Slawomir07
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 12 Skąd: Poznan
Wysłany: 11 Maj 2019, 07:31 Obniżenie cytryny
Witam, szukałem trochę po necie i znalazłem dwa tematy, które mi za bardzo nie pomogły. Zawieszenie hydro działa na razie bez problemu, ale kupiłem oponki o niższym profilu i trochę wysoko stoi ta koza. Widziałem temat gościa co glebowal cytryny i opuszczał ja na jakiś srubach, ale za bardzo nie wiem o co chodzi...
Chciałem się dowiedzieć jak bezpiecznie opuścić cytryne o 1.5-2cm tak by było to bezpieczne, nie uszkodziło zawieszenie i podnoszenia i opuszczania guzikiem działało normnie.
Z góry dziękuję
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2019, 07:48
Bardzo prosto. Z kanału reguluje się mechanicznie korektorem wysokości przednim i tylnym.
Średnio rozgarnięty mechanik to zrobi, chociaż lepiej by zrobił to ktoś od Citroenów.
Slawomir07
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 12 Skąd: Poznan
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:05
Sam nie jestem w stanie tego wykonać? Widziałem gdzieś na forum jakiś załącznik pdf gdzie są zaznaczone śruby którymi trzeba kręcić.
Najważniejsze pytanie, po takim zabiegu zawieszenie nie bd dostawalo w dupe? Komfort jazdy znacznie się pogarsza?
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:37
Jasne, że można zrobić samemu. Znajdujesz takie czujniki po środku stabilizatora z przodu i z tyłu. Pomiędzy nadkole wkładasz coś o żądanej grubości - deseczka, styropian. Przy uruchomionym silniku luzujesz tą śrubkę po środku czujnika wysokości i lekko obracasz.
Będzie widać jak się podnosi i opada. Parametry komfortu jazdy nawet po obniżeniu bz zmian. Trzeba tylko pamiętać, że po obniżeniu samochód będzie bardziej podatny na walnięcie nosem a to na muldzie, a to w wysoki krawężnik przy parkowaniu. TAKIE MAMY DROGI
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:49
Witam. Zastanawiam sie dlaczego wciskasz te madrosci na forum? Robiles to kiedys, czy tylko wydaje sie Tobie, ze tak to zrobilbys?
ktosiek68 napisał/a:
Pomiędzy nadkole wkładasz coś o żądanej grubości - deseczka, styropian. Przy uruchomionym silniku luzujesz tą śrubkę po środku czujnika wysokości i lekko obracasz
Bardzo przejrzyste i idiotoodporne wyjasnienie!
A moze objasnij jak mozna to zrobic programowo, z pomoca Lexii? Swoja droga to nie bardzo rozumiem po co ta deseczka, albo styropian?
Zadziwiajace, jak bardzo spada poziom tego forum.
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:57
Tak kolego - podnosiłem i opuszczałem korektorami wszystkie moje Citroeny.
Kolega powyżej nie ma Lexii no więc mechanicznie też można to zrobić.
Deseczka położona pomiędzy oponą a nadkolem służy jako dystans.
Jest to zrozumiałe i logiczne w pełnej rozciągłości dla faceta z wyższym wykształceniem technicznym w wieku 50-ciu lat. Także proszę sobie darować te personalne wycieczki bo kiedyś poszliśmy trochę za daleko, w związku z czy na kilka lat honorowo opuściłem to forum.
PS. chyba jasno i zrozumiale wyrażam się po polsku a na forum nic nie spada.
Spada natomiast poczucie bezpieczeństwa w Niemczech - tak mówi mi kolega z Dortmundu
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 11 Maj 2019, 23:08
po pierwsze
obniżenie wysokości spowoduje zmianę twardości zawieszenia a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo no i lekko geometria.
Po drugie
zakładając niższy profil rozumiem że większą felga? więc rozmiar opony trzeba dobrać jako zamiennik z podobną średnica, innym razem będzie licznik przeklamywal prędkość
Po trzecie
wysokość auta nie jest zależna od wysokości opon bo tak naprawdę jest ona ustalona na odległość punktu pomiaru od osi koła... ta nie zmienia się mimo zmiany rozmiaru opony
Po czwarte
wysokość można regulować lexia ale w zakresie ok +- 1cm od punktu 0 czyli punkt zero czujnika przy standardowym ustawieniu na komputerze
P. S. gdzie wsuwa się deseczke między koło a nadkole w czasie ustawiania wysokości i gdzie podają taką metodę?
pierwsze słyszę a regulowalem już dziesiątki xantii cx c5 i innych hydrowozow
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Na chłopski rozum,deseczka jest po to aby widzieć na jaką wysokość ustawia się położenie nadwozia.Nie ma sie co kłócić o byle co,każdy robi ze swoim samochodem co chce.Mozna obniżyc czy podwyższyć samochód lexią a można i bez niej,co to za różnica skoro efekt jest taki sam.Oczywiście że zmieniając wysokość samochodu zmienia sie też komfotr jazdy .
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 08:50
kolejny który nie ma pojęcia o czym pisze... jaka deseczka? gdzie sobie ją wkładasz?
no ale tak jak napisałeś... każdy robi ze swoim samochodem co chce...
regulacja wysokości jest na YT i opisana tutaj kilka razy...
tylko za miesiąc nie pisz ze Hydro to bubel albo jak wymienić siłownik... pozdrawiam i baw się dobrze
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Maj 2019, 10:39
Cytat:
Jest to zrozumiałe i logiczne w pełnej rozciągłości dla faceta z wyższym wykształceniem technicznym w wieku 50-ciu lat
Daruj, ale dla mnie jest to belkot - dalej nic z tego nie rozumiem. Pokaz jeszcze raz ktora srube nalezy luzowac i co przestawiac? A tak na powaznie, to bardzo profesjonalnie i elokwentnie umiesz dyskutowac -
ktosiek68 napisał/a:
Spada natomiast poczucie bezpieczeństwa w Niemczech - tak mówi mi kolega z Dortmundu
To tez prosze objasnic. Czy to to co mam na mysli?
Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz Pomógł: 71 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 2346 Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 10:55
temat lekko zszedł z toru a główny zainteresowany się nie odzywa... wnioskuję że już go to nie interesuje więc dopóki on się nie odezwie pomijam temat
_________________ LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
Slawomir07
Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019 Posty: 12 Skąd: Poznan
Wysłany: 12 Maj 2019, 12:48
pedro napisał/a:
po pierwsze
obniżenie wysokości spowoduje zmianę twardości zawieszenia a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo no i lekko geometria.
Po drugie
zakładając niższy profil rozumiem że większą felga? więc rozmiar opony trzeba dobrać jako zamiennik z podobną średnica, innym razem będzie licznik przeklamywal prędkość
Po trzecie
wysokość auta nie jest zależna od wysokości opon bo tak naprawdę jest ona ustalona na odległość punktu pomiaru od osi koła... ta nie zmienia się mimo zmiany rozmiaru opony
Po czwarte
wysokość można regulować lexia ale w zakresie ok +- 1cm od punktu 0 czyli punkt zero czujnika przy standardowym ustawieniu na komputerze
P. S. gdzie wsuwa się deseczke między koło a nadkole w czasie ustawiania wysokości i gdzie podają taką metodę?
pierwsze słyszę a regulowalem już dziesiątki xantii cx c5 i innych hydrowozow
Rozumiem o co chodzi, jeśli robiłeś już to może zrobiłbys mi też?
Ciężko znaleźć mi jakiegoś magika w Poznaniu, dzwoniłem do dwóch spacow od Francuzów i za bardzo nie wiedzieli o co chodzi
Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 334 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Maj 2019, 15:33
Kładziemy na oponie styropian lub deszczułkę o grubości żądanej pomiędzy oponą a wycięciem błotnika.
Luzujemy śrubkę, obracamy korektor, krawędź błotnika opiera się na dystansie (styropianie)
i mamy żądaną wysokość.
Na marginesie przy mojej ostatniej awarii amortyzatora, po wymianie miałem trochę niżej przód. Amortyzował normalnie, był miękki, niestety po walnięciu nosem na kilku muldach na drodze - podniosłem i jest OK.
W załączeniu rysunki poglądowe. POZDRAWIAM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum