Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Korekty wtrysków
Autor Wiadomość
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Luty 2019, 14:17   Korekty wtrysków

dzisiaj bawiłem się aplikacją FAP...
według niej mam korekty wtrysków:
1- 1,87
2- 6,07
3- -0,8
4- -0,6
ten drugi bardzo duży jest nieruchomy... nie zmienia się wcale nawet przy obciążeniu...
auto ma moc, nie kopci(FAP wypala się co ok 450-500km), nie szarpie, silnik pracuje poprawnie...
w lexii ten wtrysk też ma wartość po za skalą...

skąd takie coś??
jakieś podpowiedzi??

czy w tym silniku jak przełożę wtryski miejscami to muszę je programować??
być może w czasie wymiany podkładek mechanik zamienił je miejscami...

silnik DIESEL TURBO DV6TED4 FAP 9HZ

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 21 Luty 2019, 19:44   

Wyglada na to , ze drugi wtrysk ma zapieczone otworki koncowki wtryskiwacza, to po pierwsze, silnik bedzie pracowal normalnie, tylko troche glosniej. Kopcic nie bedzie, gdyz przeciez masz FAP i to on zatrzyma wszelkie oznaki kopcenia (chociaz w tym wypadku kopcenia nie bedzie, tylko troche twardsza praca).
Odnosnie kodowania - wtryski Boscha niby nie wymagaja programowania, ale jesli sa oryginalne, warto trzymac sie prawidlowach kodow. Przekonalem sie, ze silnik pali mniej paliwa na zakodowanych wtryskach. Majac Lexie mozesz w kazdej chwili sprawdzic, czy kody sa prawidlowe ( pamietaj, ze pierwszy liczy sie od kola zamachowego ).
W tym wypadku oddalbym ten wtrysk do sprawdzenia. Pozdrawiam.

P.S. Mozliwe jest, ze sterownik silnika zle pokazuje korekcje. Mialem Taki przypadek, ze na 1 i 2 cylindrze zawsze byly takie same korekcje, szokujaco duze, pomimo podmiany wtryskow, a silnik pracowal poprawnie i zuzycie paliwa bylo idealne - srednio 5,5 l/ 100km. Po paru probach odpuscilem i tak zostalo do dzisiaj.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21 Luty 2019, 21:23   

Ok, który numer z wtrysku wpisać, spróbuję tak dla zasady przypisać od nowa być może pomoże a jak nie to wrysk pójdzie do sprawdzenia...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Luty 2019, 20:45   

Załączam ilustrację gdzie jest nr na wtrysku.


Z brakiem dymu silniku wyposażonym w FAP bym nie przesadzał.
U mnie leciał jasny dym pomimo, że FAP sprawny (i nie, nie była to para wodna).

6m mg to już dużo. Na prawdę nie ma żadnych objawów?

Trochę dziwne jest to że korekty na wtryskach 1 i 4 nie mają wartości równoważącej 2 i 3



DV6-kod wtrysku.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 266 raz(y) 2,85 KB

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 28 Luty 2019, 23:16   

Nie ma kompletnie żadnych objawów...
Plik który zalaczyles jest pusty..

Jak mi zdrowie wróci to zamienię wtryski miejscami i okaże się czy korekta pójdzie za wtryskiem czy zostanie, to da już jakiś poglad na sytuację

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Lemonidło

Mój samochód: C4
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: Diesel
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Luty 2019, 23:35   

Rzeczywiście..., załączam poprawiony



DV6-kod wtrysku.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 314 raz(y) 80,5 KB

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 1 Marzec 2019, 13:04   

Tak dla doprecyzowania tematu, wtryski kodujemy wchodząc w diagboxie... No wlasnie gdzie... W części zamienne czy przez wtrysk...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 5 Marzec 2019, 22:13   

W swojej Xsarze 1,4HDI widziałem nr wtrysków w sterowniku. W 1,6 i 2,0 nie namierzyłem.... ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 6 Marzec 2019, 09:50   

narazie i tak nic nie zrobię... choroba dalej mnie trzyma w szachu

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA