Podobnie jak w temacie żarówek pod lusterkami, tak i tego szukałem i nie znalazłem. A więc także tutaj warto dla potomnych Cytryniarzy zostawić jakiś tutorial...
W swojej świeżo kupionej C4GP mieszek manualnej skrzyni miałem w stanie nieco agonalnym, więc trzeba się było za to wziąć...
1 - ściągnięcie gałki z lewarka robimy tak:
https://www.youtube.com/watch?v=D9vhPbUEpyw
chociaż uprzedzam że aż tak łatwe to nie jest i ja u siebie musiałem się mocniej natarmosić. Ale generalnie faktycznie gałka jest niejako tylko "zatrzaśnięta" na lewarku. Po jej zdjęciu zostanie nam nim tylko taki otok do którego przypięty jest mieszek. W tym momencie Ci którzy chcą zmienić wyłącznie gałkę nabijają sobie na lewarek nową i mogą iść na browar... Planujący wymianę mieszka czytają natomiast dalej...
2 - otaczającą mieszek na dolę ramkę trzymają w obudowie trzy zatrzaski rozmieszczone co 120 stopni. Widać je na załączonym zdjęciu nr 1. Samą ramkę najlepiej natomiast podważyć w okolicy godziny 3, tj. od strony pasażera (fotka nr 2) Najlepszy do tego będzie niezastąpiony przy takich pracach cienki śrubokręt do robótek elektrycznych.
3 - wypiętą ramkę ciągniemy do góry przewlekając ją na lewą stronę i odsłaniając miejsce przypięcia trytytką do lewarka. Pamiętać trzeba że szew mieszka jest teraz skierowany w stronę podłogi samochodu i tak samo trzeba będzie założyć nowy. Odcinamy trytytkę trzymającą czubek mieszka na otoku lewarka i całość mamy uwolnioną. W tej chwili jeszcze raz zapamiętujemy położenie ramki i szwu mieszka względem deski rozdzielczej. Możemy teraz sam mieszek powypinać z 9 ząbków trzymających go w ramce.
5 - po zapięciu mieszka w ramce, czubek mieszka naciągamy na plastikowy otok na lewarku (pamiętać o położeniu szwu!). Mieszek naciągamy tak, aby ego krawędź zrównała się z krawędzią otoku. Teraz zostaje tylko zaciągnąć nową trytytkę, którą zaciskamy w rowku biegnącym wokół otoku. Odcinamy nadmiarowy ogonek trytytki i cały mieszek z ramką przewlekamy z powrotem na prawą stronę w kierunku deski. Jeśli niczego nie poprzekręcaliśmy to ramkę z bolcem ustalającym i trzema zatrzaskami wciskamy na swoje miejsce.
6 - nabijamy na lewarek gałkę od zmiany biegów i po ułożeniu i wyrównaniu nowego mieszka biegniemy na piwo za kolegami którzy wymieniali tylko gałkę...
Ogólnie temat jest do ogarnięcia w 15 minut, oczywiście przy założeniu że mieszek założymy od razu dobrze na ramkę i nie trzeba będzie tego drugi raz demontować...
mieszek2.jpg
Plik ściągnięto 174 raz(y) 46,34 KB
mieszek1.jpg
Plik ściągnięto 156 raz(y) 35,59 KB
_________________ "Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum