EGAO
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna 98
Wersja:: 3D
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Śląsk Kato
Wysłany: 5 Listopad 2018, 18:57 Wentylator się nie kręci/Czujnik wentylatora chłodnicy
Witam
Problem mam taki, że ostatnio nie załącza mi się wentylator chłodnicy, pomimo temperatury +100 C
Czy xsara 2 1.4 w benzynie ma dodatkowy czujnik temperatury poza tym, który jest podłączony do termostatu? Jeśli tak, to czy to jest ten na poniższym zdjęciu i gdzie go znajdę w samochodzie?
Dodam, że mam do wymiany termostat, obieg otwiera się za wcześnie i nie dogrzewa silnika do odpowiedniej temperatury, a w korku frunie ona do góry.
Nie wiem czy ma to jakiś wpływ
Wielkie dzięki za pomoc
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2018, 19:25
Mam diesla ale reakcja czy jest sprawny wentylator powinna być po odłączeniu czujnika,wentylator jak jest na chodzie powinien włączyć się awaryjnie,druga sprawa taki niebieski lecz nie na gwint (są inne opcje mocowania) mam w bloku silnika poniżej głowicy po prawej stronie stojąc z przodu auta;) Mnie kiedyś nie działał wentylator bo szczotkotrzymacz silniczka zjadła rdza,więc jak nie chodzi podpiąć go wprost na 12v gdyby nie ruszył po odpięciu wtyczki dla sprawdzenia,Uwaga na palce!Możliwe że ten czujnik na termostacie to jedyny bo też mam tylko jeden czujnik temperatury
EGAO
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna 98
Wersja:: 3D
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Śląsk Kato
Wysłany: 5 Listopad 2018, 19:44
Czyli mam odłączyć ten na/przy termostacie? Jakieś 2 miesiące temu jeszcze się załączał, więc powinien być dobry, ale w ostateczności podłączę go jeszcze bezpośrednio do akumulatora
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 5 Listopad 2018, 19:57
Ja mam jeden i jak odłączę to włączy się wentylator,potem wepniesz go z powrotem po zgaszeniu silnika,zapala się mnie kontrolka temperatury na czerwono w takim momencie i wiatrak chodzi
EGAO
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna 98
Wersja:: 3D
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Śląsk Kato
Wysłany: 7 Listopad 2018, 17:23
Po odłączeniu czujnika i zapaleniu silnika wyskoczył błąd i komunikat STOP, silnik trudniej było odpalić, a gdy już mi się to udało to zgasł po 2 sekundach. Wentylator się włączył i kręcił się jakieś 5min.
Wymieniłem ten termostat razem z płynem chłodniczym, po uzyskaniu gdzieś 95 C Włączył się wentylator.
Nie wiem, z tego wynika, że czasem się włączy a czasem nie. Kiedyś jak mi się włączył to przy temperaturze 90 C
P.S. termostat, który wymieniłem był prawdopodobnie fabryczny
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Listopad 2018, 20:19
EGAO, czyli czujnik zadziałał i wentylator się włączył,pozostaje jeździć i obserwować,mnie czasem w hdi załączy wentylator na oko koło 100st zależne to czy upał czy silnik tak rozgrzany oraz czy chodzi na klimie. Teraz to nie ma szans by u mnie się włączył nawet jak jadę po mieście
EGAO
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna 98
Wersja:: 3D
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Śląsk Kato
Wysłany: 10 Listopad 2018, 22:09
No to sytuacja wygląda tak, że nadal trochę mi ,,faluje" ta temperatura. Ogólnie sprawa jest taka, że po przejechaniu 1-2km z nawiewu leci już letnie powietrze, a po 5km temperatura zatrzymuje się na 80 C, po jakimś czasie dochodzi do 90, ale czasami spada do 70 przy zwalnianiu/zatrzymywaniu się. Po odpaleniu na rozgrzanym silniku również nigdy nie pokazuje mi 90 C.
Za 1. razem wentylator mi się włączył po jeździe przez autostradę, gdy dojeżdżałem do posesji (temperatura nie wzrosła powyżej 90, a na dworze było tak z 15 C)
No a za 2. i 3. razem to właśnie teraz jak testowałem, pomimo tego, że właśnie raz stałem w korku i temperatura była 105-110 C (później wyłączałem silnik i włączałem max grzanie)
Dla pewności wymienię również ten czujnik i opiszę czy i jak sytuacja się zmieniła
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 11 Listopad 2018, 10:37
W 1.4 często spotykałem falujaca temperaturę, było to spowodowane luźnym stykiem na wtyczce lub zasniedzieniem jej, po czyszczeniu i podgieciu styków ustawalo.
Kiedy był wymieniony płyn w chłodnicy? Może też się przyczynić do dziwnego zachowania układu jak i brudna chłodnica, i to nie w środku a w lamelkach od zewnątrz, czasem jest tak zapchana że nie ma prawie wcale przelotu powietrza i wtedy temperatura będzie za wysoka i problem gotowy.
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11 Listopad 2018, 13:39
EGAO, Mnie jak nawalił czujnik w xsarze od temperatury to temperaturę pokazywało nawet skokowo w czasie jazdy albo potrafiła nawet wskazówka spaść na ,,dół ''i nic nie pokazać;) Stawałem w trasie co kawałek i badałem jakie są węże i chłodnica i tak do domu Ruszanie wtyczki nic nie dawało poza ruszeniem wentylatora i komunikatem przegrzania(alarm na czerwono) .Po wymianie czujnika od lat spokój;). Najwyżej będziesz miał dwa dobre czujniki
EGAO
Mój samochód: Xsara 2
Poj. silnika (cm3): 1.4
Paliwo: Benzyna 98
Wersja:: 3D
Rok prod.:: 2000
Dołączył: 28 Paź 2018 Posty: 12 Skąd: Śląsk Kato
Wysłany: 20 Listopad 2018, 01:10
Pedro- Termostat wraz z płynem chłodzącym wymieniałem po rozpoczęciu tego tematu (07.11)
Wymieniłem czujnik i co się okazało? Silnik się CHYBA nie dogrzewa, nie wchodzi na temperaturę 90 C nawet po przejechaniu 10 czy 20km, no chyba, że jakąś chwilę będę stał z włączonym silnikiem. Tak to temperatura jest mniej więcej na 85 C, sama wskazówka podnosi się po przejechaniu 3,5km i powoli idzie do góry. Po osiągnięciu tych 85 C (7km) górny wąż chłodnicy jest gorący, chłodnica jest taka letnia, a dolny wąż zupełnie zimny. Termostat według producenta otwiera się przy 89 stopniach.
Działanie czujnika sprawdzałem przy temperaturze na dworze 0 Stopni i z włączonym ogrzewaniem
Wentylator po podłączeniu samochodu do pc włączył się przy osiągnięciu 98 C
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum