Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zawieszeniem C5
Autor Wiadomość
damian223311

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2700
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 17 Luty 2019, 10:17   Problem z zawieszeniem C5

Witam ,Tydzień temu kupiłem C5 2008r oczywiście na hydro i wydaje mi się ,że auto źle stoi.. tzn tył jest niżej niż przód. Nic po nocy nie opada ,podnosi się do końca ,spuszcza na sam dół ale zawsze ten przód jest niżej..Jedni mówią że tak ma być a inny znajomy mechanik mi mówił ,że mogę przestawić czujnik pozycji zawieszenia z tyłu na stabilizatorze ,ale ni cholerę nie mogę go znaleźć.Jedyne czujniki jakie zlokalizowałem to przy każdym wahaczu jest osobny i wątpię żebym coś dobrego tam przy nich zrobił bo nie ma żadnej regulacji a nawet jakby była to na pewno nie wyregulował bym idealnie każdego z kół..Moje pytanie odnosi się do tego jak to naprawić? może opłaca się zakupić jakiś interfejs np. Lexię i samemu grzebać przy autku ,bo jak widzę podejście mechaników do cytryn to mnie krew zalewa.. ogólnie jestem elektromechanikiem z zawodu ,ale nigdy nie miałem do czynienia z hydro i uważam ,że zawsze warto zapytać fanatyków tego rozwiązania :)
Poniżej dodaję zdjęcie jak samochód stoi.


 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 17 Luty 2019, 11:56   

Przyłożywszy linijkę do linii progów na zdjęciu a oś koła to przód siadł bardziej niż tył :-P ,prześwit w nadkolu będzie większy z przodu bo w końcu skręca :-) i raz piszesz że tył jest niżej a dalej że przód jest niżej....Dwa -zdjęcie powinno być zrobione prostopadle i z pozycji żaby a nie stojąc,bo na zdjęciu auto stoi ze skosa

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Luty 2019, 12:45   

Tak ma być nic nie ruszaj.
Nie patrz na nadkola, progi z przodu mają być niżej.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
damian223311

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2700
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 17 Luty 2019, 13:16   

Jeżeli gdzieś napisałem ,że przód siadł to przepraszam :) chodziło mi o to tylko i wyłącznie że tył jest niżej względem przodu ogólnie jak ktoś usiądzie gdziekolwiek to reaguje i poziomuje auto ale cały czas jest pozycja jak na zdjęciu a zdaje mi się ,że jednak zbyt bardzo ten tył jest opadnięty (no chyba że to moja wyobraźnia).Powiedzcie mi panowie do jakich punktów mam się odnosić? Mierzyć od podłoża do progów? Od środka felgi do błotnika? Boję się tak jeździć żeby niczego nie uszkodzić.

Mam jeszcze takie zdjęcia...



 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Luty 2019, 14:38   

Teraz widać, że tył jest za nisko.

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
damian223311

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2700
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 17 Luty 2019, 15:25   

Jakieś pomysły?

 
 
grigori333
Aktywny
Janusz



Mój samochód: citroen C5 / Saxo / BX / BOXER
Poj. silnika (cm3): 20151425
Paliwo: diesel / diesel / Bp / diesel
Wersja:: Tourer Exclusive / Hatchback
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: tynski.janusz
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 3599
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17 Luty 2019, 17:59   

Może to pomoże KLIK

_________________
niech moc będzie z DS
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4244
Skąd: Ostrzeszów

Wysłany: 17 Luty 2019, 18:15   

Patrząc po linii progu tył dla mnie wyżej ,ale wizualnie siedzi..a co dopiero jak coś włożyć..W xsarze tak miałem jak padła belka ;-) ale hydro to już link kolegi wyżej widzę pomocny :-)

 
 
damian223311

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2700
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 17 Luty 2019, 20:10   

Dzięki za link ,jutro coś spróbuję pogmerać przy tym bo wyskoczyła mi nowa usterka a mianowicie ten oring z powrotu wtryskiwacza strzelił i paliwo wywala... we wtorek strzelił jeden a dziś drugi ,uznałem że trzeba jednak zmienić wszystkie także jak dotąd dziękuję za porady!
A tak ogólnie co byście powiedzieli na ten 2.7 HDI?

 
 
damian223311

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2700
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 19 Luty 2019, 21:51   

Nikt z was nie użytkuje tego auta z 2.7HDI? Ciekawi mnie to bo same negatywne opinie na temat tego silnika ale nie wiem z czego to wynika ,mam parę lat lagunę 2 z podobno najgorszym 1.9 dci i ani razu nic mi się nie zepsuło ,ale może dlatego że leję tylko motula i zmieniam go z filttami co 10000km... o Citroena oczywiscie też zamierzam tak dbać i nie jestem z typów ludzi którzy gniotą pedał gazu do końca ,chciałem v6 ze względu na kulturę pracy i lepszy moment do dostojnego poruszania a nie wiem czy nie zrobiłem błędu bo jak czytam wypowiedzi jednych ludzi o pękających wałacb to mi się słabo robi ,ale z drugiej strony wydaje mi się że jak się dba tak się ma ,więc może niech się jakiś posiadacz wypowie na ten temat :)

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Luty 2019, 08:48   

To prawda: jak się dba tak się ma. Teraz kupiłeś samochód, o który dbał ktoś inny. Jeśli tylko użytkował i interwały wymian oleju zostawił na poziomie 20 lub 30 tys. km to wiesz, może być różnie. To loteria. Z drugiej strony, jak już zadbasz, to nie powinno być problemów. Jakość i czystość oleju ma tu duże znaczenie - smarowanie i chłodzenie silnika oraz dwóch turbin.
Życzę bezproblemowego użytkowania!

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Luty 2019, 12:32   

damian223311 napisał/a:
Nikt z was nie użytkuje tego auta z 2.7HDI?


Dużo opinii, wiele też osób jeździ bezproblemowo. Niektórzy polecają po zakupie wymienić pompę oleju i panewki na wale. Poszukaj wątków na KC.

 
 
damian223311

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2700
Paliwo: ON
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 17 Lut 2019
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Luty 2019, 14:14   

Dziękuję za słowa otuchy :D każdy znajomy mechanik jak usłuszy v6 to od razu dla niego lipa... nie wiem o co im się rozchodzi ale wg mnie kultura pracy r4 a v6 to inne światy.. Ten mój konkretny silnik chodzi jak zegarek (a jestem bardzo wyczulony na najmniejsze piski itd..) samochód jest w kraju od 2014r i jestem drugim włascicielem w Polsce ,od razu po kupnie zmieniłem olej w silniku i wszystkie filtry ,został mi jeszcze olej w skrzyni i rozrząd który wg mnie jest prosty do wymiany bo po wyrzuceniu trochę plasticzków mamy piękne dojście do niego (rozrząd ma 30000 podobno ale wolę spać spokojnie i sobie go wymienić.Co do interwałów wymiany oleju to ustawione jest na 15000 i podobno odkąd auto jest w Polsce to tak to było wymieniane.

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Luty 2019, 14:59   

Wtrącę dwa zdania.
2,7 HDI ze względu na konieczność zmniejszenia masy przez PSA zaoszczędziło np. na grubości wału korbowego, który przy sprzyjających wiatrach potrafi pęknąć (sprawdzone).
Co do Renault 1,9 dCi - 120 PS - turbiny dożywają przy dobrych wiatrach do 100.000 km przebiegu. O nowym 1,4 dCi - montowany w Scenicach od 2010 lepiej o wrodzonych wadach nie wspominać :-D
Zdaniem mojego kumpla z Lyonu (oryginalny francuz urodzony we Francji nie Algierii :mrgreen: ) koncern Renault jest państwowy a PSA prywatny (tak ogólnie).
Wiadomo o co chodzi

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Luty 2019, 20:33   

ktosiek68 napisał/a:
ze względu na konieczność zmniejszenia masy przez PSA zaoszczędziło

Przeciez ten silnik jest fordowski, wiec jak to sie ma do PSA? Montowane sa do wielu marek , rowniez do Rovera. Duzy problem z czesciami , w przypadku zatarcia tlokow (czesty przypadek) koniecznosc wymiany slupka z braku czesci w serwisie.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA