Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 TD - Głowica z dostawczaka
Autor Wiadomość
test

Mój samochód: Citroen XM 2.0 16V
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B/G
Wersja:: ?
Rok prod.:: 1995
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 48
Skąd: Lublin/Poznań
Wysłany: 28 Kwiecień 2019, 13:23   

mateusz25, Najlepiej wszystko odmoczyć w ropie. Potem użyć szczoteczki do zębów i wyczyścić każdy zakątek. Następnie trzeba odtłuścić w benzynie ekstrakcyjnej. Po takim zabiegu dopiero będzie można przedmuchać i usunąć zabójcze drobiny piachu. Po tych wszystkich zabiegach - nasmarować i gotowe!

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 3 Maj 2019, 19:12   

Tłoki zdjete i ile ma być szczeliny na zamkach. Panewki maja przebarwienia ale luzu nie czuć jak wałem obruce i czy wymieniać. Jak szczelina będzie dobra to wymieniać pierścienie czy stare dać. Na tulejach są linie pionowe to robić honownica ręczna czy składać tłoki z nowymi panewkami.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 5 Maj 2019, 21:51   

Te forum jest nie potrzebne jak nikt nie umie pomuc. Sam sprawdziłem w Haynes i dla każdego pierścienia 0.3-0
5 a u mnie 0.8 - 1.0 więc wymiana na nowe nad wymiar albo nominal.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Maj 2019, 22:08   

pomÓc to możemy w tematach trudnych, a nie w zdobywaniu danych katalogowych, z którymi sobie sam poradziłeś. Chcesz marnować nasz czas na tematy z, którymi możesz poradzić sobie sam.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Maj 2019, 11:49   

Dobra nie pytam za szybko jak nie sprawdzę wiedzy dostępnej. Teraz jakie pierścienie brać jest nominal 92mm i nad wymiar 92.5 i wziąłem pierwsze porównać że starymi i jakbedatroche szersze i na zamku mniej to składam.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Maj 2019, 16:27   

nie możesz założyć pierścieni nadwymiarowych bez wymiany tłoków i szlifu bloku. Musisz średnicówką wymierzyć wyrobienie cylindrów w 4 różnych wysokościach i na podstawie tego podjąć decyzję o zakupie tłoków nadwymiarowych i szlifie bloku lub pozostaniu przy nominale.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Maj 2019, 16:29   

https://www.youtube.com/watch?v=9pwjPu0qg4U

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Maj 2019, 18:14   

Nie mam srednicowki i zamówiłem nominal na jeden. Poruwnam że starymi jak szpara zamku jest mniejsza to nowe zakładam. Jak bez różnicy to stare daje i założę głowice, sprawdzę kompresję i jak dobra to składam.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Maj 2019, 18:42   

jak masz przerwę na zamku 1 mm to możesz tak nie składać bo nic z tego nie będzie.
PorÓwnam
Mam wrażenie, że musisz się skupić na zasadzie działania silnika, bo twoje działania są chaotyczne.
Zacznij od oglądania Profesora Chrisa na You Tube

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Maj 2019, 19:21   

Zobaczę z nowymi pierscieniami

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 6 Maj 2019, 20:08   

Cytat:
Te forum jest nie potrzebne jak nikt nie umie pomuc

Mateusz25, Tobie jak widac nie potrzebne jest to forum - Tobie potrzebny jest nauczyciel ortografi.
A odnosnie samochodu, od wielu lat zadajajesz dziwne pytania dowodzace, ze brak Tobie podstawowej wiedzy odnosnie mechaniki i technologii napraw. Na poczatku chcialem pomoc, ale teraz widze, ze szkoda czasu - Ty i tak najlepiej wiesz , co dla Ciebie jest najlepsze ( szkoda tylko XM ). Nie zabieraj sie za pseudoremonty, jak brak podstaw. Ostatnio uczepiles sie pierscieni tlokowych i przepraszam, ale tego nie da sie czytac. Nie rozbiera sie silnika , a potem dopiero zastanawia sie , co wymienic , a czego nie wymieniac. Kazde wymontowanie tloka z cylindra oznacza wymiane pierscieni tlokowych - one sa ulozone do ksztaltu cylindra i ponowny montaz tylko pogarsza kompresje w cylindrze. Zanim zabierzesz sie za naprawe cylindrow konieczne jest zwymiarowanie ksztaltu cylindra - jesli zuzycie przekracza wartosci dopuszczalne koniecznie trzeba zrobic szlif i nowe tloki z pierscieniami, albo nowe tuleje do wymiaru tloka z pierscieniami dobranymi do tulei. Nigdy, ale to nigdy nie zakladaj starych pierscieni, a jesli juz wymontowales tloki , to skladaj z nowymi pierscieniami, ale pasujacymi do wymiaru tulei. Jesli tuleje nominalne , to i pierscienie nominalne, zadne inne.
A teraz calkiem powaznie : silnik to tak jak serce, z nim zartow nie ma. Jesli jest zuzyty, to tylko profesjonalne dzialanie jest w stanie przywrocic mu sprawnosc. Przez takie dzialania, jakie prowadzisz , szkodzisz tylko. Czasami lepiej nie ruszac oryginalnego silnika, niz przez nieprzemyslane dzialania , niby naprawe doprowadzic go do stanu agonalnego. W koncu ten silnik bez zadnego problemu wytrzymywal ponad 500 tys. km. . Problemem byla tylko glowica, no ale o tym juz dawno powinienes zapomniec. Ten silnik jest niezniszczalny, ale wymaga naprawde duzej kultury mechanicznej i wiedzy technicznej. Mialem dwa takie XM i bylem bardzo zadowolony.
mateusz25 nie ucz sie mechaniki na tym silniku, bo stracisz caly zapal do wlasnych napraw i kupe kasy. Czasami naprawde najlepiej oddac to serce w rece fachowcow. Po pierwsze maja wiedze, maszyny i potrafia naprawde cuda zrobic z silnikiem. Mozesz jeszcze znalesc inny motor i wymienic w nim ewentualnie tylko glowice. Dolu silnika nie ruszaj, bedzie na pewno w lepszym stanie, niz ten , ktory tak meczysz od jakiegos czasu, nie majac zadnej wiedzy, jak to zrobic. ( wystarczy tylko poczytac, co chcesz zrobic z pierscieniami….) . Gdybym mieszkal w Twoim miescie ( a mieszkalem ponad 20 lat w Kolobrzegu ) pomoglbym Tobie, a tak na odleglosc , to moge co najwyzej dobrych rad udzielic. Mozesz sie obrazic, ale mysle, ze to Twoje dzialanie jest daremne : tak naprawiany silnik nigdy nie bedzie sprawny, tym bardziej, ze to diesel. Wierz mi na slowo, mam o tym pojecie. Pozdrawiam

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Maj 2019, 20:57   

Czyli założyć nowe pierścienie nominal i składać bo tak chce i jak szczelina będzie w normie to co może się zepsuć bo na tych zjechanych 0.8-1.0 może być gorzej jak tyle zużyte.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 6 Maj 2019, 21:23   

Nowe pierścienie chyba się dotrą po czasie do tulei i rozumie że stare są spasowane tak że po wyjęciu nie da się tak samo założyć. Srednicowki robiłem pomiar prowadnic i musiałem wymienić jak po ustawieniu na zegarze według mikromierza wartości nominalnej prowadnicy 7.00 zegar wskazał minus 0,04. Mam kolegę inspektora od pomiarów w stoczni i przez pół roku trochę nauczył jak diagnozowac części mechaniczne.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Maj 2019, 22:35   

Tuleje cylindrowe wybijają się najbardziej w miejscach zwrotnych (tam gdzie kończy się ruch tłoka). Luz na zamkach pierścienia musi być właściwy , ponieważ zbyt duży obniży kompresję a za mały nie da kompresji, ponieważ ciśnienie gazów dociska pierścienie do ścian cylindra. Dlatego właśnie tak ważne są rowki pierścieni w tłokach, wyrobione uwalą kompresję. Tak jak można robić sobie dowolne zbrodnie na silnikach benzynowych, tak diesel tego nie wybaczy. Tam nawet równe osadzenie zaworów ma znacznie. Bez dokładnych pomiarów tulei ciężko ocenić blok, trzeba koniecznie sprawdzić owalizację tulei i tłoków i szerokość rowków. Potem można myśleć dalej czy warto wydać choć 1 złoty.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 7 Maj 2019, 10:59   

Srednicowki nie kupię na jeden raz a to co twierdzi kolega co mi sprzedał silnik jak odpalił nie kopcil tylko gasl. Miałem w tym xm uwalonr pierścienie bo kopcil niebiesko i nie przyspiesza to silnik w złom poszedł.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA