Od dłuższego czasu mam problem z autem
wymieniłem:
1.czujnik temp. spalin przed katalizatorem
2.egr ( dodatkowo go zaślepiłem )
3.przepustnice-
teraz LEXIA wskazuje błąd P1153 auto nierówno pracuje-falują obroty,jest troche zduszony(przy jeździe ze stała prędkością co jakiś czas czuć jakby dostawał mocy) przerywa i szarpie podczas jazdy.
Możecie coś koledzy doradzić
A czy ktoś maił problemy z przepustnicą ? jakie objawy sie pojawiały...? LEXIA pokazuje mi żę to przepustnica-błąd sygnału 1, tylko że jedną już kupiłem na allegro i objawy cały czas takie same hmm
ffolkes
Mój samochód: Citroen C5 HPI
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001 Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2014 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Październik 2015, 15:15
Odsyłam Cię do mojego tematu, bo też miałem problem z p1153.
TUTAJ
Może komuś pomoże ten sposób wyeliminowania błędów P1153, P1160, P1161 w silnikach benzynowych 1.8 i 2.0 16V koncernu PSA związanych m.in. z pracą przepustnicy.
Posiadam Citroena C5 2.0 16V, silnik EW10A, w którym często borykałem się z ww. błędami, z irytującym komunikatem „depollution system faulty”, nierówną pracą silnika, ograniczeniem jego obrotów do ok. 2000 przy braku mocy i reakcji na pedał gazu. Najczęściej pojawiał mi się błąd P1153, a z nim nie zawsze pozostałe. Samochód musiałem zatrzymać, zgasić silnik, włączyć i mogłem jechać dalej, ale często ponowne uruchomienie nie pomagało. „Depollution system faulty”, co gorsza kilka razy skutkował komunikatem „engine management system faulty”, silnik gasł całkiem i trudno go było uruchomić. Błąd P1153 może być związany z nieprawidłową pracą przepustnicy i w moim przypadku tak było. Najczęściej pojawiał się w wilgotnych warunkach atmosferycznych, szczególnie zimą. Błąd ten pojawiał się przy naciskaniu pedału gazu, przy stałej prędkości samochód jechał poprawnie, wystarczyło, że redukowałem biegi i znowu problem.
Problem rozwiązał mój mechanik od instalacji LPG (przy okazji polecam Pana Michała z Przemyśla, serwis na ul. Bukowej). Za pierwszym razem (październik 2017) pod odczytaniu błędów za pomocą Lexi zaproponował przeczyszczenie przepustnicy (u mnie Siemens VDO) i jej adaptację, co pomogło na jakiś czas. W zimie problem powrócił. Za drugim razem (luty 2018) mechanik zaproponował wymianę wtyczki zasilającej przełącznicę, którą podejrzewał już za pierwszym razem, ale nie chciał od razu ingerować w wiązkę elektryczną. Diagnoza mechanika to źle łącząca się z przepustnicą wtyczka, a więc spadki napięcia szczególnie przy wilgotnym powietrzu. Zauważył ten problem z podobną przepustnicą w Renault. Zaproponował więc mi (nie pierwszemu) zastosowanie dodatkowej innej ze zdemontowanych z instalacji LPG (jak widać można zaprojektować dobrze wtyczkę). Podłączył ją następująco: kable z jednej strony przylutował bezpośrednio do pinów przepustnicy, odpowiednio je izolując i hermetyzując (jakiś silikon), kable z drugiej strony przylutował wszywając się do wiązki oryginalnej wtyczki, którą nie odciął. Przepustnicę można więc bezproblemowo odłączać (widok na zdjęciu).
Od lutego 2018 nie miałem nigdy (odpukać) błędów P1153, P1160, P1161, komunikatów „depollution system faulty”, ani jeszcze gorszego „engine management system faulty”. Myślę, że mechanik skutecznie rozwiązał problem.
Mam nadzieję, że te rozwiązanie nie jednemu pomoże. W razie pytań można się ze mną skontaktować na Prive i ewentualnie poinformować, czy też pomogło.
przepustnica.jpg Widok przepustnicy i dodatkowej wtyczki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum