Mam do wymiany tylna tuleję wahacza przedniego prawego i lewego.
Auto oddaję do dobrego mechanika ... ale jest jeden mankament, że zajmuje się głównie inną marką.
I żeby wszystko poszło ładnie i sprawnie chciałbym uściślić procedurę wymiany. Jeżeli ktoś robił i wie jak to poprawnie przeprowadzić to proszę o weryfikację działań.
(zawieszenie hydro)
1. Auto na max w górę. Niezależnie czy robimy na podnośniku (4 koła w powietrzu) czy na kanale.
2. Demontujemy wahacz i tuleję.
3. Montujemy nową tuleję. Tylko tutaj jest haczyk, ponieważ naczytałem się, żeby ją wprasować pod takim samym kątem co stara. Nie bardzo wiem o co dokładnie chodzi? Przecież na prasie wchodzi na wcisk i co tutaj ustawiać? Ktoś coś pomoże, doprecyzuje?
4. Montujemy wahacz skręcamy wstępnie.
5. Auto opuszczamy do pozycji "do jazdy" i dokręcamy wahacz.
6. Robimy zbieżność.
Pozdrawiam
Piotr
wojtekadam
Mój samochód: citroen c5 FL
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna+LPG
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2006 Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Gru 2012 Posty: 146 Skąd: Lublin
Wysłany: 12 Listopad 2019, 12:51
Witam. Chcesz mechanika uczyć ,czy sam wymienić ?
Artur
Mój samochód: Citroen BX tzd oraz XM V6
Poj. silnika (cm3): 1800
Paliwo: d i b+g
Wersja:: exclusiw
Rok prod.:: 1991
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 19 Skąd: Okolice Siewierza
Wysłany: 12 Listopad 2019, 14:12
Nie chcę być niemiły,ale czytając 1 punkt widze że nie masz pojęcia o zawieszeniu Hydro.
Zmień mechanika
PiotrPiotr
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Listopad 2019, 18:03
Artur napisał/a:
Nie chcę być niemiły,ale czytając 1 punkt widze że nie masz pojęcia o zawieszeniu Hydro.
Zmień mechanika
No nie mam pojęcia (swoją droga jakbym miał to pewnie nie pisał bym na forum). Ale dowiedziałem się że auto powinno być w pozycji na maxa w dół. I już wiem jak powinno to przebiegać. A co do wbijania tulei pod tym samym kątem co stara to procedura typowa dla francuza, czy to się tyczy wszystkich wielowahaczowych zawieszeń? Również w tej dziedzinie ekspertem nie jestem .
A i może sam wymienię ...
Pyotrek
Mój samochód: C5
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: olej napędowy
Wersja:: kombi
Rok prod.:: 2002 Pomógł: 23 razy Dołączył: 30 Lip 2011 Posty: 442 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Listopad 2019, 01:04
Tyczy się wszystkich tulei, a jeśli jest okrągła to wprasowujesz dowolnie a dokręcasz w pozycji do jazdy.
Co do wysokości to są dwie pozycje serwisowe, górna i dolna, niestety jak widać krążą legendy o jedynie słusznej pozycji max góra (która jest podana w instrukcji do wymiany koła i to najprawdopodobniej ze względu na bezpieczeństwo).
PiotrPiotr
Mój samochód: Citroen
Poj. silnika (cm3): 2.0
Paliwo: Diesel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2012
Dołączył: 11 Lis 2019 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Listopad 2019, 07:24
Pyotrek dzięki za pomoc leci punkcik.
Tuleje wymienione bez żadnych problemów.
Wojtekadfam oraz Artur (teraz Wy się nie obraźcie) jeżeli w taki sposób macie się udzielać na forum to lepiej sobie odpuście. Z waszym podejściem ludzkość nadal by siedziała w jaskiniach. A to się nie znasz... a to kogo chcesz uczyć... itp. Wypowiadacie się jakbyście wszystko wiedzieli, a niestety nic od siebie pomocnego nie napisaliście. Nie trzeba się znać na zwieszeniu hydro po to żeby wymienić tuleje wahaczy, wystarczy żeby wiedzieć jak auto poprawnie serwisować (podnieść).
Pyotrek dzięki za pomoc leci punkcik.
Tuleje wymienione bez żadnych problemów.
Wojtekadfam oraz Artur (teraz Wy się nie obraźcie) jeżeli w taki sposób macie się udzielać na forum to lepiej sobie odpuście. Z waszym podejściem ludzkość nadal by siedziała w jaskiniach. A to się nie znasz... a to kogo chcesz uczyć... itp. Wypowiadacie się jakbyście wszystko wiedzieli, a niestety nic od siebie pomocnego nie napisaliście. Nie trzeba się znać na zwieszeniu hydro po to żeby wymienić tuleje wahaczy, wystarczy żeby wiedzieć jak auto poprawnie serwisować (podnieść).
Brawo
_________________ Posiadam LEXIE i nie zawaham się jej użyć
Parysarab31
Mój samochód: Citroen C5
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: benzyna HPI
Wersja:: break exclusive
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 43 Skąd: Nederland
Wysłany: 26 Styczeń 2020, 15:45
Ni echce byc niemiły, ale chłopaki dobrze pisza, a pózniej jest lament na forum bo cytruna sie nie podnosi. jest napisane ze jak na warsztat i grzebanie w zawieszeniu lub czym innym na dłuzszy czas, to sa dwie opcje. albo gleba, aku i podnosimy do góru, albo góra cytryna, auto w góre i kompem spuszczamy cisnienie.
sam naprawiam swój hydrowóz i na razie zadnych niespodzianek, pod warunkiem przestrzegania zasad.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum