Holendorn
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna/LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Czerwiec 2019, 15:07 C8, 2.0 16V 140km, 2006r. Czujnik temperatury silnika
Witam, mam taki oto problem. Zaczne od początku. Pokazał mi się na komputerze komunikat że katalizator poniżej wartości progowej, na diagnostyce spalin wszystko wyszło ok, więc trop prowadził do sondy lambda za katalizatorem. Udałem się więc do mechanika, on z kolei odczytał błąd temperatury silnika, zarówno na zimnym jak i przy 90 stopniach jakie pokazywała wskazówka na kokpicie komputer pokazuje że temperatura wynosi 112-115 stopni. Po wymianie czujnika na nowy żadnej poprawy, auto gaśnie i delikatnie szarpie, przypuszczam że ma to wpływ na mieszanke. Pytanie czy były w tym modelu więcej niż jeden czujnik temperatury silnika?lub jakiś inny pomysł jak to ugryźć? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
Holendorn
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna/LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lipiec 2019, 07:17
Dzięki wszystkim za pomoc...gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem to podpowiem odpowiedź. U mnie był uszkodzony sterownik silnika. Można było wymienić połowę auta, a problem by pozostał. Czasami lepiej udać się do elektronika w pierwszej kolejności.
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Lipiec 2019, 08:05
Dzięki za świadectwo prawdzie i cieszę się, że się udało rozwiązać problem.
Podaj proszę przebieg, przy którym wystąpił problem i przybliżony koszt, jeśli to nie tajemnica.
Mam ostatnio kilka problemów z moją C5 2.0i 16V (EW10A) i pecha do mechaników.
Objawy miałem podobne: P040 - zestarzenie katalizatora, dławienie przy ruszaniu, aż do zatrzymania. ASO wymieniło pompę paliwa. Samochód jest eksploatowany, ale zamula na zimno i czekam na pojawienie się błędu katalizatora... coś mi podpowiada, że rozwiązali tylko jeden problem.
Holendorn
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna/LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lipiec 2019, 11:27
Też miałem błąd katalizatora. Udałem się na stacje diagnostyczną na pomiar spalin. Wyszło idealnie więc katalizator ok. Uszkodzony ECU może pokazywać dowolne bzdury i błędy. Co do kosztów to jeszcze nie wiem, zostawiam auto w przyszłym tygodniu u specjalisty. Dam znać ale jestem przygotowany że nawet koło 1000zł jeśli trzeba będzie nowy ECU i programować go.
Holendorn
Mój samochód: Citroen C8
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna/LPG
Wersja:: 1
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 13 Lip 2018 Posty: 7 Skąd: Kraków
Wysłany: 18 Lipiec 2019, 11:29
Przebieg 150 000 jakoby, ale problem jest odkąd go mam czyli od 127 000
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010 Pomógł: 13 razy Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 491 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 18 Lipiec 2019, 14:51
Dziękuję za odpowiedź. U mnie błąd P0420 pojawił się przy 153 tys. km. Na analizatorze również w porządku. Diagnosta wykluczył katalizator. ASO twierdzi, że to wyłącznie katalizator wykluczając sondy. Kiedy wspomniałem, że gwarantowana trwałość parametrów sond to ok. 160 tys. km, to zrobili wielkie oczy i twierdzą, że sondy wymieniają TYLKO kiedy wykazane jest ich uszkodzenie. Cokolwiek to znaczy... Szukam dobrego diagnosty na Śląsku, bo chciałbym wiedzieć co szwankuje przed wymianą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum