Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
FAP
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Październik 2018, 19:12   FAP

Witam!!

Walczę z autem kolegi...
miał problemy z EGR więc zrobił go, wymienił też świece żarowe przy okazji i przy okazji wymył filtr FAP bo komunikat go zaniepokoił...
po naprawie komunikat nadal jest, dzisiaj podłączyłem DB i błędów zero, filtr zapełnienie 98% więc zrobiłem wypalanie wymuszone, wypalał się jakieś 10km (jechaliśmy 70km/h 3tyś obr/min) wyświelił wypalanie nie poprawne ale parametry ok a błędu brak...

skąd ten komunikat?

wszystkie parametry na moją wiedzę ok...
ciśnienie różnicowe na wolnych obrotach 0-4

czy zaprogramować nowy wkład?? i jak to zrobić? czy są z tym jakieś schody czy tylko potwierdzam co i jak...

C4P 1.6HDi 110KM z FAP

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Październik 2018, 19:22   

Po kazdym plukaniu fapa, oczywiscie przeprowadzonym prawidlowo woda przez okolo 2 godziny , do stanu pelnej uzywalnosci, nalezy wklad wymienic na nowy ( oczywiscie wirtualnie w sterowniku).Wystarczy kliknac wymiane. Po wymianie zmieniaja sie liczniki osadzonego dodatku w filtrze do zera. Po zmontowaniu warto zostawic na wolnych obrotach przez okolo 30 min, az do zanikniecia parowania z rury wydechowej. Nie jest konieczne przeprowadzanie wypalania programowo. Po resecie filtra wszystko powinno byc w porzadku. Cisnienie roznicowe powinno spasc do okolo 0 do 3 mBar . Jesli jest wyzsze , filtr nie zostal dobrze wyczyszczony z osadzonych pozostalosci po dodatku.
Jesli komunikat dotyczy ryzyka zapchania filtra, sprawdz ilosc dodatku w zbiorniku i ewentualnie uzupelnij, korygujac ilosc w liczniku.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 20 Październik 2018, 20:14   

Dodatku w tej chwili wyswietla 628, i tyle mniej więcej jest, jak prawidłowo zaprogramować taką ilość?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Październik 2018, 12:06   

Witaj. Nie opisujesz w pelni problemu, dopiero w trakcie wychodza inne okolicznosci.
Napisz, jakie to komunikaty zaniepokoily Twojego kolege? Moze calkiem niepotrzebnie zajmujecie sie problemami, ktorych nie ma? Komunikaty sa ogolne, a problemy rozne, czesto bardzo oddalone od siebie. Mechanika jest nauka scisla, tu tak jak w matematyce trzeba uzywac scislego jezyka, nie ma miejsca na domysly i ubarwienia.

Jesli natomiast pojawiaja sie problemy z Fapem, podaj bledy, albo parametry, ktore o tym swiadcza.Ilosc dodatku odlozonego w fapie (g) i zapelnienie sadzami. ( oczywiscie ostatnie, bo teraz po wymyciu i kodowaniu wszystko jest jak w nowym, o ile zrobiles wymiane). Wazne sa tez dane silnika, model samochodu i rocznik.

Wypalanie powinno przebiec prawidlowo, jesli tak sie nie stalo, musi byc przyczyna, ktora to powoduje. Np. w nowych modelach spalona swieca, albo uszkodzony czujnik temperatury, czy tez inny , nieprawidlowy parametr. W takim wypadku powinien pojawic sie blad.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Październik 2018, 21:39   

Problem zaczął się od uszkodzenia Egr, padł silniczek i wysadzil sporo błędów i komunikat o ryzyku zapchania filtra, więc kolega rozebral fap bo myślał że się zapchal, wcześniej nie było żadnych problemów z fap.
Teraz błędów jest 0, swiece żarowe wymienione na nowe.
Nie kodowalem nowego filtra, w parametrach jest 113 g sadzy, 628 dodatku.
Auto C4P 1.6 HDi 110km 2008 r

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Październik 2018, 08:12   

Mysle, ze zle interpretujesz parametry: 113 g odlozonego dodatku i 628 g dodatku w zbiorniczku. Jesli plukanie zostalo zrobione prawidlowo nalezy wyzerowac te pierwsza wartosc, a wiec wymienic filtr na nowy, oczywiscie w sterowniku. Przy ilosci okolo 130 g nalezy plukac filtr, tak wiec dobrze sie stalo, ze zostalo to juz zrobione ( o ile zostalo to zrobione prawidlowo). Osadzajacy sie dodatek w filtrze zmniejsza jego pojemnosc uzyteczna i zmniejsza odleglosci miedzy wapalaniem filtra ( nowy filtr wypala sie miedzy 800 i 1000 km, zapchany dodatkiem czesto co 100 km, a i zdarza sie , ze i po osiagnieciu przez silnik granicy temperatury startu wypalania). Dlatego ten parametr jest bardzo wazny, nie powinien przekraczac w tych silnikach 130g.

Odnosnie dolewki - najlepiej napelnic do pelna i wpisac w liczniku max, a mniejsza dolewke odpowiednio dopisac, ale chyba nie w kazdym sterowniku mozna tak zrobic. W pierwszej wersji C5 mozna bylo tak robic, w C4 chyba juz nie.

P.S.Zauwazylem, ze wpisy same sie powielaja, cos dziwnego dzieje sie ze strona.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 24 Październik 2018, 17:43   

ok więc muszę zaprogramować wymianę... problem w tym że jest ok 0,5 litra dodatku fizycznie i nie wiem czy kolega chce teraz dolewać :D programowanie max jest domyślne czy jak??

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Październik 2018, 19:51   

Powinienes to zrobic, aby parmetry fapa byly adekwantne do stanu faktycznego. Dolewac nie musisz, to co jest starczy jeszcze na dlugo. Jak jest z programowaniem ilosci w dolewce nie pamietam. Wydaje mi sie, ze C4 ma tylko opcje uzupelnienia zbiornika do pelna, ale pewny nie jestem. Mozesz sprawdzic w Lexii.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 26 Październik 2018, 08:27   

Czy jest jakaś konkretna ilość płynu wykorzystywana na np. 10 000 Km, czy zbyt zależy od tego gdzie i jak auto jeździ?
Chodzi mi o to, czy w pewnym wieku auta ilość pozostałego płynu może pozwolić oszacować faktyczny przebieg.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Październik 2018, 09:19   

Jutro będę robić swoje u kolegi to spróbuję zaprogramować nowy filtr

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Październik 2018, 18:35   

Kliknąłem wymianę filtra, błąd zniknął i się nie wyświetla...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 28 Październik 2018, 22:33   

arturromarr napisał/a:
Czy jest jakaś konkretna ilość płynu

Przecietnie , przy kazdym tankowaniu wtrzykniete jest okolo 30 ml dodatku na pelen zbiornik. Jesli przejedziesz konkretna liczbe km , to juz wiesz na ile starczy dana ilosc dodatku. Te 600 ml starczy na blisko 20 tys km. , co oznacza spokojny rok jazdy , a moze i dluzej.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA