Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 8 Czerwiec 2020, 19:40
Najgorsze, że ruda potrafi XMena w suchym garażu zjeść.
Mój prawie cały czas suchutki jest, zimy prawie nie było, kilka razy się lekko zwilżył a i tak ogniska korozji się pojawiły.
Ale nie tak gruntownie zabezpieczony jak Twój więc może będziesz miał lepiej.
Jesteś już wstanie ocenić kiedy koniec remontu?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Remont przedłuża się w nieskończoność. Wynika to z tego, że faktycznie pracuje sam, a rzeczy, na których się nie znam zlecam fachowcom, do których też są terminy. Sporym problemem jest bardzo słaba dostępność części, ale tu Kuba staje za każdym razem na wysokości zadania i wynajduje potrzebne rzeczy na krańcu świata. Poza tym mam już go czasami serdecznie dość (XM-a) i zajmuje się innymi autami w międzyczasie. Mówiąc szczerze Kubie trafił się słaby egzemplarz auta po wielu przejściach. Gdzie nie zajrzeć, to już coś było robione, często źle i na skróty albo właśnie się skończyło i trzeba interweniować. Długo by wymieniać ale choćby głowica, niby dobra a okazało się, że ma mikropekniecia, i miesza olej z cieczą chłodzącą. Naprawa cenowo wychodziła tyle co fabrycznie nowa. Choć w pierwszej kolejności pomysł był na używaną, ale okazało się, że kolejne dwie, które zdobyłem też byly podobne. Po zdjęciu głowicy moim oczom ukazały się rysy wzdłuż gładzi cylindrów, więc szlif. Dobrze, że chociaż wał okazał się dobry. W każdym razie, walka trwa i zmierza ku końcowi.
Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999 Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 396 Skąd: Opole
Wysłany: 29 Sierpień 2020, 12:16
Cytat:
Ładnie wygląda, oby tak "chodził".
Jakie elementy silnika wymieniłeś, a co regenerujesz?
Było by się rozpisywać. W skrócie wymieniam wszystko na nowe co się da.
Na tą chwile ostał się jedynie Blok silnika (sprawdzenie szczelności plus planowanie)
Co do osprzętu.
Co się udało kupić nowe poszło do uzbrojenia silnika.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 16 Wrzesień 2020, 16:17
To teraz tylko wycieczka do Paryża została
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum