztuje duzo, a daje szybkie okreslenie winnego elementu. Sadze, ze tutaj masz problem z wtryskami, ewidentnie 2 i 3, ale rowniez 1. 4 zostaw w spokoju, aczkolwiek rowniez dolaczylbym go do testu. W serwisie przed testem czyszcza wtryski , co rowniez poprawia ich kondycje. Powodzenia

 
 
QOOBA

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5 III X7
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: podlaskie
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 16:42   

Witam ponownie.
Dziś robiłem próby przelewowe. Niestety miałem niedopasowany sprzęt trochę i nie mogłem za bardzo uszczelnić adapterów i tak dokładnie nie mogłem sprawdzić ile paliwa idzie na przelew. Wynikło z tego że 1 i 4 leje, bo leciało ciurkiem cały czas. Na 2 i 3 lepiej ale test nie był miarodajny :/ Chyba jednak oddam wtryski gdzieś do sprawdzenia i się okaże. Zastanawiam się, czy pompę wysokiego ciśnienia też od razu sprawdzić za jednym razem. Zauważyłem tylko jeszcze jedną niepokojącą rzecz. Mianowicie w przewodach paliwowych tych przezroczystych co idą wzdłuż silnika widać pęcherzyki powietrza. Znajomy mechanik mówił, że może to być oznaka zużycia wtrysków. Czy jest to prawda, czy szukać gdzieś problemów po stronie niskiego ciśnienia (zawór zwrotne, ręczna pompka, przewody, złączki,...). Przypomnę, że nie ma problemów z odpaleniem nawet po kilkudniowym postoju...

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 19:42   

Sprawdz najpierw wtryski, a potem ewentualnie pompe. Mysle, ze same wtryski powinny wystarczyc.

 
 
QOOBA

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: C5 III X7
Rok prod.:: 2011
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: podlaskie
Wysłany: 25 Wrzesień 2018, 17:16   

Spoko, jutro się umówię gdzieś na sprawdzenie. Mam tylko pytanko, jakie wtryski u mnie siedzą? Od 2010 wsadzane już były piezo, ale czy zawsze czy jakoś naprzemiennie z elektromagnetycznymi? Zdejmując tę pokrywę od wtrysków, to były przy każdym takie plastikowe jakby etykiety z 20-znakowym kodem. Czy to oznacza, że są piezo, bo słyszałem, że elektromagnetyczne mają 16-znakowy kod. Jeżeli są to piezo to jak sprawa wygląda z regeneracją? Kiedyś był duży problem a czy coś się zmieniło w tej kwestii?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA