Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem kolejny raz z odpaleniem - znów wraca jak bumerang.
Autor Wiadomość
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16 Marzec 2019, 18:35   Problem kolejny raz z odpaleniem - znów wraca jak bumerang.

Po raz kolejny występił problem z odpalaniem a dokładnie z pracą pompy paliwa. System BOSH, pompa w baku. Pompa nie pracuje po przekręceniu kluczyka w poz II co skutkuje niemożliwością uruchomienia silnika. Podaję prąd bezpośrednio z plusa akumulatora na PIN 2 pompy, urządzenie ożywa, można odpalić silnik. Odłaczenie kabelka powoduje unieruchomienie pompy i gaśnięcie silnika.
Byłem z tym problemem kilkukrotnie u mechanika - on nie widział problemu bo jak na złość za każdym razem auto sprawowało się nienagannie. Były czyszczone styki, pomagało czasem na dłużej, czasem na krócej ale problem powracał i teraz definitywnie rozłożył cytrynę na łopatki.
Chcę prześledzić tor płynięcia prądu. Ze schematu, który posiadam, wyczytałem, że idzie to tak:

1.PLUS AKUMULATOR (+) --->
2. ---> skrzynka bezpieczników silnika styk 1 (bez bezpiecznika) ---> kabel BB1 (brązowy) --->
rozgałęzienie na:
kabel BB1B czerwony (wejściePIN 15 w przekaźniku zespolonym),
kabel BB1A czerwony (wejściePIN 8 w przekaźniku zespolonym),
3. przekaźnik zespolony (wyjście PIN 5) ---> kabel 1200 (czerwony) ---> (styk - gdzie?) --->
kabel 120 (niebieski) ---> (styk D2) --->
4. skrzynka bezpieczników silnika - bezpiecznik F9 --->
(styk D1) ---> kablel 121 różowy ---> styk (gdzie?) z kabel 121 biały --- >
5. pompa paliwa PIN 2 ---> masa (PIN4)

Co mnie interesuje:
Gdzie konkretnie szukać tej wiązki. Po wyjściu z pompy znika gdzieś w okolicach tunelu środkowego. Jeśłi ktoś wie, to prosiłbym o wskazówki jak w miarę bezinwazyjnie i bez wiekszego rozbebeszania auta (stoi na parkingu pod chmurką - ograniczone warunki "warsztatowe") dorwać się do tych kabli. Szczególnie interesują mnie punkty rozgałęzień (brązowy BB1 na czerwonyBB2) i połaczeń (1200 czerwony z 120 niebieski oraz 121 różowy z 121 biały) kabli i podpowiedź jak te styki są zrealizowane (kostka? lut?).

Przekaźnik zespolony został latem (kiedy zaczęły się kłopoty)wymieniony na nowy, gniazda bezpieczników wydają się całe, zawsze mogę wymienić skrzynkę...
Jeszcze jedno pytanie: Czy ta wiązka nie biegnie gdzieś w okolicach fotela? Zauważyłem, że zmiana odległości (jeżdżą dwie osoby) jakby wpływał na ten problem, ale to może akurat zbieg okoliczności.

Proszę Was o pomoc co i jak metodycznie robić, bo nie ukrywam, że sytuacja zaczyna robić się naprawdę irytująca, zwłaszcza jak się jedzie do magika z awarią a ten patrzy jak na idiotę, który wymyśla sobie nieistniejące problemy...

Dzięki :-)

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Marzec 2019, 18:55   

Tunel w xsarze rozbiera się od panelu radia poniżej w dół ze schowkiem i mieszkiem lewarka ,inaczej połamiesz plastyki bo są pochowane wkręty pod kolejnym plastykiem.tunel rozbiera się też by wymienić linkę ręcznego lub regulacja.Zrobisz to siedząc w aucie;) Kable jak pamiętam lecą po stronie kierowcy(do czujnika ręcznego i foteli) a między siedzeniami w plastykowym uchwycie są przewody co idą do tyłu już za lewarkiem. Tak myślę czy przekaźnik nie klei;) Ewentualnie przełamał się kabel jak ktoś kiedyś grzebał przy lince ręcznego i nie uważał na kable.Ale elektrycznie się nie znam to nie pomogę.

 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Marzec 2019, 15:26   

Trochę się pozmieniało. Zajrzałem jeszcze raz dziś pod maskę i doszedłem do wniosku, że coś mi tu nie gra. Skrzynka bezpiecznikó zdecydowanie bardziej wygląda na tę z I niż z II. Znalazłem też dodatkową skrzynkę z nadpalonymi przekaźnikami, które nie mam pojęcia do czego służą. Pomierzyłem ciągłość przewodów od obu nóżek bezpiecznika 25 do pompy (jest połaczenie) i połączenie pompy z masą (jest połączenie).


W takim układzie, gdzie nie wiem, jakiego rozdzaju mam skrzynkę bezpieczników, założyłem, że jest jak w I i za zabezpieczenie pompy odpowiada bezpiecznik nr 25, który jest piątym od góry w środkowym rzędzie (wg schematu dla I). Sprawdzałem ciągłość połączeń z brązowym przekaźnikiem i wyszło:


Przy przyłożeniu sondy do prawej nóżki bezpiecznika nr 25 nie ma połączenia z żadnym z pinów w podstawce przekaźnika.
Przy podłączeniu sondy do lewej nóżki bezpiecznika nr 25 nie ma połączenia z pinami: 1,2,5,9,10
Na pinach: 3,7,8,11,15 jest połączenie przez kilka sekund - brzęczyk w mierniku brzęczy, na wyświetlaczu skaczą wartości po czym miernik wskazuje brak połączenia.


Połaczenie kabla (+) wchodzącego do pompy paliwa jak pisałem wyżej wykazuje połączenie z dwoma pinami bezpiecznika 25, nie ma natomiast żadnego połączenia z żadnym z pinów brązowego przekaźnika zarówno przed jak i po włączeniu zapłonu w poz II


Na lewym zacisku bezpiecznika 25 po właczeniu zapłonu pokazuje się napięcie ok 3,60 V


Rozłożyłem tę drugą skrzynkę z przekaźnikami i pokazał mi się widok jak na zdjęciu:EDIT - nie można dodać zdjęcia pomimo odpowiedniej wagi...dlaczego?
Dwa identyczne przekaźniki i dwa identyczne duże (30A) bezpieczniki. Lewy przekaźnik i jego podstawka usmażone przy górnym PINie nr 87. Drugi przekaźnik po prawej stronie jest lekko nadsmażony ale podstawka cała. Do czego służą te przekaźniki? Nie odzywają się przy próbie zapłonu, (odzywa się brązowy i jeszcze jakiś w okolicach ECU, którego nie widać).


Pompa nadal milczy, nadal odzywa się podpięta na krótko. Czego szukać w dalszej kolejności?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Marzec 2019, 16:17   

zdjęcia muszą mieć 800X600 rozmiar, waga 20MB max.
Jeżeli masz usmażone przekaźniki to najprościej było by je podmienić na inne i zobaczyć co się stanie...
wrzuć fotki zobaczymy co tam masz...
P.S. ja jak robię coś z kablami i mam problem z rozgryzieniem problemu to sobie rysuję schemat taki prowizoryczny co z czym ma połączenie co nie itp... czasem z takiego rysunku jesteś w stanie wyciągnąć odpowiedni wniosek i znaleźć przyczynę.
prąd na pompę po przekręceniu idzie tylko na chwilę żeby dobić ciśnienie potem zanika i wraca po odpaleniu więc może być to tylko przekaźnik który ze starości zaniemógł,
połaczenie z pompą kablowe jest, więc szukaj typowo pod maską. może masz zbyt mocny bezpiecznik i wtedy zamiast spalić go będzie prąd smażyć przekaźnik a to przeważnie jest sygnał kończącej się pompy paliwa która już ciężko pracuje

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Marzec 2019, 17:33   

Próbuję załączyć zdjęcia, które mają już mniejszy rozmiar niż ten który podałeś i ważą mniej niż 0,5 MB. Nadal strona mi ich nie importuje...OK. Teraz podsyłam o wymiarach 600x450 widzę, że wchodzą...

Co do Twojej sugestii, to bardzo chętnie bym sobie rozrysował co i jak idzie, ale nie mam punktu odniesienia - nie wiem, czy mojej cytrynie bliżej elekjtrycznie do MI czy MII...
Przekaźniki oczywiście zakupię nowe ,ale najpierw muszę znaleźć skrzynkę i ją podmienić, bo raczej nie ma sensu pakować nowych przekaźników do nadtopionej oprawy. Pompa mogła dać się tym przekaźnikom w kość, podejrzewam, że jest to pompa, która siedzi w wozie od nowości - momo wszystko nadal pracuje - podłączona na krótko :-)



zespol przekaźników 2.jpg
Plik ściągnięto 204 raz(y) 213,91 KB

przekaźnik brązowy.jpg
Plik ściągnięto 233 raz(y) 159,37 KB

nadpalona podstawa przekaźników.jpg
Plik ściągnięto 68 raz(y) 208,6 KB

IMG_20190317_133905534.jpg
Plik ściągnięto 76 raz(y) 172 KB

skrzynka bezpieczników.jpg
skrzynka
Plik ściągnięto 239 raz(y) 214,84 KB

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Marzec 2019, 18:35   

Pompa podlaczona na krótko będzie pracować, zależy jakie dajesz kable mozesz wyczuć na nich wzrost temperatury ale patrząc na zdjęcia masz mocno zużyta pompe lub mocno zapchany smok w baku.
Schemat rysujesz prosto, pompa, bezpiecznik, przekaźnik, które piny z którymi nie potrzeba punktu zaczepienia... Zawsze na takim rysunku znajdziesz miejsce niewiadome ale też miejsca które poznales i coś ci rozjasni.

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Marzec 2019, 20:04   

OK. Podłączenie pompy na krótko traktuję jako awaryjne rozwiązanie -mam kabel, który przekrojem zbliżony jest do tego, który zasila pompę oryginalnie. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że jeden z zielonych przekaźników obsługuje właśnię pompę, która rzeczywiście może być już zużyta lub zapchana (Synek pomimo moich uwag dość często jeździł na minimum paliwa i syf z baku mógł zapaskudzić smok). Nowa pompa już jest i czeka na wymianę...
Co do schematu. Rozumiem, że wycinek elekryki odpowiedzialny za zasilanie pompy nie jest jakiś skomplikowany, ale nie jestem pewien którą wersję okablowania mam w wozie - czy tę z M1 czy tę z M2 albo jakąś hybrydę.
Patrząc na schemat od M1 jest to rzeczywiście proste, bo prąd idzie z plusa w aku, przechodzi najpierw przez zespolony 15 pinowy przekaźnik zespolony (wejście na pin 15 i 8 , wyjście na
pinie 5), by potem przez bezpiecznik F9 )nie wiem jaka wartość) wlecieć pinem 2 do pompy. nic innego po drodze poza rozgałęzieniami nie ma (patrz schemat). U mnie w wozie jest jakoś inaczej i problem tkwi w tym, że nie wiem i nie mam pewności który bezpiecznik zabezpiecza obwód pompy (z innych postów na forum wyczytałem, że z taką skrzynką bezpieczników jak moja będzie to bezpiecznik 25)...Stąd zagwostka. Skoro za przerzucenie prądu odpowiada jeden (lewy?) z tych dwóch zielonych przekaźników, który się usmażył z powodów, które sobie wyjaśniliśmy wcześniej, to do czego służy ten po prawej stronie (dubel?) no i do czego służy ten w brązowej obudowie...I skąd i dlaczego bierze się te 3,60V na lewym zacisku bezpiecznika 25 po właczeniu zapłonu. Czy jest to bezpiecznik pomiędzy spalonym przekaźnikiem a pompą a spadek napięcia wynika z oporu spowodowanego uszkodzonym stykiem w lewym zielonym przekaźniku? Podsyłam schemat elektryczny do M1, ale już wiem, że to nie jest tak do końca. Mogę mieć skrzynkę od M1 a resztę rozwiązań z M2?, Czy mam pod maską jakąś radosną twórczość domorosłego elektryka?



schemat.jpg
Plik ściągnięto 2116 raz(y) 292,53 KB

 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Marzec 2019, 11:47   

Szukam dalej

Według innego schematu brązowy przekaźnik to zespolony podwójny przekaźnik wtrysku a zasilanie pompy wygląda następująco: Złącze BB00 (akumulator) -->bezpiecznik F27 w skrzynce bezpieczników silnika --> PIN 8 i 15 podwójnego przekaźnika wtrysku -->PIN 5 tego samego przekaźnika -->bezpiecznik F25 w skrzynce bezpieczników silnika --> PIN 2 pompy paliwa... W przekaźniku zespolonym złącze PIN 5 z 15/8 (zasilanie pompy) realizowane jest przez cewkę , której obwód kontrolowany jest od strony (+) wyłącznikiem uderzeniowym zwierającym (zwarty pin 1 i 3 w wyłaczniku) (+) pochodzący z ECU i podającym te napięcie na PIN 7 przekaźnika zespolonego, co powoduje zamknięcie cewki i złączenie PIN 8i15. Minus cewka dostaje po pinie 1 połączonym wewnętrznie z PIN 2,9 w przekaźniku zespolonym.

Przełącznik uderzeniowy odbija ale jeszcze nie sprawdziłem, czy zwiera prawidłowo.
Interesuje mnie nadal, do czego służą te dwa nadtopione zielone przekaźniki i nowe pytanie, co odcina imobilajzer? Nie mam go na schemacie a pytanie pojawił się dziś, kiedy właczając zapłon do pomiaru napięć, dioda od imo nie zgsła tylko rytmicznie pulsowała. Dopiero sparowanie kluczyka procedurą: (włącz zapłon - przytrzymaj lock na kluczyku wciśnięte przez 30 sec, wyłącz zapłon, poczekaj 3 sec, włacz ponownie); spowodowała, że imo zaświeciło się na moment po czym zgasło...Pompa oczywiście dalej milczy...

Jakieś sugestie???

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Marzec 2019, 12:38   

Takie wypalenie w motorowerze to miał syn na wtyczce modułu zapłonowego bo zaśniedziało(jazda w deszczu;)), z luzu na styku wypaliło że się stopiło w koło co z plastyku, musiałem kombinować żeby to przywrócić ,bo cewka taka sama z ilością pinów i funkcji nie dostępna..

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19 Marzec 2019, 14:44   

Immo pewnie poprostu nie daje wyjścia sygnału z bsi na przekaźnik prąd nie płynie pompa nie chodzi, a do tego chyba nie zasila elektroniki wtrysku CR

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19 Marzec 2019, 19:12   

OK, czyli immo nie ma bezpośredniego wpływu na zasilanie pompy. Zrobiłem uproszczony schemacik zasilania pompy i jedyny kontakt, który jest na nim z BSI to drugi PIN w wyłaczniku uderzeniowym, który jest aktywny tylko w sytuacji wyłączenia obwodu po uderzeniu, kiedy dochodzi do zwarcia Pinów 1 (ECU) z 2 (BSI). W normalnej sytuacji, czyli załączonym wyłaczniku zwarte są ze sobą piny 1 (ECU) z pinem 3 tego wyłacznika(zasilenie pinu 7 w przekaźniku łączącym ze sobą obwód pompy na pinach 5 i 8/15 przekaźnika zespolonego). W takim układzie (włącznik załączający obwód - brak uderzenia - brak rozwarcia włącznika), obwód pompy i sterowanie cewką zamykającą ten obwód na pinach 5 i 8/15, BSI nie ma kontaktu z tym obwodem...
Nadal nie wiem do czego służą te dwa zielone przekaźniki zabezpieczone 40 A bezpiecznikami. Tak biorąc pod uwagę amperaż tych bezpieczników musi to być zabezpieczenie obwodu po którym idzie spory prąd i przychodzi i do głowy, że to może jest zabezpieczenie świec żarowych? Dobrze kombinuję? Niestety szczątkowy schemat, którym się posługuję nie daje mi na to odpowiedzi...

P.S. na tym moim schemacie czerwone połączenie między pinami 15 i 5 nie jest stałe i jest sterowane cewką zasilaną z pinu 7 i 8. W momencie włączenia zapłonu w poz II powinno być zwarte, w innym przypadku oraz po aktywacji włącznika p/uderzeniowego cewka rozłącza piny 5 i 15 odcinająć zasilanie pompy paliwa i wyłącza ją...



SCHEMATmały.jpg
Plik ściągnięto 304 raz(y) 35,34 KB

 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1228
Skąd: Puławy
Wysłany: 19 Marzec 2019, 21:48   

Czy sprawdzałeś połączenia masowe
Czy jest masa na przekażnikach,pompie i co tam jeszcze wchodzi pod uwagę
Sam kiedyś szukałem prądów do uruchomienia (pompa,układ zapłonowy nie działały) a nie miałem masy na przekażnikach.

_________________
KK
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20 Marzec 2019, 13:43   

Masa była sprawdzana, nie było problemów, sprawdzę ją mimo wszystko jeszcze raz i muszę obejrzeć czy wyłacznik uderzeniowy dobrze spełnia swoją rolę...

Otwarte nadal pozostaje pytanie o dwa zielone przekaźniki w skrzynce razem z bezpiecznikami po 40A

 
 
kaber
kaber

Mój samochód: citroen
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: Pb 95 / lpg
Wersja:: xsara picasso (N68)
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 12
Skąd: Cedry Wielkie
Wysłany: 20 Marzec 2019, 15:38   

Miałem podobny problem co prawda silnik zasilany benzyną. Dopiero jak silnik całkowicie nie odpalił okazało się że przyczyną był ten brązowy przekaźnik. Podłączone komputery nie pokazywały żadnych awarii.

_________________
Jeśli czegoś nie można naprawić, to znaczy, że to nie jest popsute!
 
 
przemol1975

Mój samochód: Xsara break 2.0 HDi
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 76
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23 Marzec 2019, 21:03   

Przekaźnik był kupiony jako nowy. Sprawdzę go jeszcze raz, bo może się okazać, że rzeczywiście coś w nim nie działa.

Dowiedziałem się, że te zielone przekaźniki i bezpieczniki 40 A w czarnej puszce to prawdopodobnie są przekaźniki i bezpieczniki świec w króćcu wodnym do podgrzewanie płynu chłodzącego po uruchomieniu silnika. Cztery świece, ale łączone po dwie na jeden przekaźnik i bezpiecznik.

Jutro działam dalej...

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA