Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
2.5 TD - Głowica z dostawczaka
Autor Wiadomość
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 7 Maj 2019, 17:39   

Zastanawiam sie co byloby, gdybys oddal blok i tloki do weryfikacji w zakladzie regenerujacym silniki. Oni maja sprzet pomiarowy i doswiadczenie. Moga rowniez poprawic rowki pierscieniowe i dobrac prawidlowe pierscienie. Jesli za takie dzialanie trzeba cos zaplacic, to i tak bedzie to bardziej profesjonalne niz wymiana na oko.
Wydaje mi sie , ze ta cala rozbiorka tylko pogorszy stan tego silnika.
Zapominasz chyba tez o materiale oryginalnych pierscieni, pasujacym do materialu cylindrow - te wszystkie podroby moga sprawic wiecej szkody, niz stare oryginaly, no ale przed rozbiorka. Teraz to trzeba je wymienic i efekt moze byc gorszy niz na starych. Nie zapomnij tez o przehonowaniu cylindrow, bo nowe pierscienie dlugo sie nie uloza - te poprzeczne rysy przyspieszaja dotarcie pierscieni i poprawiaja smarowanie na tloku w cylindrze w poczatkowym okresie. Jeszcze raz powtarzam: naprawa silnika to nie jest zabawa- od tego jak zrobimy , zalezy jego kondycja.

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 7 Maj 2019, 18:15   

Wiem że lepiej dać do obróbki i pomiarów i dopasować lepiej ale zdejmując skrzynie z bloku muszę nowe sprzęgło za 1 tys bo nie da się założyć widelec na łożysko wcisniete w docisk. Nie planowałem remontu sprzęgła a po odebraniu głowicy z remontu nie umyli z wiorow po szlifie prowadnic i lekko dotarli zawory co porysowalo trzonki a zapewniał że umyli. Po tym nie dbalym o robieniu nie chce dawać do takich fachowców bloku żeby zasyfili cały blok i wolę ograniczyć do samej wymiany części w bloku tych zużytych. Honowac będę ale żeliwo ciężko ściera oselka bo taka jest w honownica.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 7 Maj 2019, 23:43   

mateusz25, Jak nie masz przyrządów to wystarczy zmierzyć luz na zamku pierścienia, na wysokości największego zużycia. Porównać z luzem poniżej, gdzie nie ma prawie zużycia - np. w połowie cylindra. Szczelinomierz pewnie masz? Sprawdzasz popychając pierścień tłokiem, aby równo się ułożył. Jeżeli luz zamka będzie w tolerancji - silnik jeszcze pojeździ ;)
Panewki jak zmieniły kolor - pewnie już miedź widać? Jak masz rozebrane to wymień na nowe. Pomierz mikrometrem czy czopy wału nie mają owalu.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 8 Maj 2019, 14:29   

Sprawdziłem w dolnym zakresie i jest od 0.8 do 1.0 a mierzyć czopow nie będę bo nie ma mikromierza a panewki dobre są srebrne. Przehonuje i wtedy zmierze zamki bo są rysy pionowe i postaram się zetrzeć oselkami.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 9 Maj 2019, 12:23   

mateusz25, A w najwyższym punkcie, gdzie jest największe zużycie, jaki luz?

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 10 Maj 2019, 18:10   

Tylko dolny mierzylem bo od razu pierścień pchalem aż tłok się schował. Sprawdzę na nowych czy mniej jest

 
 
mateusz25

Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 2496
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 330
Skąd: Goleniów
Wysłany: 16 Maj 2019, 21:55   

Czy przed sprawdzenie zamków honowac żeby rysy zrobić i jak dużo mogę poszerzyć tuleje tymi oselkami. Bo jakza duzo zetre to pierścień będzie miał większy luz

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA