Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Sierpień 2018, 08:24 Zakup C5-ki w dieslu z FAP
Witam,
Zamierzam zakupić nowe auto. Budżet mam dość ograniczony dlatego wstępnie wybrałem dwa auta - oba diesle 2.0 z automatem AM6.
Jeden stoi w komisie a drugi jest niby od osoby prywatnej. Na co zwrócić szczególną uwagę ?
Do tej pory jeździłem benzyniakiem z AL4. Wiem o klapkach, o stanie eolys, czy coś jeszcze?
Opinie w necie są raczej niepochlebne (w większości). Na zdjęciach widać że prawa lampa jakoś nie zgrywa się z linią maski i zderzaka (taką wadę ma wiele obejrzanych C5-tek).
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 31 Sierpień 2018, 09:34
Na dodatek zmęczony życiem rupieć. Na prawdę chcesz się w taki archaizm pakować ?
Bo rozrzut cenowy masz niezły - od 2 do 10 tyś zł.
Drugi jest przede wszystkim automat, przebiegu to tak na dzień dobry ze 100kę więcej przyjmij bo to diesel, i fajnie było by sprawdzić czy to jeszcze na siemensie zrobione czy już na delphi - dużo tańsze w regeneracji.
FAP`em bym się nie przejmował - na 99% dawno wykastrowany. Problematyczne bywają w nich EGR`y...
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 31 Sierpień 2018, 17:24
Mike, Piasek ; gość podmienił auto w ogłoszeniu, był czarny polift automat za 8400zł jest zielony przedlift manual
nie ważne ,jadę jutro do serocka oglądać c5 polift 2006 rok 2.0 hdi z fapem i automatem am6. zobaczymy co z tego wyniknie
Mój samochód: brak
Poj. silnika (cm3): brak
Paliwo: brak
Wersja:: -
Rok prod.:: 1998 Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Gru 2013 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Sierpień 2018, 20:26
hehe niezły numer.
Powodzenia w zakupie
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrzesień 2018, 10:34
kupiłem, auto nie jest rewelacją, ale za takie pieniądze jakie zapłaciłem to chyba cudów nie ma
ogólnie jest fajny. Muszę wymienić olej w automacie, świecę żarową i ogarnąć asystenta pasa ruchu (nie włącza się).
Wiem że do AM6b mam wlać olej JWS 3309, czy ravenoil T-IV będzie dobry? Szukam na alle... i tam w sumie tylko raven lub mannol i nie wiem który lać by skrzyni je zepsuć. Wiele wątków jest ale dotyczą skrzyni AM6C do której jest inna specyfikacja JWS 3324
Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97 Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Wrz 2011 Posty: 514 Skąd: Brzeg
Wysłany: 2 Wrzesień 2018, 11:28
Muszę nie zgodzić się z @Piasek - wtryski piezzo Siemens służą znacznie dłużej niźli Delphi i cena ich regeneracji w odniesieniu do przebiegów ma się nijak. Osobiście dawno przestałem kierować się taniością regeneracji "czegoś" gdy mam możliwość wyboru w relacji "przebieg/koszt naprawy". Tak się składa że mam codzienny kontakt z kilkoma firmami regenerującymi owe "drobiazgi".
Drugi temat: oleje do automatów a w tym, japońskich AISIN.
Lista producentów olejów spełniających wymogi JWS 3309 a także JWS 3324 jest długa a to że ma być to firmy "X" albo "Y" wynika z umów między producentami jakiegoś sprzętu i tym co produkuje środki smarne.
Sprzedający, chociażby na Allegro czy w e-sklepach podają "spełnia wymagania" ale szukajki niespecjalnie uwzględniają zapis z głębi tekstów.
Sam w swoim AISIN - BVA AM6C Citroen C6) stosuję olej jaki mam u siebie - spełnia obydwa wymogi z nadwyżką.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2 Wrzesień 2018, 12:39
Jako doświadczony Citroenowiec - mój ostatni C-5 2.0 Hdi z 2006 roku wersja Exlusiv -
radzę jednak poszperać na mobile.de (eksploatuje od 2013 roku)
Zakup w Polsce po kilku latach eksploatacji to niestety ruletka.
W Niemczech też oczywiście nie we wschodnich landach oraz w Berlinie (oszuści).
Ale już w Hamburgu (bilet autobusem Sindbada kosztuje 250 PLN) jest do wyboru do koloru - w cenach od 2.000 do 3.000 EUR - modele nawet do 2008 roku.
Co do C5 II - trochę ciężko się przyzwyczaić (jakby mniejsza wewnątrz i fotele przekombinowane).
Ważne !!! W miarę możliwości wejść za pomocą Lexii do historii zapisanych interwencji w kompie auta. Jak jest wszystko - przebieg w miarę wiarygodny.
Jak skasowana pamięć - MINA.
U mojego szwagra moją badawką w jego C5 znaleźliśmy ostatnią interwencję przy przebiegu 370.000 km a na liczniku auta - jak zwykle - 200.000 km.
C'est la vie ........
Moje ślicznotki.jpg Moje kochane
Plik ściągnięto 13 raz(y) 189,58 KB
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Wrzesień 2018, 13:17
Pany ale ja już kupiłem Dzięki a rady. Z moim budżetem nie było po co jechać do raichu.
@ staszek
Cytat:
Sam w swoim AISIN - BVA AM6C Citroen C6) stosuję olej jaki mam u siebie - spełnia obydwa wymogi z nadwyżką.
To jaki masz ten olej wiem że do AM6 C jest inny JWS 3324 ja potrzebuję JWS 3309 do AM6 B
hej ktosiek68
Co do kupna auta w niemczech to już też loteria . Trzeba sie dobrze zastanowić zanim kupi sie auto za 2000/3000 euro , sprowadzi, zarejestruje to końcowa cena może dojść do 15 000 zł, a realna wartość przy odsprzedaży C5 z lat do 2008 to połowa tego.
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum