Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
EVASION 2,0HDi '00 - problem z nadmuchem i klimatronikiem
Autor Wiadomość
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Styczeń 2019, 09:11   EVASION 2,0HDi '00 - problem z nadmuchem i klimatronikiem

Witam!

Jak w temacie - Evasion 2,0HDi z roku 2000.
Problem z klimatronikiem jest taki, że albo grzeje na maxa albo w ogóle. Innymi słowy z nawiewów leci albo max gorące albo max zimne powietrze.

Rozbierałem latem, sprawdzałem. System ma 3 silniki krokowe które sterują klapami nawiewów oraz centralną klapą mieszającą zimne i gorące powietrze. Wszystkie krokowce są sprawne. Zamieniałem je miejscami i jest zawsze tak samo. Zmienia nawiewy ale wciąż klapa główna jest albo na full otwarta albo zamknięta. Silniczki chodzą gładko bez zacięć.
Na panelu klimatronika wszystkie przyciski są sprawne - z resztą panel podmieniałem z Lancii Zeta w której wszystko działa jak trzeba i nie dało to rezultatu.

Pytanie... co steruje tymi silniczkami krokowymi. Na pewno nie panel bo to już sprawdziłem. Czy jest jeszcze jakiś moduł który odpowiada za skokowe działanie silników..? Jeśli jest to gdzie. Eper (Fiata) nic nie podaje.

Pomocy bo usterka jest bardzo irytująca zimą. Latem pikuś bo się wyłączy i szlus ale zimą nie da się ustawić żądanej temperatury i albo jest lodówka albo sauna fińska...


Drugi problem jest taki, że w trybie "auto" cały system potrafi się wyłączyć i po kilku sekundach włączyć ponownie i tak w kółko. Wyjście z trybu "auto" na sterowanie ręczne niweluje ten problem. WTF...??

 
 
ARCHICAR

Mój samochód: Lancia Zeta
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: MPV
Rok prod.:: 1996
Dołączył: 05 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Styczeń 2019, 14:28   

Aha i jeszcze jedno....

Była podłączana do auta Lexia - brak komunikacji z klimą. Niestety.

 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4382
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 3 Styczeń 2019, 07:53   

W księżnej tak miałem. Albo zimno albo gorąco, brak pośrednich regulacji. Pomogło wyczyszczenie czujnika/silniczka/wiatraczka tego w desce. Był zaklejony kurzem, rozebrałem, wydmuchałem kompresorem i regulacja temperatury ożyła.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA