Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: pedro
13 Maj 2019, 12:33
Obniżenie cytryny
Autor Wiadomość
Slawomir07

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019
Posty: 12
Skąd: Poznan
Wysłany: 11 Maj 2019, 07:31   Obniżenie cytryny

Witam, szukałem trochę po necie i znalazłem dwa tematy, które mi za bardzo nie pomogły. Zawieszenie hydro działa na razie bez problemu, ale kupiłem oponki o niższym profilu i trochę wysoko stoi ta koza. Widziałem temat gościa co glebowal cytryny i opuszczał ja na jakiś srubach, ale za bardzo nie wiem o co chodzi...
Chciałem się dowiedzieć jak bezpiecznie opuścić cytryne o 1.5-2cm tak by było to bezpieczne, nie uszkodziło zawieszenie i podnoszenia i opuszczania guzikiem działało normnie.
Z góry dziękuję :)

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2019, 07:48   

Bardzo prosto. Z kanału reguluje się mechanicznie korektorem wysokości przednim i tylnym.
Średnio rozgarnięty mechanik to zrobi, chociaż lepiej by zrobił to ktoś od Citroenów.

 
 
Slawomir07

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019
Posty: 12
Skąd: Poznan
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:05   

Sam nie jestem w stanie tego wykonać? Widziałem gdzieś na forum jakiś załącznik pdf gdzie są zaznaczone śruby którymi trzeba kręcić.
Najważniejsze pytanie, po takim zabiegu zawieszenie nie bd dostawalo w dupe? Komfort jazdy znacznie się pogarsza?

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:37   

Jasne, że można zrobić samemu. Znajdujesz takie czujniki po środku stabilizatora z przodu i z tyłu. Pomiędzy nadkole wkładasz coś o żądanej grubości - deseczka, styropian. Przy uruchomionym silniku luzujesz tą śrubkę po środku czujnika wysokości i lekko obracasz.
Będzie widać jak się podnosi i opada. Parametry komfortu jazdy nawet po obniżeniu bz zmian. Trzeba tylko pamiętać, że po obniżeniu samochód będzie bardziej podatny na walnięcie nosem a to na muldzie, a to w wysoki krawężnik przy parkowaniu. TAKIE MAMY DROGI :-D



KOREKTOR-CZUJNIK-WYSOKOSCI-CITROEN-C5-C6-TYL.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 30,51 KB

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:49   

Witam. Zastanawiam sie dlaczego wciskasz te madrosci na forum? Robiles to kiedys, czy tylko wydaje sie Tobie, ze tak to zrobilbys?
ktosiek68 napisał/a:
Pomiędzy nadkole wkładasz coś o żądanej grubości - deseczka, styropian. Przy uruchomionym silniku luzujesz tą śrubkę po środku czujnika wysokości i lekko obracasz

Bardzo przejrzyste i idiotoodporne wyjasnienie!

A moze objasnij jak mozna to zrobic programowo, z pomoca Lexii? Swoja droga to nie bardzo rozumiem po co ta deseczka, albo styropian?
Zadziwiajace, jak bardzo spada poziom tego forum.

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11 Maj 2019, 11:57   

Tak kolego - podnosiłem i opuszczałem korektorami wszystkie moje Citroeny.
Kolega powyżej nie ma Lexii no więc mechanicznie też można to zrobić.
Deseczka położona pomiędzy oponą a nadkolem służy jako dystans.
Jest to zrozumiałe i logiczne w pełnej rozciągłości dla faceta z wyższym wykształceniem technicznym w wieku 50-ciu lat. Także proszę sobie darować te personalne wycieczki bo kiedyś poszliśmy trochę za daleko, w związku z czy na kilka lat honorowo opuściłem to forum.
PS. chyba jasno i zrozumiale wyrażam się po polsku a na forum nic nie spada.
Spada natomiast poczucie bezpieczeństwa w Niemczech - tak mówi mi kolega z Dortmundu :oops:

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 11 Maj 2019, 23:08   

po pierwsze
obniżenie wysokości spowoduje zmianę twardości zawieszenia a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo no i lekko geometria.
Po drugie
zakładając niższy profil rozumiem że większą felga? więc rozmiar opony trzeba dobrać jako zamiennik z podobną średnica, innym razem będzie licznik przeklamywal prędkość
Po trzecie
wysokość auta nie jest zależna od wysokości opon bo tak naprawdę jest ona ustalona na odległość punktu pomiaru od osi koła... ta nie zmienia się mimo zmiany rozmiaru opony
Po czwarte
wysokość można regulować lexia ale w zakresie ok +- 1cm od punktu 0 czyli punkt zero czujnika przy standardowym ustawieniu na komputerze

P. S. gdzie wsuwa się deseczke między koło a nadkole w czasie ustawiania wysokości i gdzie podają taką metodę?
pierwsze słyszę a regulowalem już dziesiątki xantii cx c5 i innych hydrowozow

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
mariuszcytryna

Mój samochód: c5
Poj. silnika (cm3): 2,0
Paliwo: diesel
Wersja:: 2
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 26 Kwi 2019
Posty: 137
Skąd: chechło
Wysłany: 12 Maj 2019, 08:11   

Na chłopski rozum,deseczka jest po to aby widzieć na jaką wysokość ustawia się położenie nadwozia.Nie ma sie co kłócić o byle co,każdy robi ze swoim samochodem co chce.Mozna obniżyc czy podwyższyć samochód lexią a można i bez niej,co to za różnica skoro efekt jest taki sam.Oczywiście że zmieniając wysokość samochodu zmienia sie też komfotr jazdy .

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 08:50   

kolejny który nie ma pojęcia o czym pisze... jaka deseczka? gdzie sobie ją wkładasz?
no ale tak jak napisałeś... każdy robi ze swoim samochodem co chce...
regulacja wysokości jest na YT i opisana tutaj kilka razy...
tylko za miesiąc nie pisz ze Hydro to bubel albo jak wymienić siłownik... pozdrawiam i baw się dobrze :-)

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 12 Maj 2019, 10:39   

Cytat:
Jest to zrozumiałe i logiczne w pełnej rozciągłości dla faceta z wyższym wykształceniem technicznym w wieku 50-ciu lat

Daruj, ale dla mnie jest to belkot - dalej nic z tego nie rozumiem. Pokaz jeszcze raz ktora srube nalezy luzowac i co przestawiac? A tak na powaznie, to bardzo profesjonalnie i elokwentnie umiesz dyskutowac -
ktosiek68 napisał/a:
Spada natomiast poczucie bezpieczeństwa w Niemczech - tak mówi mi kolega z Dortmundu

To tez prosze objasnic. Czy to to co mam na mysli?

I Ty piszesz o honorze??

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 10:55   

temat lekko zszedł z toru a główny zainteresowany się nie odzywa... wnioskuję że już go to nie interesuje więc dopóki on się nie odezwie pomijam temat

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Slawomir07

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019
Posty: 12
Skąd: Poznan
Wysłany: 12 Maj 2019, 12:48   

pedro napisał/a:
po pierwsze
obniżenie wysokości spowoduje zmianę twardości zawieszenia a co za tym idzie komfort i bezpieczeństwo no i lekko geometria.
Po drugie
zakładając niższy profil rozumiem że większą felga? więc rozmiar opony trzeba dobrać jako zamiennik z podobną średnica, innym razem będzie licznik przeklamywal prędkość
Po trzecie
wysokość auta nie jest zależna od wysokości opon bo tak naprawdę jest ona ustalona na odległość punktu pomiaru od osi koła... ta nie zmienia się mimo zmiany rozmiaru opony
Po czwarte
wysokość można regulować lexia ale w zakresie ok +- 1cm od punktu 0 czyli punkt zero czujnika przy standardowym ustawieniu na komputerze

P. S. gdzie wsuwa się deseczke między koło a nadkole w czasie ustawiania wysokości i gdzie podają taką metodę?
pierwsze słyszę a regulowalem już dziesiątki xantii cx c5 i innych hydrowozow


Rozumiem o co chodzi, jeśli robiłeś już to może zrobiłbys mi też?
Ciężko znaleźć mi jakiegoś magika w Poznaniu, dzwoniłem do dwóch spacow od Francuzów i za bardzo nie wiedzieli o co chodzi :D

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 12 Maj 2019, 13:33   

ok, to zacznijmy od rozmiaru opon, jakie miałeś i na jakie zmieniłeś to podstawa...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Slawomir07

Mój samochód: Citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1999
Paliwo: Diesel
Wersja:: X7
Rok prod.:: 2014
Dołączył: 11 Maj 2019
Posty: 12
Skąd: Poznan
Wysłany: 12 Maj 2019, 14:10   

Opony były 225/50/17, a jutro wleca 255/40/17
Troszke nie tak jak być powinno, ale delikatne przełamanie może być :D

 
 
ktosiek68


Mój samochód: CITROEN C-5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: DIESEL
Wersja:: KOMBI
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 334
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Maj 2019, 15:33   

Kładziemy na oponie styropian lub deszczułkę o grubości żądanej pomiędzy oponą a wycięciem błotnika.
Luzujemy śrubkę, obracamy korektor, krawędź błotnika opiera się na dystansie (styropianie)
i mamy żądaną wysokość.
Na marginesie przy mojej ostatniej awarii amortyzatora, po wymianie miałem trochę niżej przód. Amortyzował normalnie, był miękki, niestety po walnięciu nosem na kilku muldach na drodze - podniosłem i jest OK.
W załączeniu rysunki poglądowe. POZDRAWIAM :-D
:-P



korektor.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 19,05 KB

21.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 77,96 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA