Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2019, 10:14
Cytrynka91, Gdybym miał wybór brał bym oryginał;) 20zł różnicy mimo że TRW znana firma,ale pod uwagę trzeba brać że oryginał czasem wytrzymuje aż do złomowania auta a w zamiennikach jakiś element lubi pękać itd..Ja bym brał Oryginał jak to ten model linki co potrzeba:)
Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 25 Listopad 2019, 10:36
Dobra, kupiłem oryginał. 5-6 lat temu też miałem wymienianą (przez mechanika) na oryginał, więc w moim przypadku tyle właśnie wytrzymuje. Ktoś wie w jaki sposób ją wymienić? Największy problem chyba będzie od strony pedału sprzęgła.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2019, 12:30
Cytrynka91, Kiedyś odpinałem linkę sprzęgła w kabinie ale już skleroza Bo wyciągałem cały element sprzęgła z powodu zacierania i ciężkiej pracy,po oczyszczeniu i nasmarowaniu wrócił z powrotem bez wkładu części i do dziś chodzi lekko a już myślałem że linka zaciera w pancerzu.Więc jak dałem radę za pierwszym podejście to i Ty dasz radę:)
Ostatnio zmieniony przez sasun71 25 Listopad 2019, 12:35, w całości zmieniany 1 raz
Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 25 Listopad 2019, 12:34
Pewnie jakoś dojdę jak ją wymienić. Czym ją smarowałeś?
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4282 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 25 Listopad 2019, 12:37
Tzw,biały smar..tylko jest wersja smaru białego suchego,tej wersji nie stosuj,się nie nadaje;) bo miałem w gratisie do czego innego..nie sprawdził się. Smarowałem elementy ruchome nie linkę
Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 25 Listopad 2019, 14:53
W moim przypadku muszę dokupić jakąś zapinkę dodatkowo czy wystarczy wymienić samą linkę?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 25 Listopad 2019, 22:01
Łatwo się wymienia. Najpierw załóż na pedał sprzęgła, potem jakąś łapką / dźwignią sobie ulżyj łapę sprzęgła i załóż drugi koniec linki. Ona jest z samoregulatorem to rozciągnij żeby się zablokowała - będzie dłuższa, łatwiej założyć. Ja w pancerz lałem spray ceramiczny, ale nie wiem czy jest sens bo linka jest pokryta jakimś teflonem czy czymś podobnym to raczej wątpię żeby się zatarła w pancerzu. Nowa musi być identycznie poprowadzona jak stara zwróć na to uwagę.
Cytrynka91
Mój samochód: Xsara
Poj. silnika (cm3): 1360
Paliwo: Benzyna
Wersja:: II
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 14 Gru 2013 Posty: 152 Skąd: BDG
Wysłany: 28 Listopad 2019, 17:21
To chyba jednak nie linka, tylko zbyt duży skok jałowy pedału sprzęgła. Było z 1.5 cm, ustawiłem kilka milimetrów i chyba jest OK (trzeba trochę odkręcić śrubę do regulacji i nakrętkę obok, ustawić i skręcić). Linka może się kiedyś przyda, bo widzę, że stara jest zmęczona życiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum