Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Nawiew ( dmuchawa ) wnętrza włącza się po kilku minutach
Autor Wiadomość
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Październik 2014, 15:57   Nawiew ( dmuchawa ) wnętrza włącza się po kilku minutach

Sie ma.

Mam dość chyba nietypowy problem.
Po odpaleniu silnika dmuchawa wnętrza zaczyna działać dopiero po około 3-5 minutach.
Po ustawieniu nadmuchu na max słychać jak pracuje tak jakby na pierwszym biegu.
Jest to wersja z automatyczną klimatyzacją.
Kręcenie regulacją siły nadmuchu nic nie daje , aczkolwiek na wyświetlaczu wszystko działa.
Czasami w ogóle zanika na wyświetlaczu siła nadmuchu.
Nie pomaga przełączanie na AUTO , kierunku nadmuchu itp.
Po kilku minutach wszystko działa jak należy.

Macie jakieś pomysły co sprawdzić ?

Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
Besper

Mój samochód: Xantia 1.9
Poj. silnika (cm3): 1905
Paliwo: Diesel
Wersja:: Break MKII
Rok prod.:: 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 131
Skąd: Chrustne
Wysłany: 24 Październik 2014, 14:45   

hmmm... tranzystory dmuchawy może... Warto sprawdzić, może coś z nimi jest nie tak? Z reguły jak dmuchawa pracuje tylko na max ustawieniu to ich wina...

 
 
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24 Październik 2014, 20:05   

Sie ma.

Tyle , że ja nie mogę nic ustawić przez kilka minut. Jak wezmę na max to czasami słychać jakby chodziła na 1 biegu.
Może to wina samego panelu sterowania ?
O ile rezystor mogę sprawdzić , to panel już raczej średnio jest jak podłączyć " na krótko "...
Pomóżcie , bo coraz zimniej się robi , a ja zamiast nerwa przez kilka minut , chcę się cieszyć przyjemną jazdą :D

Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Październik 2014, 07:44   

Sie ma.

Dzisiaj rano zauważyłem , że jak kilkukrotnie dość szybko włączę i wyłączę zapłon to po włączeniu silnika zaczyna działać. Ale też nie za każdym razem.
Jeszcze jedna uwaga , to taka , że mam wrażenie , że jedna dmuchawa chodzi. Ta która daje nawiew na tył. Ale ta przednia nie.
Zasada jest taka , że im zimniej , tym ciężej załapać przedniej dmuchawie.

Ps. Czy po włączeniu zapłonu powinna się uruchamiać dmuchawa ? Pytam , bo miałem kilka aut i zawsze tak było , że jak włączyłem sam zapłon to mogłem włączyć nawiew. Tutaj cisza....

Jakieś pomysły co jest nie tak ?

Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 25 Październik 2014, 07:51   

Lozyska w przedniej dmuchawie trzymaja wirnik [zatarcie]. W wyniku tego rowniez szczotki w kiepskim stanie. Dmuchawa raczej do wymiany.

 
 
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Październik 2014, 07:54   

Sie ma.

Dzięki za szybką podpowiedź.
Czy to jest ta dmuchawa za schowkiem pasażera ? I jeżeli jest tak jak mówisz , to jak ręcznie ją pobudzę to powinna zadziałać ?

Ps. Czy ta druga dmuchawa , posiada regulację prędkości ? Jak włączę ja przyciskiem , to nie mogę regulować jej prędkości.

Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11 Listopad 2014, 09:26   

Sie ma.

Problem rozwiązany. Wymiana panelu sterowania klimatyzacją rozwiązała sprawę.

Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
Darkshine.

Mój samochód: C 8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Walddorf/Zabrze
Wysłany: 13 Listopad 2016, 19:39   

Siemka,
tez mam problem z nawiewem a raczej z jego brakiem , panel sie wiesza a nawiew ani drgnie ,zamowilem uzywany panel ale jak nie pomoze to zostaje wymiana rezystora ,
moje pytanie brzmi gdzie on sie znajduje w c8 str.pasazera za schowkiem , w nogach czy str kierowcy :-/

 
 
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Listopad 2016, 22:08   

Sie ma.

U mnie po jakimś czasie jednak te dolegliwości powróciły.
Ale uparłem się , że to doprowadzę do porządku , pomimo tego , że miałem w planach to auto sprzedać.
Głównym wynowajcą okazał się niebieski przekaźnik w skrzynce pod maską po prawej stronie.
A , nawet nie sam przekaźnik , a kostka któa do niego dochodziła. Tam nie było styku.
Z tego co pamiętam , ten przekaźnik jest wewnątrz skrzynki i po zdjęciu pokrywy go nie widać.
Po poprawieniu wszystkich kabli wokół tego przekaźnika problem znikł na dobre.
Auto już sprzedałem , ale wiem od następnego właściciela , że wszystko działa tak jak powinno.


Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
Darkshine.

Mój samochód: C 8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Walddorf/Zabrze
Wysłany: 17 Listopad 2016, 12:10   

Witam, panel zmieniony nawiewu dalej brak,potrzebuje info gdzie znajduje sie rezystor dmuchawy nagrzewnicy tzw. jez ,pod kompem wyskakuje blad sterownika wentylatora nadmuchu do kabiny , sprawdzone wentylatory lewy prawy dmuchaja a srodkowy czasem zaskoczy ale bardzo slabo i po chwili pada

 
 
Wojtek28
Głos rozsądku

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: Diesel
Wersja:: Exlusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Listopad 2016, 13:09   

Sie ma.

Sprawdziłeś ten przekaźnik o którym pisałem wyżej ?

Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Liczą się ludzie - nie samochody !
Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie !!!
 
 
Darkshine.

Mój samochód: C 8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Walddorf/Zabrze
Wysłany: 18 Listopad 2016, 09:15   

wyglada jak z fabryki, kable tez,nie mialem innego na podmianke ale jak pisalem dmuchawa rusza jak wykonuje test na laptopie ale nie ma mocy jak probuje zwiekszyc obroty to sie wylacza

 
 
Darkshine.

Mój samochód: C 8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Walddorf/Zabrze
Wysłany: 21 Listopad 2016, 15:10   

A wiec , rezystor dmuchawy tzw. jez znaleziony i zdemontowany , czekam na nowego jeza, przed demontazem sprawdzilem czy prad dochodzi do dmuchawy tzn pokazywac musi ponad 12V i u mnie tak bylo
umiejscowienie :
strona kierowcy w lewym rogu(podszybie) , trzeba zdemontowac oslone pod kierownica, trzeba wymontowac dmuchawe jest na 3 srubkach M5,5 i jednej M10,trzeba odkrecic wspornik szybkozlaczek po lewej str, bo blokuja wyjecie dmuchawy,odpiac wtyczki z hamulca ,sprzegla .
Po wyjeciu dmuchawy pokaze sie jezyk , trzeba wyciagnac silnik z plastikowej obudowy by mozna bylo wyciagnac jeza,silnik jest montowany na lekki wcisk
Jez jest przykrecony tez na 2 srubki M 5.5, narazie nie demontowalem jeza z obudowy, ale to nic trudnego
Dam znac gdy zmontuje to spowrotem.

 
 
Darkshine.

Mój samochód: C 8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: diesel
Wersja:: Van
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 21
Skąd: Walddorf/Zabrze
Wysłany: 24 Listopad 2016, 17:19   

Rezystor (jez) dmuchawy zmieniony , wszystko wrocilo do normy, halny wieje , wiec jakby ktos chcial mam na sell panel sterowania ten przy drazku zmiany biegow, bo kupilem ale to nie byla jego wina, wiec mam teraz dwa

 
 
darbro

Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2200
Paliwo: ON
Wersja:: EX
Rok prod.:: 2003
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 54
Skąd: W-M
Wysłany: 5 Czerwiec 2019, 11:28   

Wojtek28 napisał/a:

Głównym winowajcą okazał się niebieski przekaźnik w skrzynce pod maską po prawej stronie.
A , nawet nie sam przekaźnik , a kostka któa do niego dochodziła. Tam nie było styku.
Z tego co pamiętam , ten przekaźnik jest wewnątrz skrzynki i po zdjęciu pokrywy go nie widać

Niestety brak głównego nawiewu dopadł również mnie. Prawy, lewy nawiew pracował. winny okazał się ww przekaźnik. Z zewnątrz nie było prawie nic widać, dopiero po rozebraniu okazało się że jest nadpalony. Wymiana przekaźnika załatwiła sprawę.
Pozdrawiam

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA