Witajcie,
szukałem podobnego tematu i nie znalazłem. Auto C4 2006 1.6 hdi 109km
Od ok 2 tygodni mam problem z powracającym błędem P0087.
Zasadniczo silnik pracuje wzorowo:
- odpala za pierwszym razem
- pracuje równo i nie słychać niepokojących dzwięków z silnika
- na luzie ładnie wchodzi na obroty
- nie dymi itp
- nie ma żadnych widocznych nieszczelności układu paliwa
- ma nowy filtr paliwa - Delphi
- wokół wtrysków czysto, same wtryski również
Pomimo to po wykasowaniu powraca błąd P0087. Jak zauważyłem pojawia się on przy gwałtownym przyspieszaniu na ciepłym silniku. Na zimnym nie stwerdziłem, zwłascza że nie obciążam silnika do póki nie osiągnie temperatury.
W momencie gdy silnik osiągnie temperaturę pracy (80st płyn chłodziący 100st olej) błąd wyskakuje przy każdym gwałtownym przyspieszaniu.
Razem z błędem p0087 pojawia się oczywiście Antipollution system faulty.
Kontynuowanie jazdy z błędem P0087 i przekroczenie 1500-2000obr skutkuje błędem P0093 i zgaśnięciem silnika. Odpalenie możliwe po kilku minutach.
Nie mam pomysłu co to może być, tak jak pisałem silnik pracuje bardzo dobrze, a problemy pojawiają się jak osiągnie temperaturę pracy i jest mocno obciążony (wyprzedzanie, szybkie ruszanie).
Może ktoś z forum mógłby pomóc gdzie mam szukać przyczyny?
Dzięki, już to wcześniej czytałem.
Wykluczam filtr paliwa - wymieniłem jako pierwszy, czujnik ciśnienia listwy CR, nieszczelności nie widzę.
Zrobiłem próbę przelewową. Bardzo precyzyjnie i powtórzyłem trzykrotnie.
Czas próby - 5 min. Silnik w temperaturze roboczej. Obroty biegu jałowego.
Wyniki
Wtrysk 1: 60ml
Wtrysk 2: 50ml
Wtrysk 3: 60ml
Wtrysk 4: 50ml
dla każdej próby.
Co myślicie o wynikach próby przelewowej?
Wrzucam też podstawowe parametry silnika w trakcie wystąpienia błędu:
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 4 Luty 2019, 17:11
Widać, ze wtryski są nie najgorsze. Ok 20% różnicy na przelewach.
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 4 Luty 2019, 17:51
przelewy wtrysku to jedno a jakie są korekty?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Lemonidło
Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 9 Luty 2019, 10:46
Korekt wtrysku jeszcze nie znam. Zastanawia mnie ciśnienie doładowania turbo. Osiąga nawet 2400 mbar. Chyba trochę za dużo. Czy to że turbo przeładowuje, przy poprawnym ciśnieniu paliwa komputer może odbierać jako zbyt niskie ciśnienie paliwa?
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 9 Luty 2019, 11:33
ciśnienie doładowania wysokie ale pytanie jak wygląda względem zadanego??
jeżeli masz zadane 2400 i zmierzone 2400 to jest ok... ale to sprawdzisz tylko lexią
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Lemonidło
Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 15 Luty 2019, 10:49
Wtryski bym wykluczył... A co z ciśnieniem turbo?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Lemonidło
Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2019, 12:24
Też bym odrzucił uszkodzenie wtrysków.
Ciśnienie turbo nie różni się istotnie od wartości zadanej.
Mam w końcu lexię i parametry przy wystąpieniu błędów:
i tak np:
dla p0093
obr: 1574
ciśnienie zmierzone: 721 bar
ciśnienie zadane: 1082 bar
wydatek pompy: 20mm3/s
napięcie regulatora: 2058mV
dla p0087
obr:1927
ciśnienie zmierzone: 737 bar
ciśnienie zadane: 1207 bar
wydatek pompy: 24mm3/s
napięcie regulatora: 2335mV
Są duże różnice pomiędzy ciśnieniem rzeczywistym, a zdanym paliwa. Regulator ciśnienia był podmieniony na inny ze sprawnego samochodu - było bez zmian. Więc raczej trzeba go wykluczyć.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 15 Luty 2019, 14:21
to ciśnienie podane to ciśnienie turbo czy paliwa... bo się zgubiłem...
częściej pada elektrozawór lub wężyk od podciśnienia niż WC więc pompę zostaw na koniec...
jest jeszcze jedna opcja - zapieczone kierownice w turbo...
ale zagadnień związanych z podciśnieniem bez pompki podciśnienia i manometru nie rozwiążesz... mówię z własnego doświadczenia
P.S. regulator tak- ale czujnik to inna sprawa... może on kłamie, auto odpala bez problemów?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Lemonidło
Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2019, 16:11
To ciśnienie paliwa na szynie CR.
Turbo sprawdziłem dokładnie, sztanga działa prawidłowo. Kierownica geometrii chodzi lekko - sprawdzałem po odpięciu sztangi. Parametry turbo i dolotu powietrza w Lexii są prawidłowe
Czujnik ciśnienia paliwa CR jest nowy - najpierw wymieniłem filtr paliwa, a później czujnik ciśnienia. Nic to nie dało.
Przewody podciśnienia obejrzałem, nic nie zobaczyłem. Ale przy podciśnieniu kontrola optyczna raczej nic nie da. Faktycznie pompka i manometr są niezbędne.
Może coś z elektryką? I czy możliwe jest, żeby kalkulator wtrysku żądał ciśnienia wyższego niż pompa może wytworzyć przy danych obrotach (ew. do aktualnego obciążenia silnika)
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Luty 2019, 22:37
Caly Problem polega na tym, ze przy wiekszym zapotrzebowaniu paliwa pompa nie jest w stanie wytworzyc odpowiedniego cisnienia. Przyczyna tego moze lezec po stronie niskiego cisnienia ( dolotowego ) , a wiec zbyt duzy opor filtra, niewydolna pompa zasilajaca, nieszczelny przewod paliwowy, przytkany ssak w zbiorniku, rowniez odpowietrzenie zbiornika. Na poczatek sprawdzilbym czy w przewodzie dolotowym nie pojawia sie powietrze . Najlepiej zamontowac przezroczysty przewod miedzy filtrem i pompa. Mialem taki przypadek, ze na zlaczce przy zbiorniku wytarl sie Oring i pojawialo sie powietrze w przewodzie paliwowym i silnik gasl pod obciazeniem. To, ze zjawisko to zachodzi przy cieplym silniku swiadczyc moze o zuzytej pompie zasilajacej w pompie CR. ( moze to rowniez swiadczyc o zapchanym odpowietrzeniu zbiornika, ze dopiero po pewnym czasie pojawiaja sie problemy). Rowniez po stronie wysokiego cisnienia moze byc przyczyna : mala wydajnosc pompy CR, usterka zaworu regulacji cisnienia, zbyt duzy powrot, albo suma powrotow na wtryskach ( sprawdzales przelewy, ale tylko na wolnych obrotach - sprawdzilbym tez co dzieje sie na wyzszych obrotach w przelewach, mialem taki przypadek, ze wtrysk sikal na przelewie od 2 tys. obrotow, a na wolnych tylko troche kapalo. Wtryskiwacze moga tez podlewac na wyzszych obrotach (zawieszac sie ) , ale to slychac w pracy silnika. Ewidentnie brakuje cisnienia paliwa i dlatego pojawia sie blad. To, ze wymieniles filtr paliwa nie swiadczy, ze ten element nie ma wplywu na stan cisnienia paliwa.
Generalnie problem lezy po stronie paliwa, nie ma to nic wspolnego z turbodoladowaniem. Dla prawidlowej diagnostyki czesto nalezy pompe i wtryski wymontowac i wyslac do sprawdzenia do serwisu, gdyz tylko tak mozna ocenic stan tych elementow. Mozesz tez zastosowac podmiane na inne uzywki, ale to jest loteria. Diesel to skomplikowane elementy, nie mozna ocenic ich stanu manualnie.
Denzo123
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: PB
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 07 Sty 2019 Posty: 1 Skąd: LJA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum