Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
P0087 1.6 HDi nieznana przyczyna
Autor Wiadomość
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Styczeń 2019, 16:30   P0087 1.6 HDi nieznana przyczyna

Witajcie,
szukałem podobnego tematu i nie znalazłem. Auto C4 2006 1.6 hdi 109km

Od ok 2 tygodni mam problem z powracającym błędem P0087.
Zasadniczo silnik pracuje wzorowo:
- odpala za pierwszym razem
- pracuje równo i nie słychać niepokojących dzwięków z silnika
- na luzie ładnie wchodzi na obroty
- nie dymi itp
- nie ma żadnych widocznych nieszczelności układu paliwa
- ma nowy filtr paliwa - Delphi
- wokół wtrysków czysto, same wtryski również
Pomimo to po wykasowaniu powraca błąd P0087. Jak zauważyłem pojawia się on przy gwałtownym przyspieszaniu na ciepłym silniku. Na zimnym nie stwerdziłem, zwłascza że nie obciążam silnika do póki nie osiągnie temperatury.
W momencie gdy silnik osiągnie temperaturę pracy (80st płyn chłodziący 100st olej) błąd wyskakuje przy każdym gwałtownym przyspieszaniu.
Razem z błędem p0087 pojawia się oczywiście Antipollution system faulty.
Kontynuowanie jazdy z błędem P0087 i przekroczenie 1500-2000obr skutkuje błędem P0093 i zgaśnięciem silnika. Odpalenie możliwe po kilku minutach.

Nie mam pomysłu co to może być, tak jak pisałem silnik pracuje bardzo dobrze, a problemy pojawiają się jak osiągnie temperaturę pracy i jest mocno obciążony (wyprzedzanie, szybkie ruszanie).
Może ktoś z forum mógłby pomóc gdzie mam szukać przyczyny?

 
 
Rafal_93
Aktywny
LHM w żyłach


Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 1096
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16 Styczeń 2019, 20:23   

Lemonidło, sprawdź pw

_________________
Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Styczeń 2019, 22:25   

klik

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Styczeń 2019, 23:23   

pedro napisał/a:
klik


Dzięki, już to wcześniej czytałem.
Wykluczam filtr paliwa - wymieniłem jako pierwszy, czujnik ciśnienia listwy CR, nieszczelności nie widzę.
Zrobiłem próbę przelewową. Bardzo precyzyjnie i powtórzyłem trzykrotnie.

Czas próby - 5 min. Silnik w temperaturze roboczej. Obroty biegu jałowego.
Wyniki
Wtrysk 1: 60ml
Wtrysk 2: 50ml
Wtrysk 3: 60ml
Wtrysk 4: 50ml

dla każdej próby.
Co myślicie o wynikach próby przelewowej?

Wrzucam też podstawowe parametry silnika w trakcie wystąpienia błędu:



p0087..jpg
p0087.
Plik ściągnięto 260 raz(y) 37,21 KB

p0087.jpg
p0087
Plik ściągnięto 135 raz(y) 37,82 KB

 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Luty 2019, 17:11   

Widać, ze wtryski są nie najgorsze. Ok 20% różnicy na przelewach.

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Luty 2019, 17:51   

przelewy wtrysku to jedno a jakie są korekty?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Luty 2019, 10:46   

Korekt wtrysku jeszcze nie znam. Zastanawia mnie ciśnienie doładowania turbo. Osiąga nawet 2400 mbar. Chyba trochę za dużo. Czy to że turbo przeładowuje, przy poprawnym ciśnieniu paliwa komputer może odbierać jako zbyt niskie ciśnienie paliwa?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Luty 2019, 11:33   

ciśnienie doładowania wysokie ale pytanie jak wygląda względem zadanego??
jeżeli masz zadane 2400 i zmierzone 2400 to jest ok... ale to sprawdzisz tylko lexią

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Luty 2019, 22:55   

Korekty wtrysku wyglądają następująco:
cyl1: 0,45 mg/wtrysk
cyl2: -0,30 mg/wtrysk
cyl3: 0,08 mg/wtrysk
cyl4: -0,16 mg/wtrysk

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15 Luty 2019, 10:49   

Wtryski bym wykluczył... A co z ciśnieniem turbo?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2019, 12:24   

Też bym odrzucił uszkodzenie wtrysków.
Ciśnienie turbo nie różni się istotnie od wartości zadanej.

Mam w końcu lexię i parametry przy wystąpieniu błędów:
i tak np:
dla p0093
obr: 1574
ciśnienie zmierzone: 721 bar
ciśnienie zadane: 1082 bar
wydatek pompy: 20mm3/s
napięcie regulatora: 2058mV


dla p0087
obr:1927
ciśnienie zmierzone: 737 bar
ciśnienie zadane: 1207 bar
wydatek pompy: 24mm3/s
napięcie regulatora: 2335mV

Są duże różnice pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym, a zdanym paliwa. Regulator ciśnienia był podmieniony na inny ze sprawnego samochodu - było bez zmian. Więc raczej trzeba go wykluczyć.

Może pompa WC? Albo kiepskie paliwo?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 15 Luty 2019, 14:21   

to ciśnienie podane to ciśnienie turbo czy paliwa... bo się zgubiłem...

częściej pada elektrozawór lub wężyk od podciśnienia niż WC więc pompę zostaw na koniec...
jest jeszcze jedna opcja - zapieczone kierownice w turbo...
ale zagadnień związanych z podciśnieniem bez pompki podciśnienia i manometru nie rozwiążesz... mówię z własnego doświadczenia
P.S. regulator tak- ale czujnik to inna sprawa... może on kłamie, auto odpala bez problemów?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2019, 16:11   

To ciśnienie paliwa na szynie CR.

Turbo sprawdziłem dokładnie, sztanga działa prawidłowo. Kierownica geometrii chodzi lekko - sprawdzałem po odpięciu sztangi. Parametry turbo i dolotu powietrza w Lexii są prawidłowe

Czujnik ciśnienia paliwa CR jest nowy - najpierw wymieniłem filtr paliwa, a później czujnik ciśnienia. Nic to nie dało.

Przewody podciśnienia obejrzałem, nic nie zobaczyłem. Ale przy podciśnieniu kontrola optyczna raczej nic nie da. Faktycznie pompka i manometr są niezbędne.

Może coś z elektryką? I czy możliwe jest, żeby kalkulator wtrysku żądał ciśnienia wyższego niż pompa może wytworzyć przy danych obrotach (ew. do aktualnego obciążenia silnika)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Luty 2019, 22:37   

Caly Problem polega na tym, ze przy wiekszym zapotrzebowaniu paliwa pompa nie jest w stanie wytworzyc odpowiedniego cisnienia. Przyczyna tego moze lezec po stronie niskiego cisnienia ( dolotowego ) , a wiec zbyt duzy opor filtra, niewydolna pompa zasilajaca, nieszczelny przewod paliwowy, przytkany ssak w zbiorniku, rowniez odpowietrzenie zbiornika. Na poczatek sprawdzilbym czy w przewodzie dolotowym nie pojawia sie powietrze . Najlepiej zamontowac przezroczysty przewod miedzy filtrem i pompa. Mialem taki przypadek, ze na zlaczce przy zbiorniku wytarl sie Oring i pojawialo sie powietrze w przewodzie paliwowym i silnik gasl pod obciazeniem. To, ze zjawisko to zachodzi przy cieplym silniku swiadczyc moze o zuzytej pompie zasilajacej w pompie CR. ( moze to rowniez swiadczyc o zapchanym odpowietrzeniu zbiornika, ze dopiero po pewnym czasie pojawiaja sie problemy). Rowniez po stronie wysokiego cisnienia moze byc przyczyna : mala wydajnosc pompy CR, usterka zaworu regulacji cisnienia, zbyt duzy powrot, albo suma powrotow na wtryskach ( sprawdzales przelewy, ale tylko na wolnych obrotach - sprawdzilbym tez co dzieje sie na wyzszych obrotach w przelewach, mialem taki przypadek, ze wtrysk sikal na przelewie od 2 tys. obrotow, a na wolnych tylko troche kapalo. Wtryskiwacze moga tez podlewac na wyzszych obrotach (zawieszac sie ) , ale to slychac w pracy silnika. Ewidentnie brakuje cisnienia paliwa i dlatego pojawia sie blad. To, ze wymieniles filtr paliwa nie swiadczy, ze ten element nie ma wplywu na stan cisnienia paliwa.
Generalnie problem lezy po stronie paliwa, nie ma to nic wspolnego z turbodoladowaniem. Dla prawidlowej diagnostyki czesto nalezy pompe i wtryski wymontowac i wyslac do sprawdzenia do serwisu, gdyz tylko tak mozna ocenic stan tych elementow. Mozesz tez zastosowac podmiane na inne uzywki, ale to jest loteria. Diesel to skomplikowane elementy, nie mozna ocenic ich stanu manualnie.

 
 
Denzo123

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 07 Sty 2019
Posty: 1
Skąd: LJA
Wysłany: 18 Luty 2019, 15:46   

Rozumiem, że problem rozwiązany :mrgreen: ?

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA