Mój Pikuś dostał w przeszłości strzał w plecy. Od tego czasu klapa dźwiga dodatkowy bagaż w postaci szpachli. Siłowniki niby dobre, ale słabo dają radę, szczególnie w pierwszej fazie otwierania bagażnika. Kierowniczka tego bolidu narzeka, że dla niej ćwiczenia siłowe są zbyt obciążające. Czy znacie jakieś pasujące, ale mocniejsze siłowniki, albo jakiś patent z dodatkową sprężyną, czy cóś?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Wrzesień 2023, 17:23
berater, Przy tej samej długości siłownika szukaj z wiekszą siła NM.Druga sprawa dobre a nowe może być różnica nawet w sprawnej klapie;) po założeniu nowych względem ,,dobrych'' już po 15cm od otwarcia sama idzie do góry;) Bo ,,dobra'' to jest do czasu kiedy nie daje po ,,łbie''...
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 12:28
To wszystko to tez zalezy od tego , ile tej dodatkowej masy jest na tej klapie. Czasami lepiej jednak wymienic klape na oryginalna, niz dalej kombinowac z jej silownikami. To juz nie te czasy, kiedy rzezbilo sie w szpachli ksztalt samochodu. Widzialem juz naprawde duze ulepy, gdzie zuzyto pare duzych wiader na naprawe samochodu.
Moze lepiej zaczac od porownania ciezaru klapy w innym pojezdzie?
Mój samochód: Citroen C4 Picasso
Poj. silnika (cm3): 2000 HDI 136KM RHJ
Paliwo: diesel
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 28 Sie 2023 Posty: 70 Skąd: Piaseczno
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 12:35
Żeby porównać ciężar różnych klap, należałoby je zdemontować i zważyć. Awykonalne. Chyba, że przełożymy siłowniki z jednego do drugiego. Ale do tej zabawy, potrzebny byłby chętny do tego rodzaju eksperymentów porównawczych.
Chyba zadzwonię do SA Krosno i zapytam o mocniejszy siłownik o tej samej długości, mocowaniach i skoku.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4273 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 14:35
Wystarczy zobaczyć co mamy w aucie -czyli siła i całkowita długość by znaleźć na allegro z większą siłą o tej samej długości..Podejrzewam że nowe będą już lepsze
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 3 Wrzesień 2023, 20:10
berater napisał/a:
Żeby porównać ciężar różnych klap, należałoby je zdemontować i zważyć
Nieprawda. Wystarczy odpiac silowniki i zmierzyc waga sile potrzebna do podniesienia klapy. Mysle, ze kazdy kolega pozwoli na eksperyment z sila potrzebna do uniesienia klapy. Jak mialem C5 MkI to nawet deszcz mial duze znaczenie dla podniesienia i utrzymania klapy. Nawet nowe silowniki mialy czasami problem, a ile tej wody moglo zwiekszyc ciezar klapy, ze mialo to znaczenie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum