Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 3 Styczeń 2020, 08:24 xm ll 2,1td problem ze skrzynią na biegu wstecznym
Witajcie
Wczoraj rano dość mocno zdziwiłem się zachowaniem auta, mianowicie przy cofaniu, czuć hamowanie silnika, lecz nie jednostajne, pulsacyjne z różną siłą. Gdy rozpędzę go trochę bardziej i puszczę pedał gazu to koła stają w miejscu.
Przy jezdzie do przodu przy dużym obciążeniu silnika (np puszczenie auta swobodnie, by mógł wyhamować na 1) słychać wycie, którego kiedyś nie było. To raczej nie jest odgłos samej skrzyni gdyż ją słychać osobno, nie wydaję dziwnych dzwięków. Czy to może być problem w mechanizmie różnicowym?
Dodam, że przy wybiciu wstecznego na luz auto jedzie normalnie, więc musi być to problem z napędem.
Mam też spore luzy na dzwigni zmiany biegów, ale czy rozwalona poducha może blokować koła?
Nigdy też nie zmieniałem oleju w skrzyni i nie wiem czy wcześniej był zmieniany, auto ma 330tys przebiegu. Czy jego ewentualny niski stan może robić takie problemy? Czasem jest delikatny problem wrzucić np 2, ale to może być wina zle wyregulowanej dzwigni zmiany biegów, którą ostatnio ruszałem, aby zmniejszyć luzy.
Szukam jakiegokolwiek punktu zaczepienia, który może powodować ten problem, liczę na Wasze rady
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 3 Styczeń 2020, 13:28
Zacznij od wymiany oleju w skrzyni. Po pierwsze będziesz wiedział, że jest właściwy, po drugie wykonasz pierwszą diagnozę sprawdzając co i ile zleci. Jeśli coś się dzieje z kołami zębatymi w skrzyni, to powinny być opiłki metalu w oleju.
Na rozgrzanej (po jeździe) i zimnej (przed jazdą) takie same objawy?
Na skręconych i prostych kołach tak samo?
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 3 Styczeń 2020, 14:20
Tak zrobię
Niezależne czy ciepły czy zimny, proste i skręcone koła bez różnicy. Cały czas ten sam objaw.
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 8 Styczeń 2020, 09:00
Olej wymieniony, był stary, brudny, metaliczny. Na korku było to:
Mój samochód: Citroen C1
Poj. silnika (cm3): 998
Paliwo: PB
Wersja:: 5d
Rok prod.:: 2007 Pomógł: 32 razy Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 1096 Skąd: Brodnica
Wysłany: 8 Styczeń 2020, 11:27
Szukaj innej skrzyni biegów. Skoro na korku było tyle opiłków, to ile musiało ich być w oleju. Ewidentnie coś w środku umarło.
_________________ Diagnostyka komputerowa w kujawsko pomorskim:
- LEXIA/PP2000
- VOLVO VIDA/DICE
- Uniwersalny diagnoskop
- Serwis i regulacje instalacji LPG
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 8 Styczeń 2020, 17:16
Rozumiem. Z tego co udało mi się znalezć moja skrzynia to: ME/5 20 GM 31. Czy to któraś z BE3 lub BE4? Ponoć mają one wyciągane dyferencjały bez konieczności wyjmowania skrzyni.
Mam jeszcze pytanie odnośnie wyciągnięcia skrzyni. Mechanik, który wymieniał sprzęgło twierdzi, że trzeba poodkręcać przewody z ławy wtedy ją opuścić na tyle mocno żeby skrzynie wyjąć dołem. Może da się ją wyciągnąć górą? Uda się z kanału czy potrzebny podnośnik?
I jeszcze jedno... zdaję sobie sprawę, że różne rzeczy się mogą wydarzyć, ale czy uda mi się jeszcze pojezdzić jakiś czas z takimi objawami, czy spodziewać się unieruchmienia auta lada moment?
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 10 Styczeń 2020, 23:24
Skrzynie BE, były chyba słabsze, bo wrzucali je do 2.0 na gaźniku i wtrysku oraz Diesel-a bez turbiny.
W jakimś opisie od MK I mam typ skrzyni ME 5TL dla 2.1 TD.
Przełożenia:
__1_____2_____3______4_____5______R____główne
3,42___1,84___1,25___0,88___0,67___3,15___15:59
Z jazdą z nią jest ryzykownie, zwłaszcza, że może albo będziesz ją kiedyś remontował, albo potrzebował z niej jakieś części do innej.
Szukaj skrzyni.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 2 Luty 2020, 07:57
Witam
Udało się! Jestem świeżo po wymianie skrzyni. Da się ją wyjąć górą nawet bez kanału. Trzeba tylko zdemontować sprzęgło, raczej nie da się jej wyszarpać bez tych paru centymetrów istnieje duże ryzyko uszkodzenia docisku.
Mój samochód: Citroen XM
Poj. silnika (cm3): 1998
Paliwo: E5 / LPG
Wersja:: TURBO
Rok prod.:: 1995 Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 592 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 3 Luty 2020, 00:25
Cieszę się razem z Tobą.
Tak mi się też wydawało, że górą wyjdzie.
Taką samą znalazłeś? Jeśli nie to napisz dokładnie jaki model.
Planujesz rozebrać starą z ciekawości zobaczyć co tam się działo?
Pozdrawiam.
_________________ Klasykiem nie opłaca się jeździć na co dzień, ale warto.
Miszi
Mój samochód: xm II
Poj. silnika (cm3): 2100
Paliwo: Diesel
Wersja:: Limuzyna
Rok prod.:: 1999
Dołączył: 01 Cze 2013 Posty: 106 Skąd: Miastko
Wysłany: 3 Luty 2020, 15:31
Tak dorwałem taką samą, kilka dni po awarii wskoczyła na allegro
Starą planuje rozebrać i sprawdzić, być może nawet ożywić, ale na razie chwila oddechu
Jest jeszcze parę rzeczy do zrobienia priorytetowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum