rozwiązałem problem w swoim samochodzie dot. błędów P1644 i P1614 (punkt oporu pedału przyśpieszenia - przerwa/masa/zwarcie do plusa).
Wystarczy wymienić czujnik typu "kickdown", aby wszystko wróciło do normy. Nie trzeba kupować całego pedału gazu w ASO lub drogiego używanego (około 350 zł), wystarczy poszukać podobny potencjometr np. z wersji angielskiej (za swój zapłaciłem 40 zł). Wyciągamy kupiony czujnik i wymieniamy w swoim samochodzie.
Uwaga: istnieje ryzyko, że kupiony, używany czujnik nie będzie działał. Aby to sprawdzić wystarczy sam kabel z czujnikiem wpiąć do wtyczki w samochodzie bez żadnego wykręcania starego potencjometru gazu.
Aby wyciągnąć czujnik, który jest kwadratową kostką z kablem, wystarczy podłożyć cienki śrubokręt między czujnik, a ramię pedału gazu od strony kabla (dosłownie wkładamy śrubokręt pod kabel i podważamy). Pedał gazu należy wykręcić ze swojego samochodu (łatwiejszy dostęp przy samym procesie wymiany czujnika).
Błąd P1644 i P1614 w moim samochodzie powodował:
- nie działała funkcja limit prędkości
- przy jeździe na włączonym tempomacie, przy dodaniu gazu samochód wchodził w stan serwisowy, wyłączając turbinę.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Maj 2019, 22:39
Moja siostra ma ten sam problem. Jak zidentyfikować ten czujnik? Chciałbym go kupić przed robotą.
Ten będzie ok? KLIK
C4 1.4i 2006 oznaczenie pedału: TU
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum