forest666
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 15 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 1 Maj 2019, 12:41 C5 X7 2010 rok - przód w górze
Witam
Przeglądałem tematy i były podobne ale takiego samego nie znalazłem.
Cytryna jak w temacie. Od jakiegoś czasu miałem wrażenie że coś trochę za nisko jest w pozycji startowej ale może to tylko odczucie. Pewnego razu po daniu w pozycje max góra i zejsciu na startową, tył zszedł, a przód został. Zero kilka dni bez zmiany. Max Top non stop. Po wyłączeniu silnika, pompa daje i daje, wyłącza się po dłuuuuugim czasie........ Jak się wsiada to samo. Przy zmianach pozycji, nie podaje na wyświetlaczu kiedy osiagnie dana wysokość - na żadnym z poziomów.
Podpiąłem OBD na Torqe i zero błędów z zawieszeniem. Dwa razy na kompie wywaliło mi Suspension fault - 90 km max. Miałem wcześniej przygody z tyłu z regulacja, więc obadałem z przodu. Nic nie pozacierane luźno cięgło chodzi, więc pewnie czujnik. Kupiłem oryginał. Wymieniłem. Odpalam pełny nadziei i pupcia. Jak stał na górze tak stoi i nic w dół nie idzie. Tylni czujnik działa, bo jak go recznie ruszam to zawiecha reaguja gora dół.
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 5 Maj 2019, 15:02
Na razie pojedź do kogoś z lexią i spróbuj zaprogramować na nowo korekty wysokości, po wymianie czujnika nie zaszkodzi, jeżeli nie pomoże to jak kolega napisał, podmień przód na tył.
_________________ Niech moc będzie z Wami.
forest666
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 15 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 6 Maj 2019, 08:14
Otóż sytuacja wygląda tak....
Rozpiąłem zamontowany czujnik z kostki. Przekręciłem kluczyk zapłonu - od razy wyskoczył "błąd zawieszenia". Wyszedłem z założenie, iż połączenie pomiędzy czujnikiem, a jednostką sterującą jest. Wpadłem na pomysł iż podepnę stary czujnik i se nim pomiącham i zobaczę czy coś się zadzieje. Pokręciłem i zero reakcji na zmianę położenia, ale nagle fura zaczęła opadać na dół. Podpiąłem czujnik i poskładałem wszystko. Fura zaczęła chodzić góra-dół. Pokazuje wszystkie zmiany poziomów jest Git !!!!
Rano pojechałem na miasto ( start z max podniesienia, bo zawsze daje na górę jak wjeżdżam na kwadrat ), wszystko ok. Wróciłem zaparkowałem furę. Zdzwoniłem się z ziomkiem i jadę na podpięcie kompa. Wsiadam, wyjeżdżam, a fura z przodu została w max pozycji - nosz kurła twoja rozczochrana.... !!!!!
Podpieliśmy kompa i wyskoczyły takie błędy:
C1142
- Przedni czujnik wysokości nadwozia
- Przerwa/zwarcie obwodu na masę
- Nieciągły
C1141
- Przedni czujnik wysokości nadwozia
- Stały
U1118
- Brak komunikacji z BSI
- Brak sygnału
- Nieciągły
Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009 Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Gru 2015 Posty: 200 Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Maj 2019, 09:18
No takie nasze cytrynki po prostu czasem kapryśne. W poprzednim C4 picasso błędy hamulca automatycznego i ESP wywalało po każdym odpięciu aku, czołowi elektrycy od samochodów ręce załamywali
_________________ Niech moc będzie z Wami.
forest666
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 15 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Czerwiec 2019, 18:34
Pany !!!
Dalej mam przednią zawieche w górze i znowu komunikat o BSI. 2 razy mi się to przytrafiło od napisania poprzedniego postu.
Nikt nic nie wiem w tym temacie ?
Gdzie jest to BSI ?
forest666
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 15 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Czerwiec 2019, 09:09
...dorwałem jakiś namiar to elektryka, który robi w cytrynach. Pogadałem z nim i powiedział, że raczej problem z BSI nie będzie, ale na jego oko coś jest w ustawieniami wysokości nie tak i powiedział, że trzeba to ustawić. Ja tym samochodem śmigam już 3ci rok i nic nie było robione przy zawieszeniu. Z tego co czytałem na forach, to nie dam kolesiowi, żeby mi ruszał ( najprawdopodobniej fabrycznie nie ruszane ) te cięgła, które idą do stabilizatorów. Jeżeli chce grzebać w ustawieniach wysokości na kompie, proszę bardzo.
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Lipiec 2019, 17:14
"Rano pojechałem na miasto ( start z max podniesienia, bo zawsze daje na górę jak wjeżdżam na kwadrat ), wszystko ok"
tu masz odpowiedź na swoje problemy - tryb max góra to tryb serwisowy używany tylko do serwisu auta typu podnośnik, wymiana koła... nie do jazdy...
podejrzewam że w ten sposób czujnik mógł ulec uszkodzeniu lub wyskakuje poza skalę w związku z tym zawieszenie nie reaguje...
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
forest666
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 15 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19 Lipiec 2019, 07:11
Nie rozumiem co masz na mysli ? Przecież nasze cytryny maja 4 pozycje położenie. jak dajesz na najwyższą to można max jechać 40km/h, a powyżej tej prędkości samochód sam opada. Sugerujesz ze jak się podniesie samochód do max pozycji to nie można jeździć ?
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Lipiec 2019, 11:37
C5 X7 ma pozycje:
- minimum (sam dół np. do kontroli LDS),
- normalna (do jazdy),
- podniesiona (Vmax.=40km/h, potem zawieszenie samoczynnie opada do norm.),
- maksimum (Vmax.=10km/h, tylko serwis).
W pozycji max. nie powinno się jeździć. Jest bardziej do "przetaczania" w warunkach warsztatowych.
forest666
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: Tourer
Rok prod.:: 2010
Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 15 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 19 Lipiec 2019, 12:17
...chwila....w pozycji max nie mozna wogule sie poruszac ? Nawet na podjezdzie ? ....bo tylko w takiej sytuacji go uzywalem jak wjezdzalem na posesje do siebie. Mozna powiedziec ze bylo przetaczane.
No ok. Czyli z tego co mowisz moglem uszkodzic czujnik wysokosci, ale po wymianie na nowy, samochod mi nie opad i ponownie co jakis czas mam niespodzianke z podniesionym przodem....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum