Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej ceramiczny - efekty
Autor Wiadomość
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Czerwiec 2019, 08:40   

Chip, Prowadź TEMAT: w mojej Xsarze chemia jest w układzie paliwowym,kierowniczym,silniku ,skrzyni biegów (wszędzie Xado) oraz smar ceramiczny w hamulcowym :-D i zamiast pogorszenia jest poprawa auta :)

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 24 Czerwiec 2019, 09:10   

sasun71 napisał/a:
Chip, Prowadź TEMAT: w mojej Xsarze chemia jest w układzie paliwowym [...] smar ceramiczny w hamulcowym[...]


Spoko, będę prowadził ku wiedzy i doświadczeniu potomnych, niosąc płonący kaganek oświaty... Opalany oczywiście olejem Full Synthetic :-D :-)

Możesz zdradzić co Xado oferuje do układu paliwowego? Bo te hamulce to już w ogóle jakiś zaskok... :shock: SMAR ceramiczny do hamulców? Chyba prędzej płyn miałeś na myśli...

??

Jak nie chcesz kryptoreklamy to wal z info na PW... :)

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 24 Czerwiec 2019, 12:47   

smar ceramiczny w miejscach prowadnic-klocków i tarcz nie smarujemy :-D Co xado oferuje to kompetentny w tym będzie kolega Staszek prowadzący swój sklep z Xado,ja brałem do układu pompa wtryski bo mianowicie na wolnych obrotach latem z trasy zaczęła mnie piszczę pompa wtryskowa jak zatrzymałem się na światłach(sytuacja się powtarzała-pomagał dolewany olej do dwusówów :-P ale ile można) a było to ze trzy lata temu chyba bo pamięć zawodna,od tego czasu spokój mimo gorączek jaśnie nam panujących :-) Oczywiście zero remontu fizycznego w tym zakresie.Chciałem Ci podać link ale strona widzę już kolegi wyłączona-chyba że ma nową?W każdym razie rewitalizant xado do układów paliwowych i coś Ci się wyświetli-ja miałem w strzykawce do diesla

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 25 Czerwiec 2019, 23:09   

sasun71 napisał/a:
smar ceramiczny w miejscach prowadnic-klocków i tarcz nie smarujemy :-D [...]


A to co innego... :-P Po prostu zrozumiałem to najpierw tak, że zastąpiłeś płyn w całym układzie hamulcowym jakimś "smarem" XADO...

Dziś podjąłem decyzję że przy następnej wymianie oleju strzelę sobie full serwis i wymienię też smarowidło w skrzyni biegów... Bede mieć wtedy cały komplet profilaktyczno-naprawczy :-) Metaloceramiczny MIHEL w silniku, XADO EX 120 we wspomaganiu i jakieś coś w skrzyni. Zastanawiam się tylko właśnie czy pójść znów (jak w Zafirze) w Liqui Moly i molibden czy skusić się na stajnię XADO :-/ U Ciebie co masz w skrzyni?

Kuźwa... Osiołkowi w żłoby dano... Kiedyś wszystko było prostsze... Brało się kanister żółtej etyliny 94, pakowało MIXOL i robiło szejka po czym lało do "Warczyburga" i wszystko działało jak należy ...

:-D

:-D :-D :-D

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26 Czerwiec 2019, 09:19   

W skrzyni TOTAL olej i Xado EX-120 ale do skrzyń bo nazwa ta sama a opakowania inne z opisem jak robić

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 28 Czerwiec 2019, 11:32   

sasun71 napisał/a:
W skrzyni TOTAL olej i Xado EX-120 [...]


U mnie też już klamka zapadła... Pomyślałem sobie że licho wie co tam siedzi w tej mojej skrzyni - w książce serwisowej ni w ząb informacji o wymianie, zatem jest spora szansa że niestety kręci się tam jeszcze dziewicze, fabryczne smarowidło z 2007.

Tym samym bez zwlekania do wymiany oleju w silniku zamówiłem do jak najszybszej wymiany w skrzyni takie ustrojstwa:

1. LiquiMoly TOPTEC MTF 5200 75W-80 na pełnym syntetyku
2. XADO EX 120 do skrzyń manualnych (zielona strzykawka)

Wymienić planuję w ciągu najbliższych 2 tygodni, w zależności jak mechanior będzie stał z wolnym czasem do dostępności kanału. W tym czasie muszę też rozpoznać jak technicznie się do tego zabrać, czy są w skrzyni przy EW7A przewidziane śruby do zalewania i spuszczania oleju, czy (jak w Zafirze) trzeba się trochę pomęczyć i odkręcić np. całą pokrywę mechanizmu różnicowego...

Chociaż to też nie głupie, bo można sobie od razu względnie ocenić stan "uzębienia" :-)

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 00:25   

sasun71 napisał/a:
Chip, Prowadź TEMAT[...]


Się robi Panie majster... :)

Olej w skrzyni Lucyfera wymieniłem wczoraj. Zgodnie z tym co napisałem wcześniej, siedzi tam teraz LiquiMoly TOPTEC MTF 5200 75W-80 na pełnym syntetyku + rewitalizujący XADO EX 120 do skrzyń manualnych. Oddzielnie założę topic dotyczący wymiany oleju w skrzyni BE4N w C4GP, bo widzę że tego typu danych też jak na lekarstwo...

Można temat sobie przejrzeć tu:
https://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?p=122758#122758

Natomiast w temacie silnikowego oleju ceramicznego MIHEL, mam taką zagwozdkę... Skoro w opisie oleju MIHEL wspominają że on ma już w sobie składniki nanoceramizujące, to czy w przypadku dodania do niego dodatkowo XADO Stage 1 (dawka jednorazowo uderzeniowa ceramizera) albo XADO EX120 do oleju (pierwsza z trzech dawek w 3 etapowej ceramizacji) nie wykończę silnika??? Po prostu czy tych cząstek ceramizujących nie będzie już wtedy za dużo w układzie smarowania i w efekcie obciąży to za bardzo np. filtr oleju oraz najmniejsze kanaliki dystrybucyjne oleju? Rozmyślam nad podaniem do silnika właśnie XADO Stage 1 lub XADO EX120 do silnika w 3 rzutach ale nie chciałbym sobie zrobić niespodzianki typu zatarcie silnika lub popychaczy zaworowych...

Niby na każdym rewitalizerze XADO pisze że można go stosować z każdym olejem silnikowym, ale czy mogę mieć pewność że goście z XADO sprawdzali to właśnie z MIHELem który, wg opisu, już sam w sobie silnik ceramizuje???

:-?

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 08:11   

Chip, To kup olej XADO ;)bo też jest w ofercie ale za 4l trzeba dać plus minus 200zł a i nawet 300zł.. a poważnie zalał bym przy kolejnej wymianie Totalem (lub innym markowym olejem) i dal XADO Stage 1

 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 8 Lipiec 2019, 00:03   

sasun71 napisał/a:
Chip, To kup olej XADO ;)bo też jest w ofercie ale za 4l trzeba dać plus minus 200zł a i nawet 300zł.. a poważnie zalał bym przy kolejnej wymianie Totalem (lub innym markowym olejem) i dal XADO Stage 1


To chyba lepiej wyjdzie to XADO, bo z tego co czytam to on od razu ma w sobie technologię "odbudowującą" mostki tarciowe:

https://www.petrostar.pl/...0-sn#w560337430

A jak kupie oddzielnie TOTALa i oddzielnie XADO Stage 1 to pewnie przestrzelę koszty... :lol: I jeszcze trzeba się bawić w oddzielne zalewanie... :-D

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 15 Lipiec 2019, 00:17   

sasun71 napisał/a:
Prowadź TEMAT:


No to aktualizacja - po kolejnym 1000 km rzut oka na bagnet i powtórka z rozrywki: niczym na Wiśle w Miedoni z silnika ubyło 0,3 litra (w zaokrągleniu). Zatem cała miarka na bagnecie schodzi co ok. 3000 km. Nie ukrywam że trochę mnie to zasmuciło, bo robiłem sobie (może dziecięce ale jednak) nadzieję że MIHEL wykaże się jakąś "lepszością" pod kątem zużycia w stosunku do TOTALa... :-/

Tymczasem wychodzą takie buty, że przy aktualnym zużyciu, do interwału kilometrażu wymiany czyli 15000 km będę musiał 5 razy dolać po litrze, a więc na dolewki poświęcić tyle samo co na pełną wymianę... :cry: Trochę za dużo... :shock: Rozumiem litr, dwa... Ale nie pięć.

Niemniej MIHEL w pracy silnika broni się na całej linii - jest cichutko i aksamitnie... I to bez różnicy czy oleju jest poziom max czy spadnie do minimum. Odpalanie na pierwszą iskrę.

Dokatulam się więc jakoś Lucyferem do kolejnej wymiany i wtedy ostatecznie zapodam do silniczka komplet:

1. Valvoline MAXLife 5w40 - dla regeneracji uszczelnień miękkich, z nadzieją na 70% redukcję zużycia oleju, co miałem potwierdzone w Zafirze 1.8 16V przy przesiadce z LiquiMoly 10w40 na Valvoline 10w40
2. XADO EX 120 do silników Pb/LPG w trzech etapach - dla regeneracji mostków tarciowych i poprawy sprawności ogólnej silniczka.

Parafrazując kabaret - Będzie pan zadowoloooooony... :mrgreen:

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
staszek
Mechanik
siona



Mój samochód: XM II;
Poj. silnika (cm3): 2446
Paliwo: ON
Wersja:: Estate
Rok prod.:: 97
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 514
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15 Lipiec 2019, 10:39   

Chip napisał/a:
Niemniej MIHEL w pracy silnika broni się na całej linii - jest cichutko i aksamitnie... I to bez różnicy czy oleju jest poziom max czy spadnie do minimum. Odpalanie na pierwszą iskrę.

Ten sam efekt daje np. "motor life" tj. cichsza praca, łatwiejszy rozruch ale i wyraźne zżeranie oleju. Wymienisz olej na świeży od innego producenta nie Xado) - popróbuj porównać po jakichś 500 km "przed wymianą - po wymianie" . :564:

_________________
https://www.facebook.com/...22&locale=pl_PL
 
 
Chip


Mój samochód: Citroen C4
Poj. silnika (cm3): 1800 (EW7A)
Paliwo: Benzyna + LPGTech DUO
Wersja:: Grand Picasso I (UA)
Rok prod.:: 2007
Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 136
Skąd: Legnica
Wysłany: 15 Lipiec 2019, 23:30   

staszek napisał/a:
Ten sam efekt daje np. "motor life"


A fuj... :587: Przepraszam, ale... Tu poważne forum a Ty o takicj rzeczach... Bleeeh... :mrgreen:

staszek napisał/a:
Wymienisz olej na świeży od innego producenta nie Xado


Nie będzie Xado ale z jego dodatkiem... :lol: Jak już pisałem wcześniej idzie na kolejny rzut Valvoline MAXLife 5W40 + XADO EX 120 Pb/LPG w 3 etapach. I tak się poukładało że idzie to do zalania jak najszybciej, bez czekania na przejechanie pełnych 15000 km...

Jak pisałem, na aktualnie stosowanym MIHELu CERAMIC Oil 7900 5w40 przejechałem już ponad 6000 km. Już od zalania tego oleju zaczęło się branie na poziomie 0,3 litra/1000, więc jedną banieczkę 1 litrową na dolewki już zużyłem, po czym dla zapasu zamówiłem drugą. I dziś właśnie przyszła ta druga... I powiem szczerze że coś jest nie halo...

Już w tej pierwszej kupionej bańce 1 litrowej zauważyłem że korek podczas odkręcania schodzi z butelki wraz z tym plastikowym pierścieniem pod gwintem, a który powinien się urwać przy pierwszym otwarciu. Dodatkowo pamiętam że okolice szyjki butelki były lekko zanieczyszczone olejem... Jednak wtedy jakoś nie przywiązałem do tego większej uwagi. Ale za to dziś to już był zonk totalny...

Ta druga zamówiona do kolejnych dolewek litrowa banieczka przyszła z korkiem zakręconym jakoś tak koślawo i również z pierścieniem cały czas trzymającym się nakrętki. Co najgorsze ok 150 ml oleju wylało się z bańki do paczki a samą nakrętkę można ponownie odkręcić i zakręcić bez naruszania tego "zrywalnego" pierścienia, świadczącego o tym że bańka już raz została otwarta...

Krótko mówiąc - albo producent oleju ma jakąś felerną maszynę do korkowania butelek z olejem w co wątpię, albo jest to przez kogoś robione niedbale, byle by wypchnąć to na rynek i ten olej z technologią ceramiczną ma tyle wspólnego co ja z Kołem Gospodyń Wiejskich Pcimia Dolnego. Boję się że jest to po prostu jakieś ordynarne smarowidło "ubrane" w otoczkę magicznej technologii... Oczywiście można jako pocieszenie brać pod uwagę testy MIHELa na kanale PiotraTestera i wykazaną bardzo dobrą zdolność ochrony silnika. Tylko że skąd mam wiedzieć czy ja mam faktycznie oryginalny olej z tej marki...??? :-/ :-/ :-/ :-/ :-/

Stwierdziłem więc że "Szlus Mańka z miłością... ", nie ma co ryzykować i jak najszybciej zmieniam olej w swoim C4GP dopóki nie mam jeszcze jakichś niespodzianek związanych z utratą smarowania. Zamówiłem już zaplanowany do wymiany za 4 miesiące Valvoline jak wyżej oraz 3 tubki XADO do silnika. Jak się wszystko dobrze poukłada to do końca tygodnia będzie wszystko śmigać na nowym oleju z rewitalizerem...

A do MIHELa i tak napisze zapytanie o certyfikaty, zgodnie z Twoją sugestią. Bardzo jestem ciekaw odpowiedzi. Dziwi mnie bowiem to, że pojęcie oleju MIHEL CeramicOil nie istnieje w internecie poza granicami Polski... Skoro, zgodnie z etykietą, produkują go w Anglii, to chyba przynajmniej tam też powinien być znany...

:-/

Ehsz... Się kuźwa urządziłem z tymi eksperymentami...

_________________
"Pierwszego samochodu nigdy nie zapomnisz. Pierwszej żony też..." - Stirling Moss
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Lipiec 2019, 19:15   

U mnie był warsztat co miał 200 litrową beczkę i jaki olej chciałeś taki dostałeś :mrgreen: Tez zamawiam olej przez internet ale korki są w oryginale a na czas transportu oklejone kiedy fruwają u kuriera..nigdy tak zakrętka nie schodziła-podejrzewam zalewanie tanim olejem i sprzedawanie jako drogi..;)

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Lipiec 2019, 20:10   

Czyli Chip, jeśli nie miałeś (faktycznie) MIHEL'a nie możesz stwierdzić, że jest do d...

Nie chcę ich bronić, ale:
1) może nie potraktowali odpowiedzi dość poważnie, albo
2) nie wyraziłeś się precyzyjnie...

Rozumiem, że producent nie udostępnia wszystkim pełnej dokumentacji, wszystkich certyfikatów. Ale nie popadajmy w przesadyzm: kiedy przeglądałem karty produktów Penrite'a nie znalazłem certyfikatów, a jedynie informację nt. standardów jakie spełnia lub przewyższa.
Mihel, też to podaje (dla 7900):
ACEA A3/B4
API SL CF
MB 229.1
VW 502 00, VW 505 00
RN0700, RN0710

w karcie produktu: https://mihel.pl/do-pobrania/Karta-Techniczna-Ceramic-Oil-7900.pdf

Olej można kupić w Norauto, dlaczego kupowałeś wysyłkowo?

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
audikom
Mechanik


Mój samochód: Xsara Picasso/XantiII /Citroeny XM,ZX,
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: B / B , G
Wersja:: van,AL4
Rok prod.:: 2004
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 1223
Skąd: Puławy
Wysłany: 16 Lipiec 2019, 20:17   

Macie panowie dużo kasy na zbyciu,to wspomóżcie chore dzieci na siepomaga.pl
Proponował bym to maleństwo https://www.siepomaga.pl/eryka#wplaty a na pewno lepiej to będą wydane pieniądze
W-ce prezes Castrola po odejściu na emeryturę stwierdził że on w żadnym aucie swoim czy żony oleju nie wymieniał
Że podobno tam powstaje grafit itp i to najlepsze smarowanie,takie rzeczy opowiadał
Ja jeżdżę jakieś +/-40. aut ze 20 przerzuciłem i skłonny jestem potwierdzić jego teorie
Olej wymieniałem po czyichś namowach 2 może 3 razy
Ostatni raz ze trzy miesiące temu,po dwóch latach jazdy Audiczką B3 i to tylko dlatego że dostałem piątkę elfa razem z autem i walał mi się po bagażniku
Oleju jak nie brał taki nie bierze
Przez te czterdzieści lat żadnego silnika nie uszkodziłem,jaki kupiłem,taki sprawny sprzedałem
Ba pisałem do Castrola z przekory ,czy mogę mieszać oleje tzw.mineralne z tzw. syntetycznym
Odpowiedzieli że oczywiście ,nie ma żadnych przeciwwskazań,bo baza oleju jest taka sama różnią się dodatkami niby uszlachetniającymi,czyli głównie marketingiem, dali do zrozumienia
Takie kilka słów prawdy dla otrzeźwienia z wiary w marketing
Z góry przepraszam że rzuciłem granat w .... olej

_________________
KK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA