Witam, stałem się posiadaczem c5 kombi. Zakupiłem je z opadniętym tyłem. Dziś w wolnej chwili dokonałem rekonesansu uszkodzeń. I tak: gumy siłowników tylnych porwane. Całe zawieszenie w oleju. Winnym zapewne jest prawy siłownik. Jabłko trzpienia, przez które przetyka się zawleczkę ułamało się w ten sposób że tłoczek wyszedł praktycznie do oporu i został zdeformowany przez wahacz. Naturalnie ciśnienia w układzie nie ma. Bezwzględnie ów siłownik ląduje w koszu i trzeba poszukać coś z używki. Jako że nie mam doświadczenia z cytrynami proszę o pomoc w doborze elementów.
Czy siłowniki są identyczne niezależnie od typu nadwozia, wersji, tudzież silnika?
Jak mogę sprawdzić sam siłownik ?
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Marzec 2019, 08:18
Z tego co pamietam kombi ma inny silownik niż hb i wersja ze sport i bez też, chodzi chyba o grubość rurek przychodzących do silownika, podaj vin to się sprawdzi
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 16 Marzec 2019, 12:04
masz wersję z HA3+ sport z tego co widzę więc do takiego czegoś musiał byś szukać,
numery siłownika to : 5272 72 i 5272 71.
DIAM40 chyba właśnie świadczył o grubszej wersji bo była też wersja DIAM37.
Bez tytułu.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 40,84 KB
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Marzec 2019, 08:00
A co potrzebujesz z serwisowki?
Wymiana silownika jest ładnie pokazana na YT, mam gdzieś zapisane to jak znajdę to wkleje
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
wojtekadam
Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 146 Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Marzec 2019, 12:00
Witam, motacie się Panowie. DIAM40 lub DIAM37, lub DIAM41 oznacza średnicę tłoka pracującego w siłowniku (cylindrze). Dobrze jest zmierzyc ową średnice przed zakupem siłowników lub uszczelniaczy.
Pozdrawiam
Tak też i uczyniłem, średnica tłoczka to 40mm. Nie ukrywam, że spróbuję poszukać wśród używek. Czy bez zsunięcia osłony jest możliwość ustalenia z jakim modelem siłownika mamy do czynienia? Czy sam korpus jest identyczny ( średnica)? Czy na odlewie na wszystkich typach są te same numery ?
A jakie to wizualne różnice? Wycztałem, iż HA+ ( czyli sport ?) na tylnej belce ma zamontowane 3 sfery. Czyli uproszczając, jeśli znajdę belkę z kombi i 3 sterami to silowniki tam zamontowane będą diam40 ?
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 18 Marzec 2019, 23:47
kmpw66 napisał/a:
Było tak że w kombi była średnica 40mm a w hb 37mm. z zewnątrz rozpoznasz tylko czy to wersja sport.
Ale tylko do pewnego numeru OPR, potem były tylko 40mm.
Dzisiaj natomiast miałem ręku silowniki z kombi z tlokami 40mm, jedynie co mnie zastanowiło to cienkie przewody zasilające. Po dogłębnej lekturze tematu muszę szukać siłowników z belki o 3 sferach i średnicy przewodów 16mm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum