_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
tomcio132
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019 Posty: 16 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 09:42
Dzięki a jest szansa na dokręcanie samym kluczem dynamometrycznym bo mój kątomierz wyzionął ducha.
tomcio132
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019 Posty: 16 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 17:14
Nie mogę edytować. może ktoś jeszcze podpowiedzieć czy w moim aucie występuje uszczelka miski olejowej czy silikon. W żadnym katalogu nie ma uszczelki.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 587 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:24
Bez klucza dynamometrycznego będzie niezgodnie z zaleceniami producenta.
To są śruby z elastycznym rdzeniem i klucz służy do wywołania takiego samego napięcia wstępnego na wszystkich śrubach. Właściwy docisk następuje po dokręceniu o kąt. Bez pierwszego etapu drugi etap może zakończyć się nierównym dociskiem głowicy.
20 Nm to nie jest dużo. Można użyć np 0,5m rurki i wagi sprężynowej do wskazania 4Kg.
Jak uszczelki miski nie ma w katalogach to może jej nie było. W każdym z przypadków można użyć silikonu do misek.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen C3
Poj. silnika (cm3): 1124
Paliwo: benzyna
Wersja:: HB
Rok prod.:: 2005 Pomógł: 11 razy Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 536 Skąd: CRA
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:27
W moich 1.1 nie ma. Widać masę uszczelniającą.
Reinz ma coś podobnego do Dirko a jest połowę tańsze.
tomcio132
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019 Posty: 16 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:34
Cytat:
Dziękuję tylko ja klucz dynamometryczny mam tylko kątomierz się rozsypał, to muszę ogarnąć nowy.
No własnie nie mam w katalogu uszczelki, a uszczelkach elring znalazłem pasującą i zastanawiam się czy kupić czy silikon, był silikon ale nieudolnie bo przeciekało.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 19:44
Peugeot żony ma też miskę(silnik KFV) na silikon bo wymieniałem kiedy od soli niemieckiej zaczęło się pocić przy korku na zgrzewie blachy.tubka reinzosil wystarczy.Klucze dynamometryczne też mają kątomierz;)Ale myślę że jak zapadka ustawiona na 20nm przepuści to chyba dość,wstępnie wszystkie w kolejność zalecanej można zrobić na 15nm. Jak się mylę co do klucza proszę mnie poprawić
tomcio132
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019 Posty: 16 Skąd: Pszczyna
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015 Pomógł: 175 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4265 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 21:06
tomcio132, Zajrzysz od spodu to będzie widać czy fabrycznie był silikon ,czy uszczelka,ja też te uszczelkę znalazłem a miałem na silikon i nowa na silikon też została założona,aby olej był wlany następnego dnia bo nie było pośpiechu..
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 587 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Wrzesień 2019, 23:24
Dokładnie tak jak mówisz, mogą być fabryczne wersje tego samego silnika z uszczelką lub silikonem.
Tak np. jest w XM-enach. Dwulitrowa z klimą miała aluminiową miskę i silikon, natomiast bez klimy była stalowa miska i uszczelka.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
tomcio132
Mój samochód: Citroen c3
Poj. silnika (cm3): 1400
Paliwo: Benzyna
Wersja:: C3
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 16 Sie 2019 Posty: 16 Skąd: Pszczyna
Wysłany: 18 Wrzesień 2019, 21:45
W serwisie citroena stwierdzili że ma być silikon, uszczelka jest do innego bloku.
Następne pytanie ma ktoś schemat demontażu pompy oleju bez demontażu nie wyjmę tłoka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum