stałem się "szczęśliwym" posiadaczem 2.0 hpi( zapomniałem, że takie wynalazki były i ojciec kupił w ciemno po cenie złomu).
Znalazłem kontakt do poprzedniego właściciela i regenerował pompę wysokiego ciśnienia( samodzielnie), podmieniał czujnik ciśnienia i regulator, jak wszystko było podpięte to odpalał i zaraz gasł.
Ja kupiłem go to pracował w trybie awaryjnym z kupą błędów. Pompka niskiego ciśnienia w minutę napompowała ponad 3l, czyli ciśnienie daje dobre( gdzieś czytałem, że powinna dawać ponad 2,7l). Regulator ciśnienia jest wsadzony z GM, nie jest podłączony i ma wyjęty trzpień z grzybkiem.
Nie wiem czy jest sens grzebania w tym silniku. Chyba, że ktoś ma na zbyciu w miarę tani regulator bo bez niego nawet nie ruszę z diagnostyką.
Co potrzebuję aby zrobić swap na 136koni? Na pewno silnik z kolektorami, sterownik silnika, wiązka i co jeszcze? Jak ma się sprawa z mocowaniem, skrzynią, sprzęgłęm?
Tutaj zadzwoń, to nasz kolega forumowy smOkus, On Ci pomoże na pewno, zna te silniki jak nikt inny na forum, jest specjalistą od HPI i nie tylko.
Przekładka silnika na inny to bardzo trudna sprawa i nie opłacalna.
_________________ Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
regaciarz
Mój samochód: Saab 95
Poj. silnika (cm3): 2300
Paliwo: PB+ LPG
Wersja:: "kanapa"
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Białystok
Wysłany: 18 Wrzesień 2015, 21:52
już wysłałem maila, najgorszy jest brak regulatora ciśnienia
Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz Pomógł: 107 razy Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 3601 Skąd: Olkusz
Wysłany: 19 Wrzesień 2015, 09:58
regaciarz napisał/a:
Co potrzebuję aby zrobić swap na 136koni?
__Robert__ napisał/a:
Przekładka silnika na inny to bardzo trudna sprawa i nie opłacalna.
Ja bym nic nie kombinował, bo według mnie jest to bardzo porządny silnik, użytkuje taki od paru lat i powiem tak, jeżeli dalej produkowali by C5 z takim silnikiem a miałbym zmieniać to ani sekundy bym się nie zastanawiał tylko wybrałbym HPI
_________________ niech moc będzie z DS
regaciarz
Mój samochód: Saab 95
Poj. silnika (cm3): 2300
Paliwo: PB+ LPG
Wersja:: "kanapa"
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Białystok
Wysłany: 22 Wrzesień 2015, 20:45
jak jest sprawny to każdy dobry tylko koszty remontu układu paliwowego w hpi zabijają
Ktoś wie czy blok jest taki sam w hpi i w zwykłym?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: HPi Exclusive
Rok prod.:: 2001
SKYPE - login: sm0kus Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 784 Skąd: KCH/KOL/KR
Wysłany: 25 Luty 2016, 09:22
Ani blok, ani nic innego nie jest takie samo. Z osprzetu nie zostaje praktycznie nic - zatem zeby przelozyc silniki z RLZ (HPI) na RFN (benzyna wolnossaca) trzeba zakupic slupek, kompletne oprzyzadowanie silnika (przepustnice, czujniki, sondy lambda etc), komputer sterujacy oraz wiazke. HPIki mialy tez dobre wyposazenie, wiec dla niektorych operacji moze sie okazac konieczna wymiana takze BSI i BMI, ze o wiazkach elektrycznych nie wspomne (ta w komorze silnika napewno, bo jest inny sterownik kalkulator wtrysku).
Operacja na moje oko w samych czesciach to ok. 6-7k zl, czyli tyle ile ten samochod jest wart. A czesci do HPI w najgorszym wypadku to ok. 2500zl (i to juz sa czesci ktore zamykaja problem wtrysku praktycznie na zawsze). Moim zdaniem nie ma porownania. To mniej wiecej tak jak zakladanie gazu do auta jak sie robi 5000km rocznie - bez sensu bo instalacja sie nie zwroci nawet za 10 lat...
Albo jak zakladanie kolektorow do ogrzewania CWU. Instalacja 18kzl, bedzie sie zwracala 2x dluzej niz amortyzacja kolektorow nie uwzgledniajaca spadku sprawnosci A wystarczylo piec gazowy podlaczyc i placic 50zl/mc wiecej za gaz...
_________________ Bylo: AX '96; Bravo JTD105 '98; C5 HPI Exclusive '01; Polo '92, Passat B5, Muscel Aro 243
Jest: C5 HPI Exclusive (Hungar Ring Mode!), Chrysler Pacifica 3.5B, Feroza 1.6
Mój samochód: Citroen C5 Break 2.0
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: Torzym
Wysłany: 16 Marzec 2016, 11:45
Witam
ja tez byłem posiadaczem owego cuda techniki jakim jest silnik 2,0 HPI ale udało mi się zwalczyć jego bolączki (pompa wysokiego ciśnienia, regulator) właśnie poprzez wymianę silnika na zwykłą benzynę 2.0 136 KM. kupiłem kompletny silnik wraz z osprzętem i kompletną elektryką. posiedziałem 2 dni w garażu i auto miało już nowe serce w sobie, tylko musiałem je zawieść do elektronika, który zgrał całą elektrykę i samochód chodzi bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam
MoonWalk
Mój samochód: Citroen C5
Paliwo: B
Wersja:: MK1
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 28 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 28 Maj 2016, 00:29
Sm0kus napisał/a:
To mniej wiecej tak jak zakladanie gazu do auta jak sie robi 5000km rocznie - bez sensu bo instalacja sie nie zwroci nawet za 10 lat...
W przypadku C5 2.0 16v zwraca się po 11,5 k km Ale to tylko tak w ramach ciekawostki
Bobbik
Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: D
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Gru 2018 Posty: 3 Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2 Grudzień 2018, 20:03
Wiem że temat jest archiwalny , ale właśnie swapnąłem HPI na RFNa z 407-ki ale ze sterowaniem MM4.8p. temat raczej prosty. Trzeba słupka RFN z kolektorami, wtryskiwaczami, i cewką. Potrzebujemy ECU , wiązki i przepustnicy z linką gazu ,górnego węża chłodnicy od C5 RFN. Alternator, rozrusznik, pompa wspomagania, sprężarka klimy mogą być zarówno od HPi jak i RFN. Dolna(tylna) łapa silnika, podstawa alternatora od 407-ki ciut się różnią, trzeba wziąć od HPI. Podobnie wiązka rozrusznika i alternatora-lepiej wziąć od HPI. Nie pasuje jedn wtyczka ECu, lutujemy około 12 przewodów numerami.
Jeden przewód dajemy dodatkowo na 2 pin 10pinowej czarnej wtycZki w BSM. No i musimy wspawać gwint pod sondę przed katem. Immo wedle uznania, tymczasowo wrzuciłem bin z offem z jakiejś 206-tki, ale mam zamiar zwirginizować i dopisać oryginała od C5 RFN.
Bobbik
Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: D
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Gru 2018 Posty: 3 Skąd: Swarzędz
Bobbik
Mój samochód: C4 Grand Picasso
Poj. silnika (cm3): 1598
Paliwo: D
Wersja:: ?
Rok prod.:: 2009
Dołączył: 02 Gru 2018 Posty: 3 Skąd: Swarzędz
Wysłany: 7 Grudzień 2018, 22:41
Wywaliłem te 4.8P i wsadziłem 6LP, przynajmniej będę miał tempomat. Poza tym mniej kablowni: 3-cia wtyczka ECU pasuje 1:1, trzeba parę kabli przy BSM przerobić. 6LP jakoś łatwiej też się robi na virgin. O dziwo pedał gazu od HPi działa bez zarzutu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum