wojtek_r
Mój samochód: Citroen C-Elysee
Poj. silnika (cm3): 1600
Paliwo: Disel
Wersja:: Sedan
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 24 Lis 2019 Posty: 1 Skąd: Głogów
Wysłany: 24 Listopad 2019, 19:25 Problem z ukladem oczyszczania spalin
Witam
Wyskoczyl mi komunikat z usterka ukladu oczyszczania spalin oraz usterka silnika. Niestety pracuje za granicą i nie mam teraz mozliwosci podlaczenia auta pod komputer a do domu mam do przejechania 700 km. Nie wiem do konca czy jest to spowodowane awaria AdBlue czy moze dodatkiem do Fapa. W zbiorniczku AdBlue jest sporo. Auto pali normalnie nie ma utraty mocy nic nie wyskakuje o zadnym odliczaniu km, nie wiem czy jezeli bede wracal nic gorszego sie nie wydarzy z tym. Czy to nie spowoduje wiekszych awarii? I moze ktos to juz przerabial. Z jakimi usterkami moze sie wiazac dany blad? Przebieg 143tys. Silnik 1.6blueHdi
Mój samochód: Citroen C5 x7
Poj. silnika (cm3): 2000
Paliwo: diesel
Wersja:: limuzyna
Rok prod.:: 2009
SKYPE - login: dejnekomirek Pomógł: 204 razy Dołączył: 25 Maj 2013 Posty: 2735 Skąd: Duisburg
Wysłany: 24 Listopad 2019, 23:13
Witam. Myslisz, ze w takim silniku mozna typowac usterke, zglaszana jako usterke majaca wplyw na oczyszczanie spalin? Bez odczytania bledow testerem ciezko cokolwiek powiedziec.
Moge natomiast strzelac, jako, ze troche znam typowe usterki w tym silniku. Mysle, ze bedziesz mial blad przepustnicy powietrza dolotowego, dzialajacej tylko przy gaszeniu silnika. Jest to typowa usterka w tych silnikach, wynikajaca z bzdurnego rozwiazania napedu tej przepustnicy, przez zastosowanie plastykowych przegubow na dzwigni laczacej silownik z dzwignia przepustnicy- po prostu tak sie wycieraja, ze czujnik kopiowania polozenia przepustnicy glupieje, uruchamiajac blad w sterowniku. Czesto dzwignia ta spada i przepustnica nie pracuje. Jesli to sie stalo , mozesz smialo jechac do domu, jazda niczym nie grozi. Nowa dzwignia jest nieosiagalna, mozna dostac komplet , kosztujacy okolo 500 euro. Jesli masz zdolnosci , mozesz sprobowac naprawic to ustrojstwo. Niedawno byl ten temat przerabiany tu na forum (gdzies na poczatku roku). Dzwigienka ta jest umieszczona od dolu przepustnicy na wlocie kolektora ssacego i niewidoczna dla oka. Mozna ja podejrzec lusterkiem od tylu rury ssacej.
Generalnie radzilbym jednak zrobic diagnoze w jakimkolwiek warsztacie, mogacym odczytac bledy w sterowniku, aby upewnic sie, ze blad jest zwiazany z przepustnica.
Jesli problem dotyczy FAPa , albo ukladu paliwowego, jazda moze skonczyc sie trybem awaryjnym i brakiem mocy. Problem z AdBlue moze skonczyc sie wylaczeniem silnika i dalsza jazda na lawecie do serwisu.
Na Twoim miejscu sprawdzilbym najpierw stan dzwigni przepustnicy. Jesli jest tak jak juz pisalem jedz spokojnie do domu- naprawisz po powrocie. Jesli natomiast przepustnica jest w idealnym porzadku, jedz na odczytanie bledow i ewentualna naprawe. Powodzenia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum