Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Kwiecień 2019, 07:14 Błąd P1351 - po wymianie świec żarowych i przekaźnika
Witajcie,
mam problem z moją cytryną. Zrobiłem test globalny lexią. W sekcji wtrysk mam błąd P1351 obwód przekaźnika nigdy nie zasilany czy jakoś tak - usterka trwała. Wymieniłem świece żarowe (wszystkie) na denso DG-181 - są sprawne, sprawdzane multimetrem. Potem nowy przekaźnik świec żarowych (oem citroen). Niestety błąd nadal występuje.
Wszedłem w test el. wykonawczych > testy różne i tam test przekaźnika. Słychać jak się przełącza. Natomiast w lexii, mam jeszcze test przekaźnika zasilania i gdy go włączę to nie słychać "pykania" przekaźnika.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 25 Kwiecień 2019, 07:45
Test spoko ale czy w czasie testu sprawdzałem miernikiem lub probowka czy wychodzi prąd z przekaźnika?
I czy prąd do niego dochodzi?
Bezpieczniki sprawdzone?
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Kwiecień 2019, 08:29
Nie sprawdzałem miernikiem. Przekaźnik jest funkiel nówka więc uznałem że działa
Bezpieczniki pod pokrywą w komorze silnika wyglądają na dobre (nie ma poprzerywanych obwodów).
Test robiłem dzisiaj rano. Postaram się po pracy zajrzeć tam jeszcze raz.
Jak sprawdzić przekaźnik? Można go pomierzyć multimetrem? Chyba bez podania napięcia to nie bardzo się uda? -Nie znam się na elektryce
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 29 Kwiecień 2019, 10:10
jak masz lexie to test robisz lexią i patrzysz czy prąd pojawia się na zasilaniu świec.
U ciebie jest każda świeca zasilana osobno więc na przekaźniku masz :
kabel +
kabel -
kabel świeca 1
kabel świeca 2
kabel świeca 3
kabel świeca 4
kabel sterowanie
Jak w lexii robisz test to na tych kablach do świec powinien pojawiać się prąd a przekaźnik cykać.
Na silniku od góry po lewej stronie masz kostkę 4 PIN czarną dość szeroką i tam idzie prąd do świec - możesz też tam rozłączyć kostkę i czasie testu sprawdzać czy tam się pojawia prąd. z drugiej strony kostki jak podasz +12V to powinno się iskrzyć jeżeli świeca jest dobra ( zazwyczaj - zepsuta świeca czasem też iskrzy)
2.0 hdi.jpg wtyczka świec żarowych
Plik ściągnięto 34681 raz(y) 48,09 KB
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Maj 2019, 09:19
dzięki Pedro. Ostatnio czyściłem kolektor ssący i EGR z nagarów i tą wtyczkę o której piszesz psikałem Contact Sprayem. Niestety nie pomogło. Pozostaje zrobić jak piszesz, miernikiem sprawdzać czy jest przepływ prądu. Znalazłem też na angielskojęzycznym forum info że może być problem z masą gdzieś przy karoserii.
Auto kupiłem od gościa który mieszka poza miastem i do jego posesji prowadzi szutrowa droga, ale taka z bardzo delikatnym pyłem unoszącym się po przejeździe auta. Przy zdejmowaniu kolektora odłączałem wtyczki od wtrysków. Wszystkie były w środku żółte od tego pyłu. Te wtyczki w ogóle nie były szczelne. Jak psikałem sprayem to dopiero po dłuższej chwili udało mi się je oczyścić To jako ciekawostka.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 3 Maj 2019, 21:10
masę świece żarowe maja na silniku a przekaźnik chyba obok ma przykrecona masę do karoserii
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Maj 2019, 17:38
wreszcie znalazłem chwilę by sprawdzić przekaźnik. Napięcie (około 12,5V) jest na wszystkich pinach wtyczki - po dotknięciu pinów iskrzy się. Masy przy karoserii wyglądały bardzo dobrze, nie były zaśniedziałe czy skorodowane. Nie sprawdzałem ponownie lexią czy błąd występuje, spróbuję zrobić to jutro ale coś czuję że błąd nadal będzie.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 11 Maj 2019, 22:59
ciągle jest 12,5V na wszystkich pinach? jak tak to masz uszkodzony przekaźnik, ciągle załączony a nie tylko gdy mu komputer każe prąd powinien być ciągle tylko na 1 kablu, reszta dostaje prąd po sygnale z komputera że jest potrzeba grzać świece... można to wywołać też robiąc test lexia,
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Maj 2019, 09:30
Przepraszam ,nie precyzyjnie opisałem co zrobiłem.
Lexią wywołałem test przekaźnika i miernikiem zamknąłem obwód w poszczególnych pinach, po kolei od pierwszego do czwartego. Napięcie się pojawia w momencie "pyknięcia" przekaźnika, czyli gdy przełącza obwód. To jeśli dobrze rozumiem jest prawidłowo. Po zakończeniu testu nie ma napięcia we wtyczce. Postaram się dzisiaj sprawdzić lexią czy błąd nadal występuje (jak pisałem poprzednio, czyściłem masy).
Kupiłem auto od pana który nie ma utwardzonej drogi przed posesją. Jak przyjechałem oglądac auto to było całe żółte od pyłu z drogi. C5 myłem już wielokrotnie a nadal znajduję masę tego pyłu, dosłownie wszędzie. Jak pisałem we wtyczkach od wtrysków też było tego pełno, a wtyczka jest przecież szczelna. Może gdzieś coś przestało łączyć i stąd problemy?
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 10:50
po to jest forum a jeżeli pomogłem to kliknij pomógł i miło mi
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Maj 2019, 15:14
Pomógł już było kliknięte
Sprawdziłem lexią, błąd P1351 "obwód przekaźnika podgrzewania wstępnego Przekaźnik zasilany i świece nigdy nie zasilane" nadal występuje jako usterka trwała.
Nic to postaram się znaleźć ogarniętego elektromechanika który poradzi sobie z wyzwaniem
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 19:35
a sprawdzałes czy iskrza jak podasz + na kabelki idące do świec za przekaźnikiem?
odepnij wtyczkę z przekaźnika lub tam gdzie wskazalem i daj 12v i patrz czy iskrzy... 4 kable...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Maj 2019, 19:51
jak pisałem, podczas próby przekaźnika lexią, gdy dotykałem poszczególnych pinów we wtyczce to iskrzyło i na chwilę pojawiało się napięcie ponad 12,5V,
mało tego sprawdzałem też same świece następującą metodą:
wyjąłem przekaźnik; sondę - multimetru przyłożyłem na + akumulatora , sondę + przykładałem na wtyczkę gdzie wpinamy przekaźnik. Mierzyłem prąd - nie pamiętam dokładnie ale było ponad 10A i oczywiście iskrzyło taką metodę sprawdzania świec znalazłem na yt.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 20:40
być może mimo to przekaźnik jest walniety, ale prąd wychodzi więc bym się tym nie przejmował... zobaczysz zimą
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Pitcarn
Mój samochód: Citroen C5 break
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: HDI
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 170 Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Maj 2019, 17:33
Temat można zamknąć. Wszystko już wiem. Świece pracują prawidłowo.
Byłem u bardzo ogarniętego mechanika, fachowca (dzisiaj już mało takich )
Opowiedziałem z czym się zmagam. Dowiedziałem się że za błąd P1351 winny jest .... sterownik silnika !
Podobno jest to buba w oprogramowaniu i w niektórych autach lexia pokazuje urojony błąd, tak samo jak z błędem kąta kierownicy. Nawet w ASO nie wiedzą co jest nie tak i dlaczego nie we wszystkich autach taki błąd występuje. Auto jest jak najbardziej sprawne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum