Otóż zakupiłem moduł sterujący silnikiem dmuchawy nawiewu moduł, otrzymałem inny niż na zamieszczonym do aukcji zdjęciu. W/w moduł zainstalowałem, tylko jest pewien problem, silnik wentylatora reaguje na położenia przełącznika siły nadmuchu, ale nie wyłącz się całkowicie- wirnik się obraca.
Czy jest to usterka tego modułu , czy też wina leży gdzie indziej?W Oryginale jest on zrobiony na tranzystorach p-n-p, ten zaś na n-p-n. samochód posiada klimę sterowaną manualnie. Wysłałem zapytanie do sprzedawcy, może ktoś jednak spotkał się z podobnym problemem?
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Październik 2018, 16:53
Pewnie w tym leży problem Aby tranzystor odciął całkowicie zasilanie wirnika - w jednym przypadku do bazy tranzystora musi zostać podane pełne napięcie dodatnia a w drugim - ujemne. Taka to właśnie różnica między NPN a PNP
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
comet.pl
Mój samochód: CITROEN
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: ON
Wersja:: BERLINGO MULTISPACE
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 09 Paź 2018 Posty: 5 Skąd: TORUŃ
Wysłany: 15 Październik 2018, 17:14
Ano prawda, płytka jak widzę została przeprojektowana. Pomierzyłem napięcia sterujące tym modułem zmienia się ono w granicach +2,59 do przeszło+ 14V, na żółtym przewodzie, na brązowym nieznacznie.Ponieważ radiator nie ma kontaktu z masą, gdyż obudowa jest plastikowa nie ma to znaczenia dla pracy układu,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum