Witam,
Chcę się dużo dowiedzieć, bo dopiero zaczynam przygodę z przekonaniem do "francuzów"
Mianowicie nie rozumiem, co z tym rezystorem u mnie jest, bo mam wrażenie, że nie grzeje super szybko.
Moje auto jest wyposażone w chłodnicę egr i dlatego trochę szybciej się nagrzewa.
Czytałem też o podgrzewaczach wody w moim aucie i nie do końca wiem, czy u mnie jest, posiadam lexię jak coś.
Co do dodatkowy palnik to może być właśnie ten podgrzewacz wody? (czy to bardziej o webasto chodzi)
Dziś się przyjrzałem jak szybko na postoju nagrzewa się, wniosek od 1°C wzrastała temperatura co około 1°C co 5s (póżniej już wolniej).
Natomiast ciepłe powietrze zaczyna być około 3-7km.
Proszę o wytłumaczenie tego.
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 6 Grudzień 2019, 19:11
Daj 8 ostanich VINu. Podgrzewacz wody to nic innego jak blok z czterema świecami żarowymi umiejscowiony przy wejściu przewodów do nagrzewnicy. Gdybyś miał dogrzewacz to byś słyszał pod zderzakiem dźwięk startującego małego odrzutowca.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 6 Grudzień 2019, 19:27
73827493
Patrzyłem już na service.citroen.com i nie posiada ogrzewania dodatkowego jak i PODGRZANIE OBIEGU GAZU OBUDOWY (Nie wiem co to) również nie wiem co to rezystor grzejny i gdzie on jest.
Skoro nie ma podgrzewacza to chciał bym to założyć, tylko pytanie czy da się.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Grudzień 2019, 20:53
Arek2397, Spójrz głęboko między akumulatorem a blokiem silnika,jest tam w mojej wersji na gumowym wężu wody kostka/blok a w niej 4 świece żarowe i podłączone przewody do nich pod gumowymi kapturkami-to ogrzewa szybciej płyn chłodniczy niczym elektryczny podgrzewacz wody jaki stosuje się w domu;) Chyba że w xsarze II tego nie ma..
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 6 Grudzień 2019, 21:41
Dzis spróbowałem odnaleść, ale lepiej będzie od spodu, bo aku przeszkadza, tyle to ja wiedziałem że to szybciej będzie podgrzewać i ma 4 świece (Ale skąd możecie wiedzieć jaką wiedzę mam, skoro takie pytania zadaje ) ale w jakim stopniu to podnosi temp.
A skoro mam kompa to czy można to jakoś sprawdzić?
Która to sekcja będzie, silnik czy bsi?
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 7 Grudzień 2019, 08:16
Maszu na wejściu do nagrzewnicy dodatkowy podgrzewacz płynu chłodniczego ze świecami żarowymi. Nachyl się za silnikiem to zobaczysz, od spodu tego nie widać.
W jakim stopniu podnosi temperaturę to nigdy tego nie sprawdzałem, na pewno szybciej jeżeli jest sprawne. Najlepiej to wykręcić te świece i sprawdzić je na krótko. Gdzieś we wtrysku są temperatury chyba, musisz poszukać.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 7 Grudzień 2019, 10:13
Zdemontowałem aku i obudowę i mam podgrzewacz wody i świece są sprawne (multimetr na oporność) tylko takie pytanko skoro to coś mam, a na kompie miałem wyłączone dodatkowe ogrzewanie (opcja zaraz pod "rezystor grzejny hdi") to coś da czy tylko zbędna opcja włączona?
A co z tym rezystorem? Gdzie on jest, co to jest? Nie musi być dokładnie.
Sory że tak łopatologicznie trzeba mi tłumaczyć
Mój samochód: Citroen XM / Xantia /C5 / Picasso
Poj. silnika (cm3): 2.1TD 2.0HDI 1.8
Paliwo: ON/PB/LPG
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 1992
Dołączył: 03 Maj 2013 Posty: 4385 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 8 Grudzień 2019, 09:04
Dodatkowe ogrzewanie to raczej dogrzewacz ( webasto / eberspacher ) a rezystor to podgrzewacz ze świecami żarowymi. O dodatkowym palniku to ja nie słyszałem.
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 8 Grudzień 2019, 14:21
Nie czuję różnicy po włączeniu tej opcji palnika, ale trochę się zaniepokoiłem, bo wczoraj byłem na mieście szukałem długo parkingu i z 80 wzrosło do 90 jak w lato w korku (pewnie przez tą chłodniczkę egr).
Pytałem Brata jak u niego w opelku jest i ogarnąłem się, bo u mnie po 2km już coś czuć ciepeło z nawiewu, a u niego po 20.
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Grudzień 2019, 15:18
Arek2397, Masz dobrze:) Jeżdżę xsarą w wersji I i nawet teraz dochodzi szybko z grzaniem,druga sprawa jak się otworzy termostat po dojściu do 90 stp. to spadnie na około 75stp. i znowu wzrośnie ,minus tego systemu jak u mnie kiedy do pracy po 6km to czasem muszę podpiąć ładowarkę kiedy tak doi to podgrzewanie z prądu:-D A Akumulator mam już 5lat to też potrzebuje wsparcia bez tras..
Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019 Posty: 83 Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 8 Grudzień 2019, 15:36
No u mnie to samo aku 5 lat. Z rana 12,1v jak odpalam to do 10,5v schodzi.
Śmiać mi się chce, bo tak chwalą niemieckie auta jakie są zajebiste i tak dalej, a na takie coś nie wpadli (może wpadli, ale poźniej )
Do Brata wozu nic nie mam, ale znajomy jest pasjonatem audi (wedle mnie kaudi, bo "gówno zawinięte w papierek" gdzieś czytałem jaki komentarz) i się ciągle szyderczo wyśmiewał "nie kupuj samochodu na F i Francuzów"
Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 4285 Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 8 Grudzień 2019, 18:34
Arek2397, Do tej pory miałem w swych rękach same eFy;) czyli Fiat ,ford ,francuskie i żadne na drodze nie zawiodło,nawet punto po awarii komputera wtrysku wróciło do domu na dwóch tłokach A co do aku mam podobnie bo podgląd na woltomierz w gnieździe zapalniczki jest, tyle że schodzi do 11v podczas grzania świec,Akumulator centra futura
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum