Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła mijania, problemy z włączeniem.
Autor Wiadomość
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 16 Październik 2019, 09:27   Światła mijania, problemy z włączeniem.

Czasami nie chcą się włączyć światła mijania w moim aucie.
Dzieje się to sporadycznie, ale jest sporym problemem, bo nie mogę bez nich odjechać.
Światła pozycyjne i drogowe działają wtedy bez problemu. Jednak gdy włączam światła mijania, to gaśnie podświetlanie klimatyzacji i mimo wielokrotnych prób załączenia nic się nie dzieje.
Mam wrażenie, że za którymś razem pomaga przekręcanie stacyjki.
Spotkał się ktoś z takim zjawiskiem?
Jak awaryjnie włączyć te światła (zewrzeć jakiś przekaźnik)?
Martwię się, że problem będzie się nasilał, więc przydałoby się rozwiązanie, lub wskazówka gdzie szukać usterki.

Proszę o wszelką pomoc i pozdrawiam.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
wojtekadam

Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 146
Skąd: Lublin
Wysłany: 16 Październik 2019, 10:07   

Witam. Masz uszkodzony przełącznik zespolony przy kierownicy. Pozdrawiam.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 16 Październik 2019, 10:44   

To by się wydawało najprostsze, tylko dziwi mnie czemu gaśnie podświetlanie na panelu klimatyzacji, jakby problem był bardziej złożony.
Czy przełącznik zespolony trudno się wymienia, trzeba zdejmować kierownicę?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Październik 2019, 11:46   

Możesz zabudować sobie automatyczny włącznik świateł, lub taki moduł dziennych świateł, do którego link wczoraj podałem w wątku o Xantii: https://www.youtube.com/watch?v=4cciL8B4S68
Będą tego dwa plusy:
- oszczędzisz przełącznik,
- będziesz miał światła i de facto kontrolę ładowania.
Jedyny minus jaki widzę to ingerencja w klasyka.

Natomiast problem, który masz i tak należy zdiagnozować i rozwiązać.
Nieprawidłowe działanie wyłącznika zespolonego jest moim zdaniem dużo mniejszym problemem niż nieprawidłowe działanie stacyjki. Oba te elementy mogą być wypracowane.
W ZX miałem kiedyś tak, że przy włączeniu ogrzewania tylnej szyby wylatywało zupełnie działanie nawiewu. Pomogła rozbiórka, przeczyszczenie i ponowne złożenie stacyjki. Zacząłbym od schematu i kontroli działania multimetrem.

EDIT:
To może pomóc: http://galeria.mud.pl/pic...90/category/858







_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 16 Październik 2019, 13:05   

Moim zdaniem masz dwa odrębne problemy, pierwszy przekaznik i gniazdo świateł mijania nad prawą lampą. Jeden pin będzie wygrzany i dlatego losowo działa. Drugi to również problem z wygrzaniem ale tym razem gniazda bezpiecznika 30A w małej czarnej skrzyneczce przy puszce filtra powietrza. Trzeba odciąć brązowy przewód, który wchodzi do tej puszki i jest zakończony białą wtyczką (bezpośrednio pod gniazdem bezpiecznika) i przylutować do niego nowe gniazdo (polecam kupić typu MAXI) , drugi koniec do klemy plusowej akumulatora.

 
 
diodalodz

Mój samochód: Citroen XM mk1
Poj. silnika (cm3): 3000
Paliwo: LPG+PB
Wersja:: Exclusive
Rok prod.:: 1992
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 349
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Październik 2019, 00:18   

i Kemsey moim zdaniem ma rację. Szczególnie przekaźnik nad prawą lampą. Nie obędzie się bez wymiany podstawki i nowego przekaźnika. To stała impreza w XM.

 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Październik 2019, 12:38   

Ten przekaźnik by się zgadzał, bo jeśli działają światła drogowe to sterowanie świateł mijania przeszło przez stacyjkę, przełącznik 210 (wg schematu wyżej) aż do 211. Wygląda na to, że +12V po przełączniku 210 powinno dochodzić do przekaźnika 825. Wtedy przełącznik i stacyjka są ok.

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 17 Październik 2019, 22:20   

Dziękuję za odpowiedzi.
Teraz jak nazłość, światła działają bez żadnych problemów.
Nad lampą mam dwa zielone przekaźniki, obydwa są od świateł mijania?
Najbardziej mnie dziwi, że podczas awarii świateł gaśnie całkowicie panel klimatyzacji (wyświetlacz).
Jest wtedy w takim stanie jak po przekręceniu kluczyków, ale przed zapaleniem silnika.
Jak silnik już pracuje, panel zaczyna świecić, włączenie świateł mijania podczas ich awarii powoduje zgaszenie panelu jak podczas niepracowania silnika. Nie chodzi mi o przygaszenie świecenia, tylko jakby całkowicie klima się wyłączała wtedy. Czy sterowanie klimatyzacji i światła mijania mają jakieś wspólne obwody?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 17 Październik 2019, 22:56   

arturromarr, Zacznij od modernizacji zasilania climatronic'a - klimy
To wszystko, całe sterowanie - jest podłączone jak na choince - w szereg ;)

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
jarulis
Mechanik



Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: Benzyna
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2010
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 491
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 17 Październik 2019, 23:10   

Jeden przekaźnik jest od postojowych, drugi mijania. Tak mi się wydaje patrzac na schemat ;)
Natomiast przejrzeć je trzeba, choćby po to, żeby styki przeczyścić.
Oprócz bolączek konkretnych, o których wypowiedzieli się inni własciciele XM, są jeszcze problemy typowe związane z wiekiem jak korozja...

_________________
Pozdrawiam! Jarek

https://www.pajacyk.pl/#index
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 23 Październik 2019, 11:31   

Coś jest z zasilaniem po przekręceniu stacyjki idącym do przycisków sterujących.
Dzisiaj zgasły mi światła mijania w ten sam sposób jak włączyłem światła przeciwmgielne.
Gdzieś mam zaśniedziały styk pewnie, może na przegrodzie silnikowej?
Teraz zamówiłem moduł automatycznie włączający światła. Jest to obejście problemu, ale wcześniej już o tym myślałem.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Kemsey

Mój samochód: XM2.0 TCT, CX 25 TRD TURBO2
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel, benzyna
Wersja:: hachback
Rok prod.:: 1996
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 405
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Październik 2019, 18:28   

Drugi przekaznik nad lampą po prawej jest od tempomatu.

 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 26 Listopad 2019, 10:31   

Było dłuższy czas dobrze, więc nie było jak szukać usterki, ale ostatnio znowu się pojawiła.
Teraz trochę więcej zaobserwowałem. Problem jest z przekaźnikiem, (albo układem, który wyzwala jego cewkę) pod schowkiem w desce rozdzielczej. W momencie wadliwego włączenia świateł słychać ten przekaźnik i jednocześnie gaśnie panel klimatyzacji. Po jakimś czasie przekaźnik znowu "cyka" i zasilanie panelu wraca. Kolejne próby włączenia świateł powtarza sytuację (światła się nie zapalają i panel klimatyzacji gaśnie). Dopiero ponowne uruchomienie silnika powala włączyć światła i nie odłącza klimatyzacji. Czemu ponowne uruchomienie silnika pomaga? Martwię się, że za jakiś czas światła nie zapalą się nawet po kolejnych uruchomieniach silnika.
Wygląda mi to na uszkodzenie układu, który pozwala załączyć światła mijania i klimatyzację po uruchomieniu silnika (po pojawieniu się ładowania), czy dobrze myślę?
Czy faktycznie światła i klimatyzacja są odłączane wspólnym przekaźnikiem podczas rozruchu?
Może napięcie ładowania jest niskie albo układ się rozregulował i po włączeniu świateł spada napięcie i są rozłączane. Może też jakiś styk jest zaśniedziały i dlatego spada napięcie, co układ interpretuje jako rozruch?

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Ostatnio zmieniony przez arturromarr 26 Listopad 2019, 10:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robson


Mój samochód: citroen XM 2,5TD /Xsara 1,4HDI/C4GP 2,0HDI
Poj. silnika (cm3): 2446/1398/1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: exclusive/std/exclusive
Rok prod.:: 27
SKYPE - login: citroen.org.pl
Pomógł: 102 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 5038
Skąd: Środa Śląska
Wysłany: 26 Listopad 2019, 10:35   

arturromarr, Sprawdź napięcie ładowania i będziesz wiedział co dalej....

_________________
XManiak
Proszę nie pisać do mnie na PW w sprawach technicznych. Od tego jest forum! Chętnie pomogę (jeżeli jestem w stanie), a przy okazji inni z tego będą mogli skorzystać.
 
 
arturromarr
Aktywny



Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 592
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 28 Listopad 2019, 00:04   

13,5V na wolnych obrotach,
13,6V na obrotach,
13,4V z włączonymi światłami mijania, bez względu na obroty.
Chyba układ wykrywający ładowanie powinien działać dla takiego napięcia.

_________________
Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA