Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
"Depollution faulty" na LPG.
Autor Wiadomość
ararz

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 17 Grudzień 2016, 20:21   "Depollution faulty" na LPG.

Witam,

Dopiero co pozbyłem się wycieku między skrzynia a silnikiem (cieknący "brok") a teraz mam kolejny problem.
Od kilku dni zauważyłem, że obroty jałowe rozgrzanego silnika na LPG są nierówne, podczas przyspieszania czuć, że samochód nie jedzie jak powinien (wypadanie zapłonów). Sytuacja ta ma miejsce tylko przy jeździe na LPG. Dodam, że instalacja gazowa ma przebieg około 10 tys (wtryski LPG AC W01). Około 2 tyg temu byłem na przeglądzie LPG, gazownik stwierdził, że wszystko jest ok. W sytuacji gdy stoje w korku i samochód złapie temperaturę (około 90 stopni) wyskakuje błąd "Depollution faulty" i ewidentnie silnik pracuje na 3 cylindrach. Podpiąłem samochód do ELM2 i wyskoczył błąd P0304.
Wystarczy, że samochód trochę ostygnie i problem znika. Podkreślam, że na PB wszystko jest ok.
Zastanawiam się czy przyczyną mojego problemu może być uszkodzona cewka. W przypadku gdy cewka się nagrzeje i pracuje na LPG zaczynają się problemy.
Druga opcją jaką biorę pod uwagę może być coś związane z instalacją LPG (wtryski lub coś innego).
W przyszłym tygodniu wybieram się do innego gazownika i mam nadzieję, że wtedy będę wiedział więcej.
Jak myślicie czy muszę się szykować na zakup nowej cewki?

Pozdrawiam.

 
 
Pyotrek

Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Grudzień 2016, 03:57   

Jeśli na PB jest ok, to szukaj przyczyny w złym ustawieniu gazu, może być że faktycznie cewka lub świeca zaczyna niedomagać na gazie.
Najlepiej by było podłączyć pod Lexię i sprawdzić który cylinder niedomaga, wtedy można np zamienić cewki miejscami i sprawdzić czy objaw przeniósł się razem z cewką.

 
 
ararz

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 19 Grudzień 2016, 06:28   

Zapomniałam dodać, że świece już zmieniłem i niestety problem pozostał dalej.

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Pomógł: 176 razy
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 19 Grudzień 2016, 08:36   

ararz napisał/a:
W przyszłym tygodniu wybieram się do innego gazownika

:one: to będzie najlepsze rozwiązanie :one:
Co do wymian i inwestowania to wstrzymaj się do kolejnej wizyty u gazownika... jeżeli na Pb chodzi cacy to jest tu ewidentny problem po stronie LPG.

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Grudzień 2016, 18:04   

Ja uważam, że sa trzy opcje

- świeca na 4 cylindrze
- cewka zaponowa
- wtrysk LPG na 4 cylinrze, czyli listwa do czyszczenia, regulacji lub wymiany.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
Czykwins

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna/LPG
Wersja:: Berline
Rok prod.:: 2001
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 248
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Grudzień 2016, 19:53   

Ja powiem tak - miałem podobne sytuacje i nie da się z całą pewnością stwierdzić czy wina jest po stronie benzyny czy gazu bo oba układy sa połączone (kiedyś miałem problem z niedziałającym wtryskiwaczem na gazie i benzynie chodził nierówno - okazało się że jak odpalę auto na benzynie to jest ok, jak przełączę na gaz to nie ok a potem na benzynę to też nie ok - bo benzyna coś tam pobierała z komputera gazowego - dopiero po wyłączeniu auta wracałem do punktu pierwszego).
W twoim wypadku rzeczywiście jak piszą pozostali wydaje się być problem w LPG i ja też miałem antipollution faulty i chyba ten numer błędu. Mój gaziarz (którego mocno polecam) powiedział mi że nie ustawi mi gazu bo gaz się adaptuje do benzyny a ta jest źle ustawiona. Więc najpierw musiałem przejechać około 200 km na benzynie żeby mapa się zapisała i wtedy na jej podstawie gaziarz ustawił mi mapę gazu i jest ok ponad rok. Rok przed tym wydarzeniem miałem podobną sytuację - czyli co około półtorej roku mam podobnie i dobra regulacja gazu pozbywa się tego błędu ale dopiero po ustawieniu mapy benzyny. To jest moje doświadczenie - oczywiście może się okazać że coś innego jednak u ciebie nie jest do końca sprawne i to się dopiero okaże w dalszych testach.

 
 
patryk_85

Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: C5
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Otwock
Wysłany: 20 Grudzień 2016, 11:01   

__Robert__ napisał/a:
Ja uważam, że sa trzy opcje
- świeca na 4 cylindrze
- cewka zaponowa
- wtrysk LPG na 4 cylinrze, czyli listwa do czyszczenia, regulacji lub wymiany.

Masz na myśli dokładnie 4 cylinder czy na jednym z czterech cylindrów?
Też ostatnio mam ten sam problem i zastanawiam się jak to sprawdzić.
Problem pojawił się po wymianie wtrysków LPG, wcześniej były MED które już się zużyły, teraz wstawiłem keihiny (używane, po czyszczeniu) i zaczął się problem. Wcześniej na MED problem z depollution też się pojawiał, ale czyszczenie wtrysków i porządne ustawienie pomagało. Na obecnych keihinach już 2 razy było wszystko ustawiane, wtryski wydają się ok, moi gazownicy (jedni z najlepszych z lgp-forum) podejrzewają sterownik omegas.

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Grudzień 2016, 20:34   

Błąd P0304 dotyczy 4 - rtego cylindra, więc o ten cylinder mi chodzi.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
ararz

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: PB+LPG
Wersja:: Liftback
Rok prod.:: 2005
Dołączył: 06 Paź 2016
Posty: 11
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Grudzień 2016, 10:19   

Wygląda na to że problem jest już rozwiązany.
Podjechałem do innego gazownika i stwierdził on ze rozjechaly się ustawienia LPG. 15 minut ustawień, 40 zł wydatku i jak narazie wszystko jest ok.

 
 
__Robert__
Aktywny



Mój samochód: Citroen C5 X7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Pb + LPG
Wersja:: Kombi
Rok prod.:: 2008
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 1409
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Grudzień 2016, 21:52   

Jeżeli rozjechały się mapy wtrysku Pb to należałoby zrobić autoadaptacje, pojeździć chociaż te 50 km na Pb ( zebrac mapy Pb ) i dopiero wtedy regulować LPG.

_________________
Zapraszam na diagnostykę komputerową - LEXIA
Pozdrawiam
Robert
 
 
CITROEN 2006
CITROEN 2006

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 6
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 1 Październik 2019, 14:27   

kolego co było z tym ''brokiem''

 
 
CITROEN 2006
CITROEN 2006

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 6
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 1 Październik 2019, 14:35   

Ararz jak skasowałeś ten wyciek.Ja już dwa uszczelniacze wymieniłem na wale
i dalej cieknie.Koledzy a miał ktoś problem z popiskiwaniem w okolicach sprzęgła lub ze skrzyni.

 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 146
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Październik 2019, 16:38   

CITROEN 2006 napisał/a:
Ararz jak skasowałeś ten wyciek.Ja już dwa uszczelniacze wymieniłem na wale
i dalej cieknie.Koledzy a miał ktoś problem z popiskiwaniem w okolicach sprzęgła lub ze skrzyni.

Brok to nie uszczelniacz. Brok jest metalową zaślepką otworu technologicznego po produkcyjnego, zazwyczaj Brok koroduje i tworzy się nieszczelność.

 
 
CITROEN 2006
CITROEN 2006

Mój samochód: citroen c5
Poj. silnika (cm3): 1749
Paliwo: benzyna/gaz
Wersja:: hatchback
Rok prod.:: 2006
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 6
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2 Październik 2019, 09:46   

Wiem co to jest uszczelniacz a co brok,ale do tej pory skupiałem się na uszczelnieniu wału
a dopiero na forum dowiedziałem się o broku, z którego też może cieknąć.
A czy ktoś spotkał się z tym żeby ciekło też spod miski olejowej i koło zamachowe
wyrzucało na zewnątrz.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Pomógł: 175 razy
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4265
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 2 Październik 2019, 13:12   

CITROEN 2006, A nie leci z uszczelniacza wału i rzuca na sprzęgło,niekiedy mechanicy puki sucho przy remoncie sprzęgła tego nie wymieniają a potem są efekty po czasie bo swoje już nakręciło..chyba że przedmuchało między blokiem a miską i ciśnienie wewnątrz wypycha olej..Ale sam takiego efektu nigdy nie miałem,prędzej wymieniłem miskę olejową bo na zgrzewach(pod uchwyt osłony silnika) i rdza zaczęło się pocić

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA