Użytkownicy
Grupy
Statystyki

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowy palnik i rezystor grzejny HDI
Autor Wiadomość
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 20:08   

Coś mi się nasunęło, żeby sprawdzić ten rezystor, więc w kompie go wyłączyłem.
Stwierdzam, że po wyłączeniu tego nie czuję różnicy.
Temp. była koło 1°C
Do pełnego nagrzania zajęło mi prawie 8km, czyli normalnie.
To albo to nie działa, albo działa, ale przy minusowych temperaturach.
Wyjaśni mi to ktoś, jakie muszą być spełnione warunki? (Czy to są te same co w Vag-ach jest?)
Nurtuje mnie to, że nie leci mega gorące powietrze z tego nawiewu, nie to, co w clio 1 benza, tam to okrutnie grzało.

 
 
sasun71
Mechanik
Krzysztof:)



Mój samochód: Citroen C4 II 1.6HDI
Poj. silnika (cm3): 1.6
Paliwo: diesel 92km
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2015
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 4242
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29 Grudzień 2019, 21:14   

Arek2397, W Fordzie jak mnie przestała nagrzewnica grzać to była kompletnie zatkana..wstawiłem drugą używaną,druga opcja to czy suwaki ciepło zimno regulują grzaniem ..Co do grzania świecami to możliwe że tylko jak jest zimno ponieważ latem nie mam braków prądu na krótkich trasach;) (nie doładowany akumulator)

 
 
Jacoll
Mechanik
Jacek



Mój samochód: Xsara Picasso
Poj. silnika (cm3): 1,6
Paliwo: benzynka
Wersja:: Pikuś
Rok prod.:: 2008
SKYPE - login: jacoll72
Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3828
Skąd: Lipinki Łużyckie
Wysłany: 7 Styczeń 2020, 18:40   

Arek2397, nie wiem jak dokładnie wygląda sytuacja w Xsarze, ale w C5 mam tą funkcję załączona i grzeje tylko i wyłącznie jeśli na zewnątrz jest poniżej 7 stopni. Do tego trzeba dołożyć bilans prądowy... musi być na plus. Oczywiście całość zaczyna pracować przy włączonym odparowywaniu/grzaniu przedniej szyby. ;-)

_________________
Pozdrawiam Jacek :-)
 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 7 Styczeń 2020, 19:05   

Za kilka dni zrobię profilaktyczną płukankę układu chłodzenia.
Skoro jest duże zainteresowanie to dodam coś z nierówną pracą silnika, a mianowicie po dłuższym postoju falują obroty (kiedyś się nawet gasił samochód), pompa wysokiego była regenerowana i było przez pół roku dobrze.
Podejrzewam wtryski.
Aha dodam że jak wymieniałem podkładki pod wtryski to oczyściłem z syfu kanały itd. po montażu silnik ładnie chodził, w sensie nie szarpał przy zmianie biegów.
Z tą zmianą biegów to muszę bardzo się starać aby nie szarpać.

 
 
Arek2397
Lexia, C Service Box


Mój samochód: Xsara II, C5 II Exclusive
Poj. silnika (cm3): 1997
Paliwo: Diesel
Wersja:: Hatchback
Rok prod.:: 2004
Dołączył: 06 Gru 2019
Posty: 83
Skąd: Drzewianowo
Wysłany: 10 Styczeń 2020, 14:19   

Jestem po wymianie pompy w baku, jest o niebo lepiej, nie ma już zrywów i szarpania przy dodawaniu gazu i odejmowania.
Również przepłukałem układ chłodzenia i jest troszeczkę lepiej.
W skrócie doprowadziłem ten samochód do stanu perfekt :mrgreen:
Aż miło jak chodzi sten silniczek HDi 8-)

 
 
Marek999

Mój samochód: audi a4
Poj. silnika (cm3): 1900
Paliwo: diesel
Wersja:: b6
Rok prod.:: 2002
Dołączył: 05 Sty 2024
Posty: 5
Skąd: Niemcy
Wysłany: 19 Styczeń 2024, 15:05   Re: Dodatkowy palnik i rezystor grzejny HDI

Też miałem z tym problem, ale potem się dowiedziałem, że to coś, co reguluje szybkość dmuchawy w klimatyzacji czy wentylacji. jeśli czujesz, że nie grzeje jak powinno, to pewnie coś z nim nie tak. jak zaczniesz to gmerać, pamiętaj tylko, żeby odłączyć akumulator, żeby się nie zelektryzować, a potem już jakoś tam będzie.

co do chłodnicy egr, to jest spoko, ale czasem to powoduje, że auto szybciej się nagrzewa. no i z tym podgrzewaczem wody, czy to Webasto, czy coś innego, to chyba fajna sprawa. pomaga w nagrzewaniu auta, zwłaszcza na zimę. lepiej sprawdź w instrukcji czy gdzieś tam, czy masz taki bajer.

co do tej temperatury na postoju, to normalne, że rośnie szybko na początku, potem się stabilizuje. a ciepłe powietrze po kilku kilometrach to też standard. samochody potrzebują chwili, żeby się rozkręcić.

_________________
Pozdrawiam, Marek 😊
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FMC created by ROBSON from FORUM MIŁOŚNIKÓW CITROENA