Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Luty 2019, 14:17 Korekty wtrysków
dzisiaj bawiłem się aplikacją FAP...
według niej mam korekty wtrysków:
1- 1,87
2- 6,07
3- -0,8
4- -0,6
ten drugi bardzo duży jest nieruchomy... nie zmienia się wcale nawet przy obciążeniu...
auto ma moc, nie kopci(FAP wypala się co ok 450-500km), nie szarpie, silnik pracuje poprawnie...
w lexii ten wtrysk też ma wartość po za skalą...
skąd takie coś??
jakieś podpowiedzi??
czy w tym silniku jak przełożę wtryski miejscami to muszę je programować??
być może w czasie wymiany podkładek mechanik zamienił je miejscami...
silnik DIESEL TURBO DV6TED4 FAP 9HZ
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Luty 2019, 19:44
Wyglada na to , ze drugi wtrysk ma zapieczone otworki koncowki wtryskiwacza, to po pierwsze, silnik bedzie pracowal normalnie, tylko troche glosniej. Kopcic nie bedzie, gdyz przeciez masz FAP i to on zatrzyma wszelkie oznaki kopcenia (chociaz w tym wypadku kopcenia nie bedzie, tylko troche twardsza praca).
Odnosnie kodowania - wtryski Boscha niby nie wymagaja programowania, ale jesli sa oryginalne, warto trzymac sie prawidlowach kodow. Przekonalem sie, ze silnik pali mniej paliwa na zakodowanych wtryskach. Majac Lexie mozesz w kazdej chwili sprawdzic, czy kody sa prawidlowe ( pamietaj, ze pierwszy liczy sie od kola zamachowego ).
W tym wypadku oddalbym ten wtrysk do sprawdzenia. Pozdrawiam.
P.S. Mozliwe jest, ze sterownik silnika zle pokazuje korekcje. Mialem Taki przypadek, ze na 1 i 2 cylindrze zawsze byly takie same korekcje, szokujaco duze, pomimo podmiany wtryskow, a silnik pracowal poprawnie i zuzycie paliwa bylo idealne - srednio 5,5 l/ 100km. Po paru probach odpuscilem i tak zostalo do dzisiaj.
Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl Pomógł: 102 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 5038 Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Marzec 2019, 22:13
W swojej Xsarze 1,4HDI widziałem nr wtrysków w sterowniku. W 1,6 i 2,0 nie namierzyłem....
_________________ XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum