Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Notorycznie zapowietrzająca się pompa Lucas Epic
Autor Wiadomość
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 17 Lipiec 2019, 11:53   Notorycznie zapowietrzająca się pompa Lucas Epic

Witam
Już od dłuższego czasu walczę z zapowietrzającą się pompą Lucasa (Citroen XM 2.1TD 1997r)
Auto odpala tylko po zapodaniu samostartu w dolot, pompowanie gruszką nic nie daje. Wystarczy mała mgiełka w dolot i silnik odrazu załapuje. Przez chwilę chodzi nierówno aż do całkowitego odpowietrzenia pompy. Potem wszystko już działa wzorowo i nie czuć żadnych niedomagań. Mogę go normalnie gasić i odpalać z zapłonu. Działa to wszystko dobrze do czasu aż nie zostawię go na postoju na dłużej niż kilka godzin. Po nocy nigdy nie idzie go odpalić i wszystko zaczyna się na nowo.
Do tej pory skupiałem się na nieszczelności w układzie paliwowym. Nabiłem ciśnienia w układ, woda z mydłem w atomizerze i opryskiwałem przewody w poszukiwaniu nieszczelności. Jeden przewód za gruszką klasyfikował się do wymiany oraz popuszczał zaworek w obudowie filtra paliwa . Dodatkowo dołożyłem zawór zwrotny tuż za obudową filtra paliwa. Poprawiłem dokręcenie śrub na pompie w miejscu zasilania i powrotu w razie gdyby popuszczał na miedzianych podkładkach. Umyłem też dokładnie pompę paliwową z brudu aby obserwować czy nigdzie nie podcieka. Na powrocie w miejscu amortyzatora tętnień paliwa wstawiłem kawałek przeźroczystego łącznika aby obserwować zachowanie paliwa, które szybko spływa ustępując miejsca powietrzu, nie wiem czy to normalne ale następny krok to będzie wstawienie przeźroczystego przewodu na powrocie od pompy aby mieć lepszy obraz co tam się dzieje.
Proszę o rady na co jeszcze zwrócić uwagę, krąg się zacieśnia i modlę się aby to nie była nieszczelność w pompie.

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Lipiec 2019, 16:06   

miałem podobną przygodę...
u mnie winny był czujnik rotora który przeciekał... jak wyeliminowałem tą awarię to oringi pod akcesorami padły ( konkretnie pod jednym ) wymieniono komplet...
generalnie pompa super oszczędna ale jak coś się z nią zaczyna dziać to nie ma fachowców którzy się jej podejmą.
ja robiłem u Roberta w Rzeszowie rotor, spakowałem go w paczkę - wysłałem - on go zregenerował i po montażu śmigał jak trzeba.
P.S. wycieku z rotora z początku wcale nie widziałem - jedynie czułem ropę pod maską a wyciek znalazłem dopiero po jakimś tygodniu, był z prawej strony pompy na dole czyli w miejscu mało widocznym

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 23 Lipiec 2019, 09:23   

Wstawiłem na powrót przeźroczysty przewód od pompy aż do króćca na ścianie grodziowej i zostawiłem to na noc. Rano cały przewód był zapowietrzony, auto oczywiście nie odpala pomimo tego że przewód zasilania był pełen paliwa. Więc wszystko wskazuje na to że pompa łapie lewe powietrze bo nie trzyma podciśnienia.
Rozgrzałem samochód aby potencjalne wycieki były lepiej widoczne i zacząłem dokładnie obmacywać pompę ale była sucha. Dopiero jak zrobiłem trasę to raczyła się spocić, na samym jej dole dało się wyczuć że zbiera się paliwo. Wytarłem ją do sucha i wcisnąłem pod nią szmatę aby obserwować w którym miejscu robi się mokra, kolejna trasa i wyszło że podcieka w miejscu łączenia korpusów pompy.

 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 26 Lipiec 2019, 20:35   

Po kompleksowym uszczelnieniu pompy pozostał mi taki oring. Mógłby ktoś wskazać go na schemacie? Bo ja nie jestem w stanie go ustalić



67780872_478664326280176_2758574296409309184_n.jpg
Oring
Plik ściągnięto 15 raz(y) 108,38 KB

pompa_Lucas.jpg
Schemat
Plik ściągnięto 59 raz(y) 128,29 KB

 
 
pedro
Aktywny
Citroen Kalisz



Mój samochód: Citroen C5 X7 2.0HDi, C4 3D 1.6HDi
Poj. silnika (cm3): 2000;1600
Paliwo: Diesel
Wersja:: 163KM Sedan , VTR-3D
Rok prod.:: 20102005
SKYPE - login: pedro-kalisz
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 2346
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Sierpień 2019, 20:16   

została ci z kompletu?? jeżeli wszędzie wsadziłeś oringi to się nie przejmuj...

_________________
LEXIA/PP2000
C5 X7 2.0HDi FAP 163KM na hydro
C4 3D 1.6 HDi
kiedyś:
GSA,BX 1.4, ZX 1.8i, ZX 1.4, BX 1.9D, XM 3.0V6 ,Xantia 1.8i, Xantia 2.1TD,Xantia 1.8i+gaz,C5 2.2HDi EXCLUSIVE HB, Xsara VTS 2.0 HDi, C4 Picasso 1.6 HDi, C5 FL 2.0HDi
Kliknij"POMÓGŁ"jak tak się stało
 
 
MateuszCOMPANY


Mój samochód: Citroen Xm
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: mkII
Rok prod.:: 1997
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 32
Skąd: Powiat Malbork
Wysłany: 23 Sierpień 2019, 23:37   

Okazało się że jest z wałka koła pasowego

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA