Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
3.0 v6
Autor Wiadomość
niunio24

Mój samochód: citroen c 5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: benzyna
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 31
Skąd: lublin
Wysłany: 28 Wrzesień 2019, 13:08   3.0 v6

Witam serdecznie,mam do was forumowicze pytanie .Po głowie chodzi mi c5 3.0 v6 automat benzyna po lifcie, jak sie sprawuje ten silnik : koszty utrzymania ,spalanie ,usterki proszę o podpowiedzi :-)

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 00:04   

Mam trzecia 3.0 v6 i do tego w automacie. Silnik trwaly, moc wystarczajaca, ale duze zuzycie paliwa. Generalnie problemy z wyciekiem oleju i w starszych, z wiekszym przebiegiem rowniez z Vanosami. Olej lubi wyciekac spod pokryw zaworowych, pomaga tylko wymiana na nowe (brak dostepnych uszczelek, tylko nowe pokrywy) , zadne klejenie nie pomaga. Koszty utrzymania nie sa niskie: kpl rozrzad kosztuje majatek, do tego cewki zaplonowe, itp.
Czesto problematyczne sa skrzynie biegow (AM6) majace problem ze sterownikiem hydraulicznym. Mam 126 tys i juz problem ze zmiana biegow , szczegolnie przy szybkim przyspieszaniu. Konieczna naprawa, albo wymiana na nowy. W poprzednich C5 podobny problem. Szkoda, ze nie bylo skrzyni AL4 w FL.
Ze wzgledu na duze zuzycie paliwa (srednie okolo 12.0 l ) warto przejsc na gaz, ale do tego trzeba kumatego gazownika, bo zle zamontowana i wyregulowana instalacja przyspozy wielu problemow.
Wszystkie te minusy wynagradza jazda w komforcie i ze swiadomoscia , ze pod noga jest ponad 200 KM (211). Silnik przyjemnie mruczy, w aucie cisza , a po wcisnieciu gazu zrywa sie jak kot do skoku . Warto szukac aut z malym przebiegiem, bo powyzej 200 tys motor przecieka. Jak dba sie o serwis i dobry olej mozna naprawde duzo przejechac bez wiekszych usterek.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Wrzesień 2019, 23:06   

Wersji silnikowych nie będę doradzał, kiedyś marzyłem o 3.0, ale skończyło się na 2.0i z AL4. Przy decyzji o skrzyni biegów trzeba zauważyć, że AL4 jest prostsza, i być może mniej problematyczna, ale jest głośna powyżej 130km/h. To może być irytujące. Poza tym, polecam. Dynamiczna wymiana oleju co 60kkm i 0 problemów.
A silnik 2.0i ma u mnie średnie spalanie na pozimie 10 litrów, więc niewiele mniej niż 3.0. Za to różnica mocy nieporównywalna.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
eddek

Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: PB + LPG
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 2001
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 33
Skąd: Słupsk
Wysłany: 14 Październik 2019, 22:00   

dejnekomirek napisał/a:
Olej lubi wyciekac spod pokryw zaworowych, pomaga tylko wymiana na nowe (brak dostepnych uszczelek, tylko nowe pokrywy) , zadne klejenie nie pomaga. .

Wystarczy umiejętnie kleić. :)
Dobrze odtłuścić i zostawić starą uszczelkę. Nie dokręcać od razu do końca (8-10 Nm), ale do pierwszego oporu i zostawić na kilkadziesiąt minut, aby klej zrobił się gumowaty i nie wyciekł na boki.
Dodam, że są aż 4 pokrywy zaworów: dwie metalowe i dwie plastikowe.
Najlepiej nie pałować tego silnika, bo to od bardzo wysokiej temperatury robią się nieszczelności (mimo, że XFX posiada fabryczną chłodnicę oleju!).

Ja mam w manualu, więc nie wypowiem się co do ASB.
Słyszałem jedynie, że jest leniwa i szkoda marnować potencjału tego silnika. W manualu trochę brakuje 6 biegu, gdy lubimy jeździć >150 km/h.

 
 
dejnekomirek
Mechanik
Technik samochodowy


Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek
Pomógł: 204 razy
Dołączył: 25 Maj 2013
Posty: 2735
Skąd: Duisburg
Wysłany: 15 Październik 2019, 08:21   

Cytat:
Dodam, że są aż 4 pokrywy zaworów: dwie metalowe i dwie plastikowe.

Dziwne, ale ja we wszystkich mialem i mam wszystkie pokrywy metalowe. A klejenie jest skuteczne na tydzien - potem jest juz tylko gorzej. Uzywalem masy odporne nawet do 300 stopni. W tym ostatnim ( 128 tys) na razie jest sucho, 0 wyciekow.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA