Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: pedro
18 Maj 2019, 22:18
Wyciek z wtryskiwaczy, Citroen C5 2.0 HDi 2008r. POMOCY
Autor Wiadomość
mlampek95

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 18 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Mława
Wysłany: 18 Maj 2019, 20:24   Wyciek z wtryskiwaczy, Citroen C5 2.0 HDi 2008r. POMOCY

Witam!
Samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2008r.
Jestem świeżo po odebraniu auta od mechanika. Objawy przed naprawą: ogromny problem z odpaleniem auta na zimnym silniku (po ok. 6-godzinnej przerwie), większe zużycie paliwa, komunikat "Anti-pollution system faulty", zapalająca się kontrolka wtryskiwaczy, brak możliwości przyspieszenia powyżej mniej więcej 130km/h. Diagnostyka komputerowa wykazywała problemy z ciśnieniem paliwa oraz duże skoki ciśnienia na wtryskiwaczach. Jeden wtrysk został wymieniony wcześniej na używany. Nic to nie pomogło. U obecnego mechanika zostały zregenerowane wszystkie wtryskiwacze oraz pompa wysokiego ciśnienia paliwa. Po odebraniu auta wszystko super, odpala z pierwszego cyknięcia, przyspiesza bez problemu, brak komunikatów. Kolejnego dnia po podniesieniu maski i zdjęciu osłony silnika zauważyłem, że przy regenerowanych wtryskach znajduje się jakiś wyciek (kolor zżółkniętego mleka). Wtrysk wymieniany wcześniej na używany bez wycieku. Wytarłem cały wyciek, aby sprawdzić czy pojawia się on po jeździe. Po przejechaniu ok. 20km na wyższych obrotach auto się "zagotowało", wspomniany wyciek bulgotał (udokumentowane na poniższych nagraniach), również płyn chłodniczy był bardzo nagrzany. Oczywiście mam zamiar jechać do mechanika i dalej działać w ramach gwarancji, lecz mimo wszystko proszę o poradę: w czym może być problem? Co robić dalej? Powinienem się bać?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Zdjęcie wycieku sprzed jazdy:
https://imageshack.com/i/pnA9IRvuj

Nagrania (silnik po jeździe):
https://www.youtube.com/watch?v=roRwpDHB0kU
https://www.youtube.com/watch?v=QKE9a63JGAY

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 18 Maj 2019, 22:17   

wow ładny bajzel...
nie jestem pewien ale czy ta ciecz to płyn z chłodnicy? co to jest? być może podczas montażu nie założyli podkładek pod wtryski... wtedy mogło by bulgotac, ale wokół była by ropa...
Takie domysły... podejrzenie uszczelki pod głowicą... być może jak wyciągał wtryskiwaczy coś uszkodził...
nie mam pomysłu, ale liczę na to że podzielisz się rozwiązaniem

P. s. z opisu problemu prędzej bym wywnioskowal nieszczelnośc w układzie paliwowy albo lejace wtryski ale pompa i wtryski? tak naraz?
ile cię kosztowała ta nieprzyjemnośc?

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
mlampek95

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 18 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Mława
Wysłany: 18 Maj 2019, 23:06   

Bulgotanie spowodowane najprawdopodobniej zagotowaniem się tego wycieku przez gorący silnik. Ale nie zmienia to faktu, że nie powinno tak się dziać po kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu kilometrach.
Czy to płyn chłodniczy? Właśnie nie mam pojęcia. Kiedy nachylam się nad silnikiem czuć ropę, ale nie zmienia to faktu, że może być pomieszana ropa z płynem chłodniczym (o ile mogą w ogóle się mieszać). Jeśli okazałoby się, że to płyn chłodniczy co wtedy? Na co wskazuje taka wada? Jak skomplikowana i kosztowana byłaby naprawa?
Zużycie pompy doprowadziło do wytworzenia opiłków, które z czasem zapchały wszystkie wtryski. Cały koszt diagnostyki i naprawy do chwili obecnej to 3700zł.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 19 Maj 2019, 07:20   

rozumiem że górą wtryski nie leja... najlepiej by było gdybyś wytarl do prawie sucha odpalił auto i nakręcił film i patrzył skąd nachodzi ciecz...
Jeżeli to głowica to kiepsko... ale nie będę wywoływać wilka z lasu

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4243
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 19 Maj 2019, 09:44   

Mnie wygląda na ropę,ciekaw jestem rozwiązania..nie podobno że rozwiercali coś urwane i to zbyt głęboko..

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 19 Maj 2019, 14:06   

Witam. Wyglada na to, ze ktorys z przewodow jest niedokrecony, wydostajaca sie pod cisnieniem ropa wzburza sie mocno i dlatego ma taki kolor. Przy ciswnieniu dochodzacym do prawie 2 tys. Bar jest to mozliwe. Na wolnych obrotach cisnienie jest okolo 300 Bar i nic nie widac. Na obrotach cieknie. Wyciek moze byc tez z powrotow, ale wtedy nie byloby takiego mleka. Na filmie widac, ze jeden, albo nawet dwa wtryski sa wilgotne pod nakretkami rurek.
Tych nakretek nie wolno dokrecac na sile - odksztalcaja sie stozki przewodow i zaczyna lac sie paliwo. Jest okreslony moment dokrecania i zalecana wymiana przewodow na nowe. Mialem w mojej praktyce pare razy dokladnie tak samo. Czasami pomaga dokrecenie, a czasami trzeba wymienic przewod (przewody). Troche dziwne jest to bulgotanie - warto sprawdzic na zimnym silniku - jesli i wtedy sa Pecherze , warto jeszcze raz wymienic uszczelki, oczyscic gniazda z brudu i podfrezowac je do stanu wyjsciowego oraz przy montarzu dokrecac dokladnie z zaleceniami. Wtrysk musi szczelnie siedziec w glowicy.
Oczywiscie wydostawanie sie paliwa na zewnatrz ukladu jest niebezpieczne, grozi pozarem i rowniez nieekologiczne ;-) . Pozdrawiam

 
 
mlampek95

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Diesel
Wersja:: III
Rok prod.:: 2008
Dołączył: 18 Maj 2019
Posty: 3
Skąd: Mława
Wysłany: 20 Maj 2019, 14:02   

Było dokładnie tak jak część z przedmówców przypuszczała. Zbyt słabo dokręcone wtryski. Po 5 minutach u mechanika wyjechałem zadowolony z braku usterki. Serdecznie dziękuję za odpowiedzi. Mam nadzieję, że temat się jeszcze komuś przyda :)

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA