jaggernaught
Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2198
Paliwo: diesel
Wersja:: 8 osobowa
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Grudzień 2018, 21:44 C8 2.2 HDI nie pali
Jakiś czas temu auto (jak w tytule C8 2.2 HDI) w pełni sprawne mi odpaliło, przejechało kilka metrów, straciło moc i zgasło. Kręci ale nie odpala. Przy próbach odpalenia na Plaku odpalał, ale kręcił tylko gdy pryskałem plakiem (jednak dziś już nawet na plaku nie odpalił). Po podłączeniu do komputera zwraca błąd P0340 - "Synchronizacja wału korbowego i wałka rozrządu. Brak sygnału". Sprawdzałem jeszcze czujnik położenia wału i dwa kabelki dochodzące do niego mają ok. 2.3-2.4 V (przy włączonym zapłonie), co sugerowało by chyba zwarcie, ale gdy wypiąłem wiązkę od sterownika to kable nie mają zwarcia. Czy może to być sterownik?
Wymieniałem w nim rozrząd max 3 lata temu (robię nim max. 7 tys rocznie), a wtryski były robione w maju tego roku.
Co jeszcze mogę sprawdzić, żeby mieć jakąś podpowiedź czemu auto nie chce odpalić?
moreno [Usunięty]
Wysłany: 18 Grudzień 2018, 07:25
Przyczyn takiego stanu może być kilka. Trudno stwierdzić, nie zaglądając pod maskę. Powód może być zarówno błahy jaki bardziej złożony.
jaggernaught
Mój samochód: C8
Poj. silnika (cm3): 2198
Paliwo: diesel
Wersja:: 8 osobowa
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 17 Gru 2018 Posty: 2 Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Grudzień 2018, 17:46
Jakieś rady, co mógłbym jeszcze sprawdzić?
Jeszcze jedno - ciśnienie jest na wtryskach, wiec pompa odpada.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 15:06
[quote="jaggernaught"]Jakieś rady, co mógłbym jeszcze sprawdzić? [/qu
Cisnienie na szynie powinno przekraczac 200 Bar.
Mialem kiedys podobny przypadek z takim samym autem, tez brakowalo sygnalu z czujnika polozenia walka, a wina lezala po stronie czujnika cisnienia roznicowego, ktory mial zwarcie i powodowal spadek napiecia na paru czujnikach, zasilanych z tej samej szyny na sterowniku, co w wyniku powodowalo brak synchro na wale i walku i brak zezwolenia na start. Czujnik cisnienia roznicowego jest przy Fapie pod samochodem. Jesli to nie pomoze to calkiem mozliwe, ze w wiazce pojawil sie problem z kablami - zwarcie, albo slaby kontakt spowodowany korozja. Na czujniku Halla powinno byc 5 V na jednym pinie, masa na innym i jeden sygnalowy. Jesli jest inaczej sygnal nie pojawi sie ( do sprawdzenia sygnalu potrzebny jest oscyloskop ). Jesli brak synchronizacji , silnik nie odpali. Dla pewnosci sprawdzilbym rozrzad - zawsze lepiej od tego zaczac, niz szukac po omacku, a dopiero potem szukalbym przyczyny w elektryce.
bejrut
Mój samochód: citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1.4 75KM
Paliwo: benzyna
Wersja:: II hatchback
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 29 Gru 2018 Posty: 5 Skąd: Gorzów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum