Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne dźwięki przy hamowaniu
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 10 Grudzień 2020, 15:43   Dziwne dźwięki przy hamowaniu

Cześć.
Mam taką sytuację, że jak mocniej hamuję, to pojawiają się dźwięku "chrobotania" jakby metalu o metal.
Brzmi to, jakby skończyły się okładziny klocków, ale sprawdzałem wczoraj i są prawie całe (wymieniane kilka miesięcy temu). Tarcze też, są ładne nieporysowane, Mam wrażenie, że dźwięku wydobywają się z przodu auta. Przy lekkim hamowaniu nic nie słychać.
Spotkał się ktoś z takim zjawiskiem?
Pozdrawiam.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
waldek40

Mój samochód: citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: benzyna/lpg
Wersja:: MK2 LIFTBACK
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Mar 2020
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Grudzień 2020, 16:12   

tarcze nie mają rantów?

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 10 Grudzień 2020, 18:47   

Spotkałem się z tym że tarcza szura i to nie zawsze bo narosła rdza po średnicy zewnętrznej i ociera zacisk plus pełno tego w otworach wentylacyjnych tarczy(pomaga lekkie popukanie i odpada),klocek nie przesuwa się równo w prowadnicach ,osłony przy zaciskach to samo rdza i naleciałe kamyszki oraz wspomniany rant wyżej przez kolegę ,który z reguły usuwam jak nie wymieniam tarczy ,oraz druga lubiana okolica gdzie rdza lubi narastać wewnętrzna średnica tarczy gdzie jest zaniżenie ,klocek trze po tarczy ale zaczyna trzeć też tą rdze nalepioną. a takie efekty to miałem w serwisowanym aucie z Niemiec :-D .W xsarze pisk powodował za mało obcięty kabel pod czujnik z plastykiem z klocka hamulcowego i robiło to ślad na feldze gdy wystawało ze zacisku(nie mam opcji zużycia klocków)w Aucie z Niemiec hałas był do tego stopnia że jak by się zacierało łożysko w kole..Ale po oględzinach zdecydowałem na pełną kompletną wymianę na tarcze i klocki Boscha i od trzech lat cisza,kompresorem aby usuwam pyły podczas zmiany opon.Podoba się zabezpieczenie tarczy przed rdzą w kolorze srebrnym :-)

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 11 Grudzień 2020, 13:55   

Dziękuję za odpowiedzi.
Tarcz wolałbym jeszcze nie wymieniać, bo są grube i nie mają bicia.
Rdzy w tych miejscach co piszecie, trochę tam było widać.
Zrobię demontaż i pousuwam wszystko.
Rancik jest niewielki, ale też go zeszlifuję.

Pozdrowienia.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA