Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przewodów hydraulicznych
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 5 Wrzesień 2019, 12:17   Wymiana przewodów hydraulicznych

Dzień dobry,
Wjechałem niedawno swoim XMenem na kanał i delikatnie mówiąc, zaniepokoił mnie stan przewodów hydraulicznych. Nic jeszcze nie cieknie, ale kilka przewodów jest mocno skorodowanych.
Chciałbym zwrócić się do osób doświadczonych w sprawie dorabiania przewodów o wszelkie porady.
Jakie miedziane rurki nadają się jako zamienniki oryginalnych, czy można dać jakieś wzmocnione?
Jakie końcówki?
Czy polecacie jakieś konkretne przyrządy do zarabiania końcówek? Wiem, że profesjonalne się sprawdzą, ale czy te amatorskie też się nadadzą do kilku rurek, czy nie zawracać sobie nimi głowy?

Pozdrawiam.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrzesień 2019, 18:03   

najlepsza opcja to kupić gotowe przewody od PWPW
http://www.wotkta.pwpnet.pl
Są to zazwyczaj rurki miedziane 3.5mm
Do zestawu potrzebujesz jeszcze uszczelki na koncówki każdego przewodu.
PW podajesz tylko długości i średnice. Długość odmierzasz za pomocą sznurka . Jak wyjdzie deczko za długie to zawiniesz świński ogon.
Przyrząd do zarabiania kosztuje ponad 1500 zł. Chciałem zrobić swój kilka lat temu, ale nie było chętnych, a dla 1 sztuki nie warto zawracać głowy.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 578
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 08:23   

Szkoda, że nie mają zestawu do XMena.
Masz może jakieś linki do tych uszczelek?
Citroen ma jakieś własne specjalne końcówki?
Jak wymieniałem kiedyś przewód hamulcowy w zwykłym aucie to nie było uszczelek.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
wojtis1990
Mechanik
Kudyba Wojciech



Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 230 razy
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 4381
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 08:33   

arturromarr napisał/a:
Masz może jakieś linki do tych uszczelek?

Są w salko ale można też zrobić albo wykorzystać stare. To jest nic innego jak kawałek gumowej rurki.
arturromarr napisał/a:
Citroen ma jakieś własne specjalne końcówki?

Dokładnie tak, zwykłą zarabiarką nie zrobisz przewodów.
Cytat:
Jak wymieniałem kiedyś przewód hamulcowy w zwykłym aucie to nie było uszczelek.

W hydro jest troszeczkę inaczej.

Zapytaj w firmie WP, a jak nie to mierz wszystkie przewody, albo długości z SB i dorobią.
Możesz zagadać z Kemsey, ma maszynkę i jak znajdzie czas to może ci zrobić przewody.

Ja wymieniałem tylko te tragiczne przewody, jak jest lekka korozja to czyściłem i malowałem.

_________________
Google album XM
Google album Picasso
Google album Mitsubishi MT1601D 4X4
Google album TZ4K14
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA