Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 31 Marzec 2019, 11:42 Berlkingo pika po odpaleniu
Borykam się z problemem pikania po odpaleniu silnika i potem podczas jazdy losowo też pika raz dwa albo trzy razy. Pikanie jest takie jak na filmie w 35 sekundzie po odpaleniu pika 3 razy u mnie jest tak samo tyle, że potem podczas jazdy tez tak pika co to może być? Berlingo 2003 silnik 1.9D.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Marzec 2019, 13:19
Z tego co wiem pewne auta mają komendy awarii pikaniem,ilość pikań to dany kod awarii,niestety nie posiadam kodów. A z tego co czytam do innych aut : słabe aku,niski poziom płynu hamulcowego,więc może warto zrobić serwis płynów czy stan akumulatora,nie zaszkodzi;)
Ostatnio zmieniony przez sasun71 31 Marzec 2019, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 31 Marzec 2019, 13:25
No właśnie to pozostaje chyba tylko wydłubać głośnik bo na prawdę jest to denerwujące.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Marzec 2019, 13:32
Cytro12, dodałem tekst wyżej,klocki hamulcowe też jak mają czujnik zużycia-sprawdź.Też macam temat po necie . W fordzie czytam przypomina o serwisie,może reset serwisu potrzebny?
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 31 Marzec 2019, 13:41
Szukam przyczyny od dłuższego czasu, przegrzebałem nawet instalację elektryczną pod siedzeniami, co za debilny sposób informowania o usterce szkoda, że francuzy nie dodają szklanej kuli...
To na pewno nie poziom oleju bo w tym filmie facet ma połowę stanu i też pika po odpaleniu
https://youtu.be/IBHz8pCr9Zs
Poziom płynu hamulcowego też widzę, że jest w normie, olej mam na max, pasy zapięte, kontrolka poduszki gaśnie, poziom płynu chłodniczego też w normie, olej w skrzyni manualnej na max, wszystkie żarówki sprawne te od oświetlenia wnętrza też, ciśnienie w oponach wg normy.
Brak mi już pomysłów i cierpliwości. Może te hamulce jeszcze ale gdyby klocki się skończyły to by raczej kontrolka się zaświeciła a nie pikanie.
Mam zamiar zakupić lexie czy uda mi się tym zdiagnozować ten wynalazek? ELM niestety nie pokazuje nic tylko niektóre parametry silnika.
Edit, reset serwisu też zrobiłem. Skończyły mi się opcje już.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Marzec 2019, 13:45
Pozostaje podjechać na kompa lexie-u mnie biorą od 50zł a może kumaty serwisant wie kody sygnałowe
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 31 Marzec 2019, 13:54
Nie mam zaufania na takie sprawdzanie błedów bo weźmie 50 zeta i tak nic się nie dowiem to już wole kupić Lexie bo widzę, że się częściej przyda albo wydłubie głośnik z comma.
Może ktoś ma jeszcze Berlingo i miał takie akcje bo pomysły mi się już skończyły. Żadne resety nie pomagają ani BSI ani odłączanie akumulatora, nic. Zawsze po odpaleniu silnika są 3 piki a potem podczas jazdy jeden albo dwa albo trzy w losowych kolejnościach tak jakby styk był gdzieś luźny ale gdzie, diagnostyka komputerowa przecież tego nie powie bo żadne lampki się nie świecą.
Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem, wtyczki do ECU, BSI także.
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 1 Kwiecień 2019, 08:51
Czyli szkoda wydawać na diagnostykę lepiej kupić stopery do uszu.
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 1 Kwiecień 2019, 14:29
Posprawdzam jeszcze raz wszystkie włączniki drzwi bo na zagranicznych forach czytam, że takie pikanie ma miejsce gdy drzwi sa otwarte może gdzieś styk zanika.
A można Lexią wyłączyć wszystkie alarmy gdzieś czytałem, że da się wyłączyć kontrolkę zapięcia pasów itd. to może inne rzeczy da się powyłączać i tak metodą prób dojdzie się co tak wyje.
Jest jakaś różnica pomiędzy Lexią gold a silver?
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 2 Kwiecień 2019, 10:48
Te francuskie auta to rzeczywiście wynalazek nic nie działa intuicyjnie.
Mam pytanie jak się zachowuje oświetlenie wnętrza bo u mnie to dziwnie wygląda, przełączyłem światło podsufitki na otwieranie drzwi i zrobiłem koło okazało się, że podczas jazdy światło zapala się i czasami gaśnie tak jakby otwierać drzwi ale wszystkie wyłączniki są nowe czyli co zwarcie gdzieś jest?
A czasami też jest tak, że otworze drzwi światło się zapali zamknę drzwi a światło się świeci 5-10 minut dopóki znowu nie otworze i zamknę drzwi wtedy gaśnie chyba po 30 sekundach, dziwne.
A może BSI uwalone?
Czy w komorze silnika tez jest czujnik otwarcia maski? Jestem bliski wydłubania głośnika bo to chyba najbardziej skuteczne rozwiązanie będzie.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Kwiecień 2019, 12:26
Cytro12, To że gaśnie po czasie to działa czasówka dla światła,jak zapalisz silnik światło zgaśnie od razu ,a to że samo się zapala może faktycznie masz coś nie hallo na krańcówkach drzwi lub w BSI już coś szwankuje..ja już walczyłem z brakiem światła w kabinie xsary,oryginalne kable od lampek oświetlenia mam odłączone i oświetlenie zrobione po mojemu druga wiązka;) Bo jak mi powiedział ,,szpec od elektroniki'' do BSI już mnie nie warto zaglądać ,a prawdopodobnie padł w nim przekaźnik bo moje oświetlenie żarzyło aby.
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 2 Kwiecień 2019, 12:46
Po odpaleniu silnika nie gaśnie od razu światło no i podczas jazdy jak się zapali to też świeci przy zamkniętych drzwiach to jest dziwne. Tak jakbym jechał z otwartymi drzwiami.
Nie zawsze też reaguje na otwarcie drzwi na pace może tam jest problem z kablem, dopiero jak kilka razy przycisnę palcem krańcówkę to się zapala oświetlenie paki.
Teraz podejrzewam BSI może się jakis przekaźnik uszkodził albo zimny lut jest tyle, że nie mam schematu więc chyba się skończy na wyjęciu głośniczka z comma.
Aha zauważyłem, że na nierównościach pika najczęściej i się zapala oświetlenie wnętrza więc wstrząsy sugerują albo uszkodzony kabel albo zimny lut w BSI.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Kwiecień 2019, 00:00
Cytro12, skoro klapa raz zapala światło a raz nie to przyjrzał bym się brudowi na dole i stykowi,pewnie już zaśniedziało lub do wymiany
Cytro12
Mój samochód: Berlingo
Poj. silnika (cm3): 1868
Paliwo: Diesel
Wersja:: gen 2
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 31 Mar 2019 Posty: 9 Skąd: śląskie
Wysłany: 3 Kwiecień 2019, 15:28
Wyszarpałem dzisiaj wiązkę od BSI do radia wydaje się cała pomierzyłem ciągłość na wtyczkach i wszystko wydaje się dobrze ale tylko na wyłączonym silniku.
Tylko, że jak odpalę silnik to chwilę jest dobrze a zaraz jest to pikanie i zapala się oświetlenie wnętrza przełącznik przestawiony na otwarcie drzwi czyli tak jakby ktos otworzył drzwi mimo ze są zamkniete.
Poruszałem troche tą wiązką od radia i czasami światło przygasa, gaśnie i zaraz się załącza i pika tak jakby było przebicie ale sprawdzałem tę wiązkę i jest OK.
Pełno tam fabrycznych termo złączek po kilka kabli jest połączone i idą dalej do zegara awaryjnych itd. Nie wiem teraz co robić jak to sprawdzić gdzie zwiera.
Wymontowałem wszystkie krańcówki drzwi i jest to samo czyli gdzieś w instalacji robi mostek do masy co dziwne tylko na zapalonym silniku.
Sorry za chaotyczny opis ale nie wiem jak to dokładniej opisać.
Przydał by się schemat nie wiecie gdzie taki znaleźć do Berlingo?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum