Jak w temacie koledzy i koleżanki, terkotał na skręcie mocno i do tego przenosił drgania podczas jednostajnej jazdy, wszystko wskazywało na stronę lewą, więc wymieniłem, dalej to samo prawdopodobnie wymieniłem sprawny na sprawny, przy okazji potwierdzam że pasują od 2.0 benzynki, 26 i 28 zębów. Czy ktoś ogarniał prawą stronę, czy wymieniać lepiej całą półoś z podporą. Nadmienię że drgania przenoszone na nadwozie występują tylko w momencie kiedy auto podczas jazdy na nierównościach powiedzmy" opada do dołu" i dzieje się to przy wyższych prędkościach.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 27 Kwiecień 2019, 20:59
Może chodzi o wewnętrzny przegub od strony skrzyni po lewej, wymieniałeś go?
Zewnętrzne przeguby diagnozuje się na skręconych kołach. Jeśli dźwięki się pojawiają niezależnie od skręcenia kół to może chodzić o wewnętrzny przegub.
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 345 Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Kwiecień 2019, 00:03
Najprościej podnieść przód auta z obu stron i odpalić silnik i robić próby na skręconych kołach. Jedyna 100% pewna metoda sprawdzania przegubów zew i łożysk.
Jedynie przy przegubach można blokować koło lewe i prawe na przemian by ograniczyć ruch połowy zespołu napędowego.
Przeguby wewnętrzne to problemy głównie przy przyspieszaniu, najczęściej drgania lub duże ruchy zespołu napędowego.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 28 Kwiecień 2019, 15:23
No chodził mi po głowie ten wewnętrzny bo objawy by na to wskazywało, jutro pożyczę od kumpla kobyłki i po południu spróbuję ogarnąć temat, dzięki panowie za sugestie.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 14 Maj 2019, 20:09
Niestety jeszcze nie, na pewno prawy zewnętrzny ale i na sto procent któryś z wewnętrznych a to już tylko metodą na chybił trafił więc póki co na razie czekam do czerwca na kasę i waham się czy wymieniać prawą stronę obydwa przeguby czy lepiej całą półoś, kpl co prawda będzie trochę droższa niż dwa przeguby ale oszczędzając na wymianie jak powiedzieli mechanicy taniej im wymienić półoś niż rozbijać i zakładać nowe przeguby, co finansowo prawie na jedno wyjdzie.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 578 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 14 Maj 2019, 21:16
Jeśli wychodzi podobnie to, bym brał całą półoś.
tomradd
Mój samochód: Xantia II 2.0 hdi, c5 x7 2.0hdi 140ps
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: gnojówa
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 86 Skąd: poznań
Wysłany: 13 Czerwiec 2019, 17:28
Przerabialem trzy razy sprawe polosi w x5 x7. Sa na rynku przeguby, ktore jakos mozna dopasowa, ale ich jakosc jest bardzo slaba. Niestety moim zdaniem pozostaje wymianaa calych polosi na przeguby szkoda czasy bo to w zaden aposob nie zalatwia sprawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum