Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
XM V6 jak dobrać filtr stożkowy?
Autor Wiadomość
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 15 Marzec 2011, 06:38   XM V6 jak dobrać filtr stożkowy?

Muszę zrobić miejsce pod maską na parownik gazu. Wymyśliłem że zastąpię filtr powietrza wraz z obudową stożkiem. Jaki filtr dobrać do parametrów silnika?

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 15 Marzec 2011, 11:28   

Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika. Zazwyczaj skutkiem zastosowania filtra stożkowego jest ograniczenie wielkości maksymalnego momentu obrotowego. Powiesz, że przecież stosuje się filtry stożkowe w silnikach sportowych! To jest prawda ale one pracują w wąskim zakresie obrotów silnika, poprzez odpowiednie przełożenia skrzyni biegów oraz wysokich jego obrotów. Filtry stożkowe mają większą przepuszczalność powietrza ale za to gorzej filtrują. Musisz się więc liczyć z szybszym zużywaniem się silnika, gdyż pyły będą pomału niszczyć gładzie cylindrów i pierścienie tłokowe. Zatem zastanów się dwa razy zanim zaczniesz zmieniać cokolwiek w układzie dolotowym. Jeżeli nie poeksperymentujesz z różnymi filtrami i z różnym usytuowaniem ich, oraz nie sprawdzisz tego na hamowni - wróżę większe zużycie paliwa i w dodatku gorsze osiągi...

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 15 Marzec 2011, 21:57   

W takim razie gdzie dać parownik od gazu?

 
 
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 15 Marzec 2011, 22:53   

robson napisał/a:
Współczesne silniki mają układy dolotowe opracowane na podstawie badań mających na celu uniknięcie negatywnych zjawisk falowych i rezonansów powstających w tym elemencie a mających wpływ na parametry pracy silnika.

Każdy silnik w XM i 605 ma taki sam układ dolotowy (filtr, obudowa, rura). Tak się złożyło ze do każdego silnika najlepsze parametry spełnia ten sam układ? Czy fabryka cięła koszty?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 16 Marzec 2011, 08:06   

filtry stozkowe z alledrogo kupowane za 20-30 zeta to pic na wode. pamietac nalezy ze aby taki dolot spelnial jakie taki normy dzialania musi zasysac zimne powietrze. czest widac jak mlodzi ludzie zakladaja stozki pod maska praktycznie kladc je na silniku lub kierujac ich wlot na sciane grodziowa pojazdu. a prawda jest taka ze im ktotszy dolot a powierzcnia rury dolotowej gladsza tym lepiej dla silnika, no i oczywiscie silnik ma wieksza moc w momencie zasysania zimnego powietrza a nie rozgrzanego z nad silnika. zaloz sobie snorcel i bedziesz mial miejsca duzo pod maska ;-) :mrgreen:


ciekawie będzie wygladał XM ze snorkelem
/ swoje 3 grosze dodał: robert
_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 16 Marzec 2011, 08:32   

Nie napisałem, że chcę kupić badziewie za 30zł. Na stożek chcę wydać ok 300zł. Widziałem też na internecie, że robią takie ekrany z aluminium osłaniający filtr od rozgrzanego silnika.

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Marzec 2011, 09:34   

bartek405 napisał/a:
Tak się złożyło ze do każdego silnika najlepsze parametry spełnia ten sam układ? Czy fabryka cięła koszty?
Wszystkie silniki są po prostu "dostrojone" do tego układu.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 16 Marzec 2011, 11:34   

Zdaję sobie sprawę ze taki filtr zamontowany w niewłaściwy sposób może pogorszyć pracę silnika. Nie robił bym tego gdybym miał miejsce pod maską na parownik.
Jak się dobiera taki filtr? Na co zwracać uwagę?

 
 
donalehandro
Mechanik



Mój samochód: citroen bx
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: hathback
Rok prod.:: 1987
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 780
Skąd: zabkowice slaskie
Wysłany: 16 Marzec 2011, 12:23   

na srednice dolotu powietrza. musi byc przynajmniej taka jak seryjna . no i oczywiscie tak musisz zamontowac filtr aby ciagnol powietrze zimne a nie rozgrzane z pod maski. w przypadku samodzielnego montazu tylko srednica i wielkosc stozka musi byc zachowana w przypadku twojego silnika duzy filtr. ale jesli masz zamiar uzyskac zwiekszenie mocy autka to hamownia i proby z kilkoma filtrami. wynik i tak bedzie taki ze autko najwieksza moc bedzie mialo na seryjnym filtrze. :mrgreen: tak jak mowi robson konstruktor obliczyl optymalne potrzeby danego silnika co do ilosci zasysanego wiatru. pyta,es o silnik v6 w xmie i 605tce to jest taka sama jednostka dlatego i filtry sa identyczne

_________________
chwalcie pana i podawajcie amunicje http://www.kortunal.com/news.php nic tak nie cieszy, jak seria z pepeszy
 
 
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 16 Marzec 2011, 18:25   

donalehandro napisał/a:
pyta,es o silnik v6 w xmie i 605tce to jest taka sama jednostka dlatego i filtry sa identyczne
To ja wiem, że są identyczne. Ale chodziło mi o każdą jednostkę (diesel, benzyna).

 
 
bartek405

Mój samochód: XM
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: benzyna
Wersja:: break
Rok prod.:: 1994
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 19
Skąd: Zgorzelec
Wysłany: 19 Marzec 2011, 21:14   

Przekonaliście mnie. Zostaje przy oryginale. Znalazłem miejsce na parownik, dam go za chłodnicą na dole. Dzięki za dobre rady.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA