Dzień dobry,
Wjechałem niedawno swoim XMenem na kanał i delikatnie mówiąc, zaniepokoił mnie stan przewodów hydraulicznych. Nic jeszcze nie cieknie, ale kilka przewodów jest mocno skorodowanych.
Chciałbym zwrócić się do osób doświadczonych w sprawie dorabiania przewodów o wszelkie porady.
Jakie miedziane rurki nadają się jako zamienniki oryginalnych, czy można dać jakieś wzmocnione?
Jakie końcówki?
Czy polecacie jakieś konkretne przyrządy do zarabiania końcówek? Wiem, że profesjonalne się sprawdzą, ale czy te amatorskie też się nadadzą do kilku rurek, czy nie zawracać sobie nimi głowy?
Pozdrawiam.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
diodalodz
Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 349 Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrzesień 2019, 19:03
najlepsza opcja to kupić gotowe przewody od PWPW
http://www.wotkta.pwpnet.pl
Są to zazwyczaj rurki miedziane 3.5mm
Do zestawu potrzebujesz jeszcze uszczelki na koncówki każdego przewodu.
PW podajesz tylko długości i średnice. Długość odmierzasz za pomocą sznurka . Jak wyjdzie deczko za długie to zawiniesz świński ogon.
Przyrząd do zarabiania kosztuje ponad 1500 zł. Chciałem zrobić swój kilka lat temu, ale nie było chętnych, a dla 1 sztuki nie warto zawracać głowy.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 593 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 09:23
Szkoda, że nie mają zestawu do XMena.
Masz może jakieś linki do tych uszczelek?
Citroen ma jakieś własne specjalne końcówki?
Jak wymieniałem kiedyś przewód hamulcowy w zwykłym aucie to nie było uszczelek.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992 Pomógł: 230 razy Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4384 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Wrzesień 2019, 09:33
arturromarr napisał/a:
Masz może jakieś linki do tych uszczelek?
Są w salko ale można też zrobić albo wykorzystać stare. To jest nic innego jak kawałek gumowej rurki.
arturromarr napisał/a:
Citroen ma jakieś własne specjalne końcówki?
Dokładnie tak, zwykłą zarabiarką nie zrobisz przewodów.
Cytat:
Jak wymieniałem kiedyś przewód hamulcowy w zwykłym aucie to nie było uszczelek.
W hydro jest troszeczkę inaczej.
Zapytaj w firmie WP, a jak nie to mierz wszystkie przewody, albo długości z SB i dorobią.
Możesz zagadać z Kemsey, ma maszynkę i jak znajdzie czas to może ci zrobić przewody.
Ja wymieniałem tylko te tragiczne przewody, jak jest lekka korozja to czyściłem i malowałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum