Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Opadanie przodu po zgaszeniu silnika
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Czerwiec 2019, 08:05   Opadanie przodu po zgaszeniu silnika

Cześć,
Ogólnie mam nie najlepszy stan hydrauliki, ale kilka dni temu nastąpiło jego pogorszenie.
Zawsze po zgaszeniu silnika, wyczuwałem jednocześnie delikatne opuszczenie tyłu.
Ostatnio podobny efekt pojawił się z przodu, ale znacznie dramatyczniejszy w przebiegu.
W momencie odcięcia zapłonu przód auta gwałtownie obniża się o połowę wysokości.
Co zrobić, żeby zawęzić krąg podejrzanych podzespołów?
Niedawno wymieniałem przednie sfery, ale to chyba tylko przypadkowa zbieżność bo są nowe.
Od tej pory mocno usztywnił się przód, ale to chyba nie dziwne, gdyż stare były niewłaściwe bez dławików.
Konżektor "cyka" bardzo często, co kilka sekund.
Tył auta zachowuje się jak do tej pory. Do rana auto całkowicie leży na glebie.
Przekładnia kierownicza w spoczynku wydaje z siebie ciche syczenie, które ustępuje do delikatnym napięciu koła kierownicy.
Regulacja prześwitu działa, prawidłowo. Auto podnosi się z gleby zaraz po zapaleniu silnika, czy to nie świadczy o pustych sferach akumulacyjnych?
Jest jeszcze taki efekt, że tył delikatnie obniża się na moment przy wciśnięciu hamulca.
Poziom płynu stabilny, nie widać zewnętrznych wycieków.
Czy da się coś z tego wywnioskować lub przeprowadzić jakieś próby (np. przepływ w powrotach), żeby wiedzieć, od czego zacząć?

Zielony jak LHM prosi o wskazówki, pozdrawiam.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Czerwiec 2019, 15:15   

Masz wersję z ha? Jak tak to może być winny elektrozawor przedni
Cyka konzektor często czyli co ile 2-4 sekundy? 20-30sekund...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Czerwiec 2019, 20:55   

odłącz komputer od HA i zobacz czy będzie nadal tak samo.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Czerwiec 2019, 23:09   

Cyka co jakieś 5 sekund.
Obydwie wtyczki wypiąć od HA?

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Czerwiec 2019, 07:40   

tak.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 18 Czerwiec 2019, 20:02   

Po odłączeniu komputera przestał gwałtownie opadać.
Co to oznacza, trzeba czyścić regulator, da się jakoś zdiagnozować tą cewkę?
Konżektor teraz cyka co 10s.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 26 Czerwiec 2019, 07:19   

Czy jakieś elementy hydrauliki (np. regulator, konżektor, zawór hamulca....) mogą pasować od Xantii?
W dziale sprzedam, kolega MIRAS-S oferuje części do tego auta, może by mnie coś poratowało.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 13:54   

Czy takie elementy jak regulator, zawór hamulca, będą pasowały od każdego XM-a z HA, czy były różnice?

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 10 Lipiec 2019, 16:49   

raczej będą - średnice rurek różnią się dopiero za zaworem HA.
winny jest raczej elektrozawór komfortu HA przedni.
taki sam przypadek przerabiałem u brata w Xantii CTC... po wymianie i wyczyszczeniu korektorów auto reaguje na zmianę obciążenia w 3 sekundy i przestał "skakać"
sam elektrozawór można sprawdzić w prosty sposób - wykręcić go i dmuchać kompresorem... jak podasz prąd to powietrze powinno lecieć, bez prądu jest w trybie zamkniętym.
teoretycznie sprawdzić można to też miernikiem - jak jest przejście w kostce elektrozaworu między pinami to znaczy - podobno - że cewka jest dobra więc elektrozawór powinien działać... jednak znam przypadki że cewka była dobra a elektrozawór był martwy

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 12 Lipiec 2019, 12:48   

pedro napisał/a:
po wymianie i wyczyszczeniu korektorów

Można kupić jakieś nowe elementy do tego elektrozaworu komfortu , żeby zregenerować, czy tylko szukanie lepszego używanego oraz czyszczenie?
Ogólnie jest teraz bardzo twardy, czy to potwierdza diagnozę tego elektrozaworu?
Poprzedni właściciel poradził sobie z problemem twardości wkręcając sfery regulacyjne bez dławików w miejscu tych od zawieszenia.

 
 
Wodnikczek


Mój samochód: Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: dizel TD
Wersja:: hatchback bez HA
Rok prod.:: 1999
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 396
Skąd: Opole
Wysłany: 13 Lipiec 2019, 07:40   

Ja bym stawiał na zawór anty opadu:
szczegóły masz tu jak naprawić i Rozmiar o ringów do reanimacji zaworu

http://citroen.xantia.fr/...OJJEVWN600Pz3fw



66246346_2425700374368631_3150361887460294656_n.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 128,3 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA