Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 16 Wrzesień 2019, 14:25   

A znasz symbol swojego silnika: KFV czy KFU ?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Wrzesień 2019, 21:11   

tylko to znam 1.4 i 75 (TU3JP) BVM 5. Tak wychodzi z vinu. Niestety ale na silniku rzadnych oznaczeń nie znalazłem.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 16 Wrzesień 2019, 21:26   

W Peugocie 207 mam silnik 1.4 73km, i oznaczenie silnika jest już w samym vinie:WCKFV jeśli to pomoże dla cytryny..

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 16 Wrzesień 2019, 22:16   

To by się zgadzało ja mam w vin VF7FCKFVB26669647

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 08:22   

Jeśli KFV to wychodzi:
20 Nm
240 stopni

Maksymalna długość śruby do ponownego użycia
(od spodu podkładki do końca gwintu)
119 mm.

Kolejność (koło pasowe z prawej):

...8....4....1.....5....9
--O---O---O---O---O |
---------------------------|
--O---O---O---O---O |
''''7''''''3'''''''2'''''''6'''''10

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 09:42   

Dzięki a jest szansa na dokręcanie samym kluczem dynamometrycznym bo mój kątomierz wyzionął ducha.

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 17:14   

Nie mogę edytować. może ktoś jeszcze podpowiedzieć czy w moim aucie występuje uszczelka miski olejowej czy silikon. W żadnym katalogu nie ma uszczelki.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:24   

Bez klucza dynamometrycznego będzie niezgodnie z zaleceniami producenta.
To są śruby z elastycznym rdzeniem i klucz służy do wywołania takiego samego napięcia wstępnego na wszystkich śrubach. Właściwy docisk następuje po dokręceniu o kąt. Bez pierwszego etapu drugi etap może zakończyć się nierównym dociskiem głowicy.
20 Nm to nie jest dużo. Można użyć np 0,5m rurki i wagi sprężynowej do wskazania 4Kg.

Jak uszczelki miski nie ma w katalogach to może jej nie było. W każdym z przypadków można użyć silikonu do misek.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Piasek
Aktywny



Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 536
Skąd: CRA
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:27   

W moich 1.1 nie ma. Widać masę uszczelniającą.
Reinz ma coś podobnego do Dirko a jest połowę tańsze.

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:34   

Cytat:
Dziękuję tylko ja klucz dynamometryczny mam tylko kątomierz się rozsypał, to muszę ogarnąć nowy.
No własnie nie mam w katalogu uszczelki, a uszczelkach elring znalazłem pasującą i zastanawiam się czy kupić czy silikon, był silikon ale nieudolnie bo przeciekało.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:44   

Peugeot żony ma też miskę(silnik KFV) na silikon bo wymieniałem kiedy od soli niemieckiej zaczęło się pocić przy korku na zgrzewie blachy.tubka reinzosil wystarczy.Klucze dynamometryczne też mają kątomierz;)Ale myślę że jak zapadka ustawiona na 20nm przepuści to chyba dość,wstępnie wszystkie w kolejność zalecanej można zrobić na 15nm. Jak się mylę co do klucza proszę mnie poprawić

 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:58   

Takie coś znalazłem https://www.autodoc.pl/cz...fc/122682-1-4-i
Pierwsza pozycja blok jak u mnie aluminiowy. Reszta silikony.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 21:06   

tomcio132, Zajrzysz od spodu to będzie widać czy fabrycznie był silikon ,czy uszczelka,ja też te uszczelkę znalazłem a miałem na silikon i nowa na silikon też została założona,aby olej był wlany następnego dnia bo nie było pośpiechu..

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 587
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 23:24   

Dokładnie tak jak mówisz, mogą być fabryczne wersje tego samego silnika z uszczelką lub silikonem.
Tak np. jest w XM-enach. Dwulitrowa z klimą miała aluminiową miskę i silikon, natomiast bez klimy była stalowa miska i uszczelka.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
tomcio132

Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019
Posty: 16
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 18 Wrzesień 2019, 21:45   

W serwisie citroena stwierdzili że ma być silikon, uszczelka jest do innego bloku.
Następne pytanie ma ktoś schemat demontażu pompy oleju bez demontażu nie wyjmę tłoka.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA