Wysłany: 19 Kwiecień 2019, 09:35 Berlingo nie chce czasami odpalić - błędy P151A i P2140
Witam szanowne grono!
Mam problem z moim Berlingo B9 2012r, 1,6HDI 90KM 8 zaworów. Jak dotychczas problem wystąpił 3 razy.
Polega on na tym, że jak zajadę gdzieś na chwilę i wyłączę silnik to po paru, parunastu minutach nie chce odpalić.
Rozrusznik kręci normalnie (dobrze) aku naładowany itd. Objaw bardzo podobny jakby w silniku benzynowym nie było iskry na świecach. Występuje to sporadycznie - 3 razy na przestrzeni 4 miesięcy, ale bardzo wkurza, bo nie można kontynuować jazdy. Pierwsze 2 razy podłączyłem kostkę OBD i program SDProg wywalił błąd P0113 (pomiar temperatury powietrza w przepływomierzu). Za pierwszym razem przeczyściłem przepływkę i odpalił. Po 3 miesiącach to samo. Tym razem wymieniłem przepływkę myśląc, że problem rozwiązany. Po 10 dniach znów stanął, a dokładniej nie chciał odpalić. Tzn, żeby była jasność auto nigdy nie zgasło w czasie jady. Problem jest gdy chcę je odpalić. Kręci , kręci, a do zapłonu nie dochodzi. Po tej 3 przygodzie już bardzo zirytowany podłączyłem gnoja pod DIAGBoxa.
I wywalił następujące błędy :
P0113 - pomiar temperatury powietrza w przepływomierzu
P151A - nadzór rozruchu
P2140 - pomiar zestyku punktu oporu pedału przyspieszenia
F40A - błąd czujnika poziomu oleju
F5FF - nieoczekiwana usterka reinicjalizacji inteligentnego modułu sterującego.
Szukałem dużo w necie o tych błędach, ale niestety nie wiele jest info.
Na tą chwilę postanowiłem w związku z błędem P2140 wymienić pedał przyspieszenia oraz z błędem F40A wymienić czujnik poziomu oleju (poziom oleju na zimnym silniku 8 z 10 kresek).
Czy ktoś miał już podobny przypadek ? Będę wdzięczny za naprowadzenie na właściwą diagnozę.
Jak ktoś by miał info na temat powyższych błędów też będę wdzięczny za linki (bo już drugi dzień szukam i nie wiele tego znalazłem).
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4242 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Kwiecień 2019, 17:15
Koledze nie chciała odpalać tak Corsa C w benzynie to jak wymienił czujnik wału to nawet żona jego stwierdziła że auto ma teraz kopa..Kwestia czy taki czujnik masz w aucie. Co do kolegi Corsy jak miał stwierdzić mechanik przyczynę to zołza akurat zapalała..;) Tez wspominał że kod coś o oleju był,wymienił olej świece,i spokój był kilka dni.
sasun71 nie podejrzewam czujnika, gdyż ostatni raz zrobił mi tak po przejechaniu 2-3 km a to znaczy, że silnik nawet się nie podgrzał. Przerabiałem czujnik położenia wału w Astrze H i tam zawsze był problem gdy się nagrzała. Astra potrafiła zdechnąć podczas jazdy jak się czujnik "przegrzał" . W Berlingo nigdy to nie miało miejsca podczas jazdy, a robiłem ostatnio dwie trasy po 400 - 500 km.
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 20 Kwiecień 2019, 13:46
Witam. Sprawdz jak wyglada cisnienie na CR przy rozruchu. Bardzo czesto na rozgrzanym silniku wzrastaja opory silnika i pompa nie jest w stanie przekroczyc cisnienia paliwa, przy ktorym mozliwy jest rozruch silnika. Czesto zapchany filtr paliwa, przeciekajace wtryskiwacze na powrotach, slaba pompa wysokiego cisnienia i zbyt niskie obroty przy rozruchu sa powodem takiego problemu. Na zimnym odpala na dotyk, bo rozrusznik kreci szybciej z racji mniejszej kompresji w silniku.
Do sprawdzenia cisnienie przy rozruchu w szynie (mozna podejrzec testerem) i ustalenie , co jest powodem zbyt niskiego cisnienia. Powodzenia
Czy te wartości pokazane w DiagBoxie czyli Zmierzone ciśnienie paliwa - 287 bara to będzie ciśnienie na CR.
pokazane wartości są przy ciepłym silniku - około 70st. C.
Przy niepracującym silniku jest zadane ciśnienie 291 Barów a zmierzone skaka od 1 do 3 bar.
Przy odpaleniu pali momentalnie i mierzone ciśnienie dochodzi do zadanego.
Rozumiem, że mam obserwować to ciśnienie, jak znów będzie miał kaprys i nie będzie chciał odpalić ?
wojtekadam
Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 146 Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Kwiecień 2019, 10:10
Witam, tak jak prosi kolega dejnekomirek , podaj wartość ciśnienia mierzonego w momencie rozruchu silnika (kiedy kręci rozrusznik). Zmierz tą wartość w chwili występowania problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum