Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
C5 Tourer - klapa tylna "zacina się" przy pełnym
Autor Wiadomość
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Czerwiec 2019, 16:12   C5 Tourer - klapa tylna "zacina się" przy pełnym

Od czasu do czasu obserwuję zjawisko "zacięcia się" klapy bagażnika ( sterowanej elektrycznie ) w pełnym otwarciu. Nie reaguje na naciskanie czerwonego klawisza, a naciskanie go wywołuje wówczas krótki sygnał dźwiękowy. Zamykanie ręczne w pierwszej fazie wymaga użycia dużej siły, co mnie niepokoi. Nie chciałbym uszkodzić mechanizmu...
Dzieje się tak oczywiście nie zawsze i raczej po dłuższym pozostawaniu klapy w otwarciu. Niestety instrukcja nic na ten temat nie wspomina...

pozdr.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 8 Czerwiec 2019, 13:02   

Nie wiem gdzie jest czujnik obecności przeszkody w tej klapie ale na nim bym się skupił w pierwszej kolejności

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Czerwiec 2019, 16:05   

A w ogóle jest takowy?
Na ogół - we wszelkiego rodzaju bramach, klapach, oknach itp. przeciążenie rozpoznawane jest gwałtownym wzrostem prądu pobieranego przez silniczek, czyli w rozpoczętej już fazie zamykania, ale tutaj faza ta nawet się nie rozpoczyna... Myślę, że to jednak coś innego (np. mechaniczne blokowanie się siłownika po jego nadmiernym wydłużeniu?) ale mimo to dziękuje za sugestie

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10 Czerwiec 2019, 12:48   

Poszukaj na klubie cytrynki było kilka tematów z klapą, są zabezpieczenia przed przycięciem po bokach, kalpa też się nie chce zamykać jak się włączy economymode.

 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Czerwiec 2019, 19:34   

Pyotrek napisał/a:
... kalpa też się nie chce zamykać jak się włączy economymode.

A widzisz, tu go pewnie mamy... To auto ostatnio więcej stoi niż jeździ, akumulator może być "zmęczony". Inna sprawa, że trochę boję się go odłączać do ładowania; pewnie wszystko się roz-programuje? Już z Pugiem 407 po odłączeniu akumulatora jest mnóstwo ustawiania, a tutaj chyba 5 razy gorzej...

 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 11 Czerwiec 2019, 19:41   

Nie, nic Ci się nie rozprogramuje, wyłącz zapłon i po 5min odepnij klemy, a na marginesie dlaczego do ładowania chcesz go odpinać?

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Czerwiec 2019, 15:09   

No nie wiem... Dotychczas zawsze sie rozprogramowywało: w Xantii i XM wprawdzie tylko zegar i radio, ale już w C3 żony i moim pugu 407 sporo: kalendarz, zegar itp. Trochę roboty z tym zawsze jest, a programowanie w PSA - niestety - do intuicyjnych nie należy ale zobaczymy...

Co do ładowania: zawsze - przynajmniej w autach z elektroniką - ściągałem którąś z klem, tak mnie kiedyś uczyli... To chyba ze względu na prostowniki "starej daty", ze zwykłym 4-diodowym mostkiem. Może przy nowoczesnych prostownikach już nie trzeba ale rozwiń ten temat, jeśli coś wiesz...
pozdr.

 
 
jaro324
Yaro


Mój samochód: C5 sedan
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: nafta
Wersja:: sedan
Rok prod.:: 2009
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 200
Skąd: Chełm
Wysłany: 16 Czerwiec 2019, 17:25   

Bez względu na rodzaj prostownika zwyczajnie podpinasz prostownik jeżeli stary z nastawnymi wartościami prądu to zapodajesz prąd równy 1/10 pojemności akumulatora i naprzód, do 10h a jak masz czas to nawet 1/20 czas dwa razy dłuższy, jak masz nowy procesorowy prostownik to nic nie robisz.Mam czwartą cytrynkę i nigdy klem nie odpinałem do ładowania.

_________________
Niech moc będzie z Wami.
 
 
Cieplik

Mój samochód: Citroen C5 Tourer
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 387
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Lipiec 2019, 11:19   

Problem rozwiązany o tyle, że - dzięki Wam - wiem dlaczego tak się dzieje. Po włączeniu silnika klapa zamyka się i otwiera jak należy. Wprawdzie nie wymieniłem jeszcze akumulatora (bo silnik "pali na dotyk" nawet po miesięcznym postoju auta) ale mam nadzieję, że na nowym będzie to funkcjonowało lepiej.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA