Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 FL który silnik najlepszy?
Autor Wiadomość
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 24 Wrzesień 2018, 18:56   C5 FL który silnik najlepszy?

Muszę zmienić auto, rodzina się powiększa. Pytanie do was, który motor w C5 Fl jest najmniej awaryjny? I który w miarę jeździ w budzie kombi? Dobrze gdyby był gazolubny. Na razie mam do pracy 3km to na pb bym śmigał, ale z czasem może się to zmienić. I kolejne pytanie - każde C5 FL miało isofix?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Wrzesień 2018, 14:10   

Od zawsze polecane dwulitrowe Cepięć.
Natomiast montaż gazu przemyśl ze trzy razy. Ja na szczęście w porę zrezygnowałem.
Tak, każde posiada Isofix. Fotelik 0 - 13 montuj pasami. Chyba, że planujesz kupić kolejny także np. Maxi Cosi to wtedy kupno jednej bazy pod isofix ma sens.

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 146
Skąd: Lublin
Wysłany: 26 Wrzesień 2018, 16:23   

MarcinLbn napisał/a:
Natomiast montaż gazu przemyśl ze trzy razy. Ja na szczęście w porę zrezygnowałem.

Witam , uzasadnij to zdanie w kilku pełnych zdaniach. Pozdrawiam

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 26 Wrzesień 2018, 21:23   

MarcinLbn, dlaczego 0-13 montować pasami? Że tak powiem zielony jestem w tym temacie?

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
MarcinLbn
Aktywny



Mój samochód: Megane III / Clio II
Poj. silnika (cm3): 1.2, 1.6
Paliwo: 2 x Benzyna
Wersja:: Dynamique / Campus
Rok prod.:: 2011
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 696
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Wrzesień 2018, 17:23   

wojtekadam napisał/a:
Witam , uzasadnij to zdanie w kilku pełnych zdaniach. Pozdrawiam

Ponieważ szkoda mi dziurawić świeży samochód. LPG to szybciej padający wydech (mam fabryczny, nie ze stali kwasoodpornej). Ale oprócz tego nader wszystko cenię sobie cieplutki garaż, brak skrobania szyb, zamarzniętych drzwi i wycieraczek, brak wyjeżdżania do pracy zmrożonym samochodem i brak wcześniejszego wstawania "bo trzeba odkopać samochód ze śniegu". A nie jestem chamem, ćwokiem i przygłupem, aby wjeżdżać z LPG do garażu pod blokiem, skoro jest zakaz. LPG zabiera mi miejsce na koło zapasowe, a to musiałbym wozić w bagażniku. Miejsce w kufrze wolę wykorzystać na akcesoria dla Młodego niż na wożenie koła w pokrowcu. Szkoda mi także Młodego na wożenie go zimą w lodówce. Wnętrze nagrzeje się ale start w lodówce nie należy do rzeczy przyjemnych.
Oszczędności jakieś są ale nie tak kolosalne jak piszą naganiacze klientów na jakimś lpg-forum. Są rzeczy ważniejsze niż 10 złociszy mniej za 100 kilometrów.


Rafal_93 napisał/a:
MarcinLbn, dlaczego 0-13 montować pasami? Że tak powiem zielony jestem w tym temacie?

Spoko, też byłem mocno zielony w temacie :) Isofix wytrzymuje obciążenie do 30 kg. Pasy chyba trochę więcej. Zalety isofixa to szybkość montażu i pewność poprawnego ustawienia bazy z fotelikiem (jeżeli kupujesz zestaw z myślą o bezpieczeństwie Małego, a nie na zasadzie "byle nie dostać mandatu"). Baza i noga do isofixu mają wskaźnik poprawnego montażu i trzeba być amebą aby nie umieć tego złożyć zusammen do kupy.
Minusy isofixu są takie, że baza jest droga i pasuje na zasadzie "jeden model fotelika - jedna baza". Mimo to, zdarzają się wyjątki i Maxi Cosi Pebble (my mamy taki) ma bazę kompatybilną z fotelikiem na kolejny etap.
Kolejny minus to konieczność targania bazy ze sobą jak jeździsz więcej niż jednym autem (jak masz tylko jedno to bazę wozisz cały czas w środku). Nam jakoś nie chciało nosić się bazy z Meg do Clio i odwrotnie (Mały lubi telepanie i bardziej pasuje mu sztywny zawias Megany). Pasami zawsze zapniesz fotelik w każdym aucie (nie jest to wcale trudne, a dobrze zapięte pasy trzymają bardzo dobrze). Nie mam zamiaru rozpisywać się i tworzyć elaboratu. Kup dobry fotelik (z bazą lub bez, wedle uznania). Nasz Młody jest wożony w takim (dokładnie w tym) foteliku: https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/694258281_6_644x461_wozek-2w1-baby-design-dotty-nosidelko-maxi-cosi-pebble-limit-folk-_rev001.jpg
Aha, kolejne grupy "fotelikowe" po dwóch pierwszych są już tylko mocowane pasami. Jak zdecydujesz się na zakup bazy to zwróć uwagę na takie typu "przód - tył" albo z możliwością wpięcia fotelika bokiem i ustawienia go z Młodym już w odpowiednim kierunku.

Wyśpijcie się na zapas :-)

_________________
Cytryna się sprzedała...
 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Wrzesień 2018, 09:55   

Nawet ostatnio w niemieckim piśmie przeczytałem, że musieli uznać wyższość silnika
2,0 HDI 136 PS wersja RHRH.
A że montowany był w co najmniej 8 autach osobowych to o czymś świadczy.
Ja swoim machnąłem ponad 120.000 km i po za wymianą rozrządu, dwumasy, tulejek tylnych wahaczy, tarcz i klocków - nic po za tym.
Zużycie oleju 5W na poziomie 200g na 15-18.000 km.
Paliwko średnio 6-7 l/100 km. Ot wsjo ..... :-D

 
 
Wladca-Swiata

Mój samochód: Citroen C5 MkII
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: Break Exclusive
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 58
Skąd: Óć
Wysłany: 30 Wrzesień 2018, 21:14   

Z tym spalaniem nie mogłem się powstrzymać, żeby nie zareagować. Sprawdź ręcznie ile spala Ci Twoje C5 i podaj jeszcze raz. Nie ze wskazań kompa.

 
 
MMK66*

Mój samochód: C5/V50
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: 136 RHR
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Cze 2016
Posty: 73
Skąd: Krosno/Sanok
Wysłany: 9 Październik 2018, 21:12   

No stety, ale komp przynajmniej u mnie pokazuje dokładnie to co wychodzi z pomiaru :)
w tej chwili średnia wychodzi 6,0L dokładnie 6 litrów i sprawdzone organoleptycznie :) Silnik powinien mieć 5 wtrysk- to jest jedyna jego wada! a nie wstrzykiwać dodatkową dawkę do cylindrów. Niepotrzebnie głowica cierpi - oraz rozrzedza olej. No może jeszcze umiejscowienie świec żarowych ;)

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Październik 2018, 13:35   

Mam to szczęście, że czasami podjadę do Kaliningradu, także od co najmniej 8-u lat tankuję do pełna i wynik jest prawdziwy. Po za tym mieszkam pod miastem, także nie wiem ile mógłby palić w staniu w korkach w Odzi .... pozdrawiam ;-)

PS. w Łolsztynie też korki jak diabli. Prezydent debil rozkopał całe miasto i w cale nie zamierza tych robót skończyć

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA